Andrzejki w Teatrze Powszechnym

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie

Już 30 listopada Teatr Powszechny w Warszawie zaprasza na wyprzedaż kostiumów oraz Wieczór andrzejkowy ze spektaklami „Gdzie radość, tam cnota. Wariacje Tischnerowskie” w reż. Artura Barona Więcka i „Trzej muszkieterowie” (reż. Giovanny Castellanos; premiera warszawska przedstawienia). W ramach Wieczoru, po spektaklach: spotkania z aktorami, wróżby i potańcówka.

Wielka wyprzedaż teatralnych kostiumów to propozycja dla wszystkich, którzy chcieliby znaleźć w przystępnej cenie oryginalny strój na każdą okazję, lub po prostu lubią modę vintage (12.00-15.00, wstęp wolny).

Wieczór andrzejkowy (19.30-23.00) rozpoczną spektakle – „Gdzie radość, tam cnota. Wariacje Tischnerowskie" (pełne humoru i góralskiej muzyki przedstawienie ze znakomitymi rolami: Pauliny Chruściel, Justyny Sieńczyłło, Mariusza Benoit, Tomasza Sapryka, Mariusza Wojciechowskiego i Jacka Belera) oraz „Trzej muszkieterowie", z Moniką Fronczek, Marcinem Perchuciem, Rafałem Rutkowskim, Maciejem Wierzbickim i Adamem Krawczukiem (powrót Teatru Montownia do Powszechnego).

Po spektaklach widzowie wezmą udział w spotkaniach przy herbacie z artystami, wspólnym wróżeniu z fusów, laniu wosku i potańcówce w teatralnym foyer. W roli interpretatorów andrzejkowych wróżb m.in.: Justyna Sieńczyłło, Dyrektor Teatru Powszechnego – Robert Gliński, Jacek Beler oraz aktorzy Teatru Montownia.

Rezerwacja i sprzedaż biletów na spektakle Andrzejkowe: 

Kasa biletowa:
tel.: 22 818 25 16
e-mail: kasa@powszechny.com

Biuro Obsługi Widzów:
tel.: 22 818 48 19
e-mail: bow@powszechny.com

O spektaklach

Gdzie radość, tam cnota
Wariacje Tischnerowskie

Spektakl andrzejkowy
30 listopada, g. 19.30, Scena Mała

Filozof znaczy tyle co „myndrol", a pierwszymi filozofami nie byli żadni Grecy, tylko górale, co udawali Greka. Proste? Tak właśnie od słowa do słowa ksiądz Tischner i jego przyjaciele – górale mówią nam
o prawdzie, miłości i – rzecz jasna – filozofii.

„Gdzie radość, tam cnota" to zdecydowanie przyjemny rodzaj rozrywki na wieczór. (...) Jest to obraz swawolny, humorystyczny i z przymrużeniem oka. A i wspomniana wcześniej filozofia antyczna zdaje się być pretekstem do zabawnych rozwiązań fabularnych i kilku gier słownych.
Trudno zaprzeczyć, kiedy słyszymy ze sceny mniej więcej takie słowa: Na początku byli górale. Podhale jest kolebka ludzkości i centrum świata. (...) Górale znają wszystkie tajemnice życia, wystarczy się wsłuchać.
(Ewa Bałdys, www.teatrakcje.pl, 23 grudnia 2011)


Trzej muszkieterowie
na podstawie powieści A. Dumasa

Pokaz przedpremierowy
30 listopada, g. 17.00

Premiera warszawska/ Spektakl andrzejkowy
30 listopada, g. 19.30
Scena Duża Teatru Powszechnego

„Trzej muszkieterowie" to klasyk. Opowieść o przyjaźni czterech mistrzów szpady łączy w sobie wszystko, co kochają widzowie: szalone przygody, pojedynki, namiętności, nieoczekiwane zwroty akcji i zabarwione erotyzmem sceny zalotów i zdrad.
Zespół Montowni proponuje widzowi nowe odczytanie bestselleru Aleksandra Dumasa. Skomplikowana, ale naszkicowana niezwykle precyzyjnie i odgrywana w szaleńczym tempie intryga oraz koloryt XVII-wiecznej Francji, nieustannie zmieniający role aktorzy i tylko jeden element scenografii – wielofunkcyjna szafa. Wszystko to jest pretekstem do zabawy w teatr, gry ze stereotypami i popkulturowymi wyobrażeniami na temat doskonale wszystkim znanej powieści. Montownia przefiltrowuje je przez swój charakterystyczny styl, wrażliwość i poczucie humoru.
„Trzej muszkieterowie" to także wyborny popis aktorskiego rzemiosła, oparty na grze gestów, wyobraźni
i eksponowaniu przerysowanej fizyczności kolejnych bohaterów. Choć piątka aktorów odtwarza aż kilkanaście postaci, nie może tu być mowy o pomyłce. Nie sposób pominąć też brawurowych ról psa de Gaulle'a i kota Richelieu... To po prostu trzeba zobaczyć!

Na scenie tylko szafa, do której aktorzy grali, pod którą występowali, w której się chowali. I nic więcej potrzebne nie było. Bo opakować Rutkowskiego w dodatkowe rekwizyty, to zrobić Rutkowskiemu krzywdę - to taki typ aktora, który gra nawet powietrzem wokół siebie. Znakomity był więc kardynał Richelieu w wykonaniu Rutkowskiego - jakiś taki nerwowy, postrzępiony, „przegięty" (...). Lord Buckingham Marcina Perchucia? Można powiedzieć, że zbudowany ze stereotypów (i taki miał być), a zagrać chociażby jeden stereotyp - wielka sztuka. Milady według Moniki Fronczek? Prawdziwa suka, a nie jak u Dumasa, suka, ale jednak dama. Tekst miejscami błyskotliwy, niepoprawność polityczna umiejętnie dawkowana, kontakt z publicznością terapeutyczny (wydaje się, że dla obu stron).
(Renata Radłowska, Gazeta Wyborcza)

Teatr Montownia to jedna z pierwszych niezależnych grup teatralnych w Polsce. Założyli ją w 1996 r. trzej absolwenci ówczesnej warszawskiej PWST: Adam Krawczuk, Rafał Rutkowski i Maciej Wierzbicki. Później dołączył do nich Marcin Perchuć, również absolwent PWST. Krytycy zgodnie twierdzą, że Montownia jest jedną
z ważniejszych grup, jakie pojawiły się na polskim rynku teatralnym. Konsekwentnie definiuje własny model teatru – niezależnego, wolnego od biurokracji, otwartego na nietuzinkowe pomysły i gotowego wspierać innych twórców.

Współprodukcja: Teatr Łaźnia Nowa, premiera 5 X 2013, Kraków

 

 

 

(-)
Materiał Teatru
18 listopada 2013

Książka tygodnia

Słownik miejsc wyobrażonych
Państwowy Instytut Wydawniczy
Alberto Manguel, Gianni Guadalupi

Trailer tygodnia