Karnawał trwa...

"Body Art (Tattoo)" - reż. Artur Baron Więcek - Krakowski Teatr Scena STU

Najbliższy weekend zapowiada się humorystycznie i intrygująco. Na scenie: Tomasz Schimscheiner, Urszula Grabowska, Andrzej Deskur, Katarzyna Galica, Kamil Przystał w czarnej komedii Artura "Barona" Więcka. Spektakle: 7 lutego, godz. 19:00, 8 lutego, godz. 18:00.

Sztuka Body Art (Tattoo) opowiada o parze – Lei i Fredzie. Oboje wciąż szukają pomysłu na siebie. Lea jest początkującą aktorką z ambicjami. Fred próbuje pisać powieść, ale na razie zajmuje się leżeniem w łóżku i ironicznym komentowaniem rzeczywistości.
W ich "projekt – życie" wkracza jednak dawny przyjaciel, Tiger – artysta u szczytu sławy, ze swoim nowym dziełem, które ma trwale wpisać się w historię światowej sztuki. Wraz z nim przyjdą kłopoty, a Fred i Lea zostaną wystawieni na ciężką próbę...

Noty o twórcach:
Igor Bauersima (ur. 1964) – architekt, muzyk, autor teatralny i filmowy, reżyser. Urodził się w Pradze, ale dorastał i mieszka w Szwajcarii. W 1993 roku razem z trójką aktorów (Pascal Ulli, Alexander Seibt, Ingrid Sattes) założył grupę teatralną OFF OFF Bühne, dla której powstała większość jego tekstów i prac reżyserskich, także publikowana w niniejszej antologii w przekładzie Wojciecha Koczwary sztuka Forever Godard (1998). To był jego pierwszy ponadregionalny sukces, za tę sztukę otrzymał także nagrodę dla niezależnych twórców teatralnych „Impulse". Europejski rozgłos przyniósł Bauersimie przetłumaczony na ponad 20 języków i grany również w Polsce na scenach wielu teatrów dramat norway.today (2000), opublikowany w „Dialogu" (2002, nr 10) w przekładzie Moniki Muskały. W antologii Wielość teatrów II ukazał się inny jego tekst, Factory (2001), łączący motywy telewizyjnego reality show z biografią Andy Warhola i Hamletem Szekspira. W tej chwili Bauersima reżyseruje również na liczących się scenach teatrów instytucjonalnych, także teksty klasyków, jak choćby Śmierć Dantona w teatrze w Hanowerze (2003). Jego najnowszy dramat to Boulevard Sevastopol, napisany jak większość sztuk od 1998 roku we współpracy z Réjane Desvignes i wystawiony we własnej reżyserii w wiedeńskim Akademietheater (2006).

Artur „Baron" Więcek - scenarzysta, reżyser. W Teatrze Stu można zobaczyć jego „Wariacje Tischnerowskie. Kabaret metafizyczny" z Jerzym Trelą i Krzysztofem Globiszem w rolach głównych.
Dla telewizji publicznej współtworzył i realizował pierwszą serię „Rozmów na koniec wieku", wyreżyserował „Historię filozofii po góralsku wg Tischnera" (nagroda Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, oraz Jańcio Wodnik na festiwalu „Prowincjonalia we Wrześni), a także cykl dokumentalny „Archiwum polskich wydarzeń kulturalnych". Jest współscenarzystą filmów telewizyjnych „W tym domu nie straszy" oraz kontynuacji „W tym domu nadal straszy" i serialu animowanego „Kleofas w świecie kapitalizmu" (nagroda Fundacji Przedsiębiorczości).
Jego debiut fabularny „Anioł w Krakowie" był nagradzany i nominowany do najważniejszych nagród filmowych (zdobył m.in. trzy nagrody na Festiwalu Filmowym w Gdyni, w tym za najlepszy debiut reżyserski oraz trzy we Wrześni, a także aż w czterech kategoriach nominowany był do najbardziej prestiżowej nagrody polskiego środowiska filmowego - Polskich Orłów). Dodatkowym wyróżnieniem było to, że film był pokazywany był w kinach na wszystkich niemal kontynentach, w tym m.in. w Los Angeles, Chicago, Seattle, Toronto, Sydney, Melbourne, Hamburgu, Sztokholmie i Helsinkach...
Jego drugi kinowy film pełnometrażowy – „Zakochany Anioł" – miał swą premierę 21 kwietnia 2005 roku w Hollywood przy Bulwarze Zachodzącego Słońca...
W roku 2008 ukończył dwa duże filmy dokumentalne: „Tischner: ksiądz na manowcach" oraz „Marek Edelman. Życie. Po prostu" (również pod tytułem: „Dowódca Edelman").
W 2012 do kin weszły wyreżyserowane przez niego „Wszystkie kobiety Mateusza" z Krzysztofem Globiszem w roli głównej.

Aleksander Janicki - absolwent krakowskiej ASP, to jeden z najbardziej znanych polskich specjalistów w dziedzinie visual arts, uznany twórca instalacji multimedialnych, kreator artystycznych akcji i działań parateatralnych w Polsce i za granicą. Był autorem projektów koncepcyjnych w dziedzinie multimediów, między innymi w Krakowie – Muzeum Miejsca w Fabryce Oskara Schindlera (2006), a także projekt dla Pawilonu Wyspiańskiego w Krakowie (2007). Projekt multimedialnego Pawilonu Polskiego na Expo 2005 w Japonii, którego Aleksander Janicki był współautorem, został obsypany licznymi nagrodami. Na zaproszenie Andrzeja Wajdy przygotował pamiętną wystawę dotyczącą historii PRL – SocLand w Nowej Hucie (2001) oraz wystawę z okazji wizyty Cesarza Japonii w Krakowie – Hiroshige multimedialnie (2002). Brał także udział w licznych międzynarodowych prezentacjach sztuki polskiej, jego wystawy są stale obecne w prestiżowych centrach wystawienniczych – ostatnio w Centrum Sztuki Nowoczesnej w Toruniu. Zajmuje się również grafiką, fotografią, sztuką wideo, projektowaniem graficznym i scenografią oraz aranżacją wnętrz i przestrzeni.

Jolanta Łagowska - kostiumografka współpracująca z teatrami: Ludowym w Krakowie, Śląskim w Katowicach, im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, Polskim we Wrocławiu, Montownia w Warszawie, im. Stefana Jaracza w Olsztynie, im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie. Ponadto przygotowała również kostiumy do seriali telewizyjnych Majka i Julia, a także do filmów Zakochany Anioł Artura „Barona" Więcka i Generał Lidki Kazen i Anny Jadowskiej.

Rezerwacja biletów i informacje o spektaklu: www.scenastu.com.pl.

(-)
Materiał Teatru
5 lutego 2015

Książka tygodnia

Ksiuty z Melpomeną
vis-a-vis
Stefan Wiechecki

Trailer tygodnia