Dowcipne sceny i dialogi, słynne arie

"Faust" - reż. Beata Redo-Dobber - Opera Wrocławska

Charakterystyczne, dowcipne sceny i dialogi, opatrzone wyrazistą instrumentacją, słynne arie głównych bohaterów – doktora Fausta, Małgorzaty i Mefistofelesa, jak również duety, bez zwątpienia tworzą operę „Faust" pionierskim dziełem, sytuując go we właściwym miejscu w repertuarach teatrów operowych.

Opowieść o doktorze Fauście to – obok historii o uwodzicielu Don Juanie – jeden z najistotniejszych mitów kulturotwórczych nowożytnego świata Zachodu. Wrocławska adaptacja dzieła oparta na dramacie Johanna Wolfganga Goethego miała miejsce w Hali Stulecia w 2017 roku. Obecna – jest przeniesieniem superwidowiska również w reżyserii Beaty Redo-Dobber.

W partiach solowych usłyszmy Łukasza Gaja i Wonhyeoka Choia (doktor Faust), Tomasza Rudnickiego i Rafała Korpika (Mefistofeles), Iwonę Sochę oraz Natalię Rubiś (Małgorzata). Za reżyserię, scenografię, kostiumy, ruch sceniczny, reżyserię projekcji multimedialnych odpowiada Beata Redo-Dobber. Za reżyserię świateł odpowiada Maciej Igielski, a za projekcie multimedialne Piotr Maruszak.

Solistom towarzyszyć będzie Orkiestra Opery Wrocławskiej, pod dyrekcją Adama Banaszaka. Wystąpi także Chór Opery Wrocławskiej pod kierownictwem Anny Grabowskiej-Borys.

Przed premierą „Fausta", 06.04.2019 o godz. 18:15 w Foyer Opery Wrocławskiej odbędzie się spotkanie prowadzone przez Dorotę Kozińską, która porozmawia o spektaklu z Beatą Redo-Dobber.

(-)
Materiał Opery
3 kwietnia 2019

Książka tygodnia

Alef
Państwowy Instytut Wydawniczy
Jorge Luis Borges

Trailer tygodnia