Bajkowy balet "Śpiąca królewna" w Wielkanocny Poniedziałek

"Śpiąca królewna" - chor. Jurij Grigorowicz - Teatr Wielki - Opera Narodowa

Teatr Wielki - Opera Narodowa działa cały czas dla publiczności – przede wszystkim poprzez platformę vod.teatrwielki.pl, bezpłatnie i w otwartym dostępie. Od czasu zawieszenia spektakli twórcy związani z teatrem za pośrednictwem naszego Facebooka i Instagrama zapraszają do swoich domów na próby, operowe czytanki, prywatne recitale, autorskie cykle edukacyjne czy przyspieszony kurs języka włoskiego.W związku z wprowadzonym stanem epidemii i w trosce o bezpieczeństwo widzów spektakle Teatru Wielkiego - Opery Narodowej pozostają zawieszone.

Bajkowy balet "Śpiąca królewna" w Wielkanocny Poniedziałek! A do tego nowy cykl Dyrygent sam w domu oraz lekcje włoskiego.

W związku z wprowadzonym stanem epidemii i w trosce o bezpieczeństwo widzów spektakle Teatru Wielkiego - Opery Narodowej pozostają zawieszone.

Teatr Wielki - Opera Narodowa działa cały czas dla publiczności – przede wszystkim poprzez platformę vod.teatrwielki.pl, bezpłatnie i w otwartym dostępie. Od czasu zawieszenia spektakli twórcy związani z teatrem za pośrednictwem naszego Facebooka i Instagrama zapraszają do swoich domów na próby, operowe czytanki, prywatne recitale, autorskie cykle edukacyjne czy przyspieszony kurs języka włoskiego.

Po znakomicie przyjętych streamingach Carmen, które zgromadziły ponad 40-tysięczną widownię, zapraszamy publiczność Teatru Wielkiego - Opery Narodowej na spektakl baletowy online pt. Śpiąca królewna. To jeden z najbardziej rozpoznawalnych klasycznych spektakli baletowych, obowiązkowa pozycja w repertuarze niemalże każdego liczącego się zespołu baletowego na świecie. To niezwykłe widowisko oczarowuje dziecięcą widownię, a dorosłym ukazuje wszelkie walory baletu klasycznego. Gramy na vod.teatrwielki.pl w Poniedziałek Wielkanocny, 13 kwietnia, i w dwie kolejne soboty: 18 i 25 kwietnia o godzinie. 18.00.

Śpiąca królewna to pokaz bogactwa towarzyszącego klasycznym produkcjom baletowym dbałym o każdy szczegół. Tak musiały wyglądać sławne w całej Europie widowiska baletowe w cesarskim Teatrze Maryjskim w Sankt Petersburgu. Nie inaczej jest w warszawskiej inscenizacji. Przepych scenografii, wspaniali soliści i wielki zespół baletowy, bogactwo form tanecznych i przepiękna muzyka Piotra Czajkowskiego.

Wszystko to wyczarował na naszej scenie wielki rosyjski choreograf Jurij Grigorowicz, wzorując się na klasycznej petersburskiej wersji Mariusa Petipy. Oprawę plastyczną widowiska stworzyła dwójka światowej sławy włoskich scenografów – Ezio Frigerio zaprojektował wspaniałe pałacowe dekoracje, a Franca Squarciapino dopełniła je pięknymi stylowymi kostiumami. W tej zjawiskowej scenerii rozgrywa się u nas popularna opowieść o księżniczce Aurorze, uśpionej zaklęciem złej wróżki Carabosse i przebudzonej po stu latach pocałunkiem szlachetnego księcia Désiré.

Obsada:
Księżniczka Aurora – Chinara Alizade
Książe Désiré – Dawid Trzensimiech
Zła Wróżka Carabosse – Kristóf Szabó
Dobra Wróżka Bzu – Palina Rusetskaya
Błekitny Ptak – Patryk Walczak
Księżniczka Florina – Yuka Ebihara
Catalabutte – Carlos Martín Pérez
Kawalerowie – Maksim Woitiul, Vladimir Yaroshenko, Gregor Giselbrecht, Marco Esposito
Królowa – Marta Fiedler
Król – Łukasz Tużnik

Spektakl zarejestrowany w maju 2019 roku.

Miłośników baletu oraz tych, którzy zawsze chcieli poznać jego podstawy, zapraszamy na wirtualne lekcje baletu. Pod okiem pedagoga Stéphane'a Dalle'a oraz tancerzy Polskiego Baletu Narodowego, Anny Czeszejko i Patryka Walczaka, można poznać podstawowe ćwiczenia oraz pozycje tańca klasycznego.

Poniedziałki i środy na operowym Facebooku to czas na naukę języka włoskiego. To przecież międzynarodowy język operowy, a niektóre określenia na stałe zagościły w mowie potocznej. Ich znaczenie wyjaśni nam włoski dyrygent Lorenzo Passerini przy pomocy wydanego przez TW-ON słowniczka Maestro ho capito! O muzyce po włosku, czyli po polsku. Zapraszamy już od najbliższej środy.

W piątki Bassem Akiki zaprasza na autorski cykl Dyrygent sam w domu – w którym odsłania tajniki pracy dyrygenta, kreatywnie i z przymrużeniem oka! Kim jest dyrygent? Przyjacielem? Czarodziejem? Przewodnikiem? Warto obejrzeć!

W niedzielne przedpołudnie oraz środowe wieczory na naszym profilu na Facebooku w ramach cyklu „operowe czytanki" Sambor Czarnota, którego publiczność TW-ON zna ze spektaklu Bajko, gdzie jesteś, czyta książki z naszej teatralnej biblioteczki. Po Słowiku przyszła kolej na Moni i Uszko, czyli Teatr Wielki - Opera Narodowa i mali melomani Grzegorza Kasdepke, z której najmłodsi będą mogli uczyć się teatralnego savoir-vivre'u. Artyści zachęcają #zostańwdomu – solistka Małgorzata Walewska w arii, która powstała specjalnie na tę okazję. Tadeusz Szlenkier natomiast przygotowuje się do recitalu w domowym zaciszu.

Chór Teatru Wielkiego - Opery Narodowej i muzycy Orkiestry TW-ON też nie próżnują – zachęcamy do śledzenia naszych mediów społecznościowych: #zostańwdomu, #wpuśćdoniegooperęibalet.

Adam Kozal
Teatr Wielki - Opera Narodowa
8 kwietnia 2020

Książka tygodnia

Ale musicale! Złote stulecie 1918-2018
Wydawnictwo Marginesy
Daniel Wyszogrodzki

Trailer tygodnia