Kto poprowadzi warsztaty na Festiwalu

18. Konferencja Tańca Współczesnego i Festiwal Sztuki Tanecznej

18. Międzynarodowa Konferencja Tańca Współczesnego i Festiwal Sztuki Tanecznej to nie tylko kilkadziesiąt prezentacji spektakli teatrów tańca, ale również mnóstwo warsztatów z choreografami oraz tancerzami światowej klasy. Poniżej prezentujemy sylwetki prowadzących warsztaty tańca

ANDY LEMOND (NIEMCY)
Jeden z czołowych europejskich choreografów, rozpoczął edukację taneczną w 1985 roku w Ontario (w Kanadzie) w Universal School of Jazz. Umiejętności doskonalił w Nowym Jorku u Alvina Ailey oraz w Broadway Dance Center, a następnie odbył dwuletnią praktykę aktorską w Los Angeles. Nim został zaangażowany przez Jesy Burna jako choreograf Dance Academy of Toronto, tańczył w Nora Granger Modern Company oraz Paris/Tap Luis Dancers. W 1992 roku, jako współzałożyciel Brodway Academy of Dance, został kierownikiem artystycznym z zakresu jazzu, jazzu współczesnego i hip-hopu. Równolegle był również choreografem The Show Crew oraz The Harlem Dancers. Będąc ekspertem z zakresu jazzu, jazzu współczesnego i hip-hopu, Andy zapraszany jest do udziału we wszystkich większych warsztatach muzycznych odbywających się na całym świecie. Charakteryzuje go unikatowy styl tańca, znany na rynku jako Lemond-Style, będący kreatywną i innowacyjną kombinacją odmiennych stylów tanecznych, takich jak hip hop w stylu MTV, crumbling, reggae yam oraz funky style. Współpracował m.in. z: Jane Fostin, Lalah Hathaway, Trible Jam, Whitney Houston i Paula Abdul oraz tworzył choreografie m.in. dla Shania Twain, MTV Awards, Pauli Abdul, Trible Jam i Ophelie Winter.  

ANNE HOLCK EKENES (NORWEGIA)
Założycielka i dyrektor artystyczny Panta Rei Danseteater. Prowadzi zajęcia dla zawodowych tancerzy oparte na technice release. Zajęcia charakteryzują się dynamiką i angażowaniem całego ciała. Dużą wagę przywiązuje się do szczegółów, jednak zawsze są one postrzegane jako część ruchu całego ciała. Zajęcia skierowane do amatorów mają na celu rozwinięcie kreatywności oraz radości wynikającej z ruchu. Przed warsztatami z improwizacji oraz choreografii, przewidziana jest krótka rozgrzewka. Na zakończenie każdej sesji prezentowane są rezultaty zajęć. Uczestnicy często pracują w parach. Anne oferuje warsztaty zarówno dla zawodowych tancerzy, jak i amatorów. Warsztaty te bazują na repertuarze Panta Rei Danseteater.

BYRON VAN JONES (NIEMCY)
Zdobył wykształcenie w Chicago na Północno-Wschodnim Uniwersytecie oraz w Teatrze Tańca im. Joseph’a Holmes’a. Przez 10 lat pracował w Joseph Holmes, gdzie został dyrektorem szkoły tańca oraz solistą. Byron występował również gościnnie w Salt Creek Ballet w Chicago. W Państwowym Teatrze Hildesheim był tancerzem, nauczycielem i dyrektorem baletu. Wielokrotnie angażowany był do musicali, jako tancerz czy choreograf. Współpracował m. in. przy: „Tabaluga & Lilli”, „Grease”, „West SideStory”, „God spell”, „Hello Dolly” i (ostatnio) „Lion King”. Pracował w USA i Europie w nagraniach telewizyjnych, galach, pokazach, przy promocjach i reklamach. Nowoczesny i liryczny Jazz (pełen harmonii, płynny, dynamiczny i bardzo emocjonalny) klasyczne, nowoczesne i liryczne elementy – to cechy charakterystyczne dla jego wyjątkowej twórczości.

CHRISTINE KELLOGG (USA)
Obecnie dyrektor wydziału teatralnego na Uniwersytecie w Miami. Wcześniej piastowała stanowisko dyrektora wydziału teatralnego Uniwersytetu Kalifornii w Los Angeles i Uniwersytetu Południowej Kalifornii. Zapraszana do współpracy przez inne ośrodki, wykładała historię teatru tańca, Jazz i Tap w Carnegie Mellon University oraz w Cal Arts. Jako zawodowa tancerka i aktorka, występowała w musicalach na Broadwayu oraz w wielu krajowych i międzynarodowych produkcjach, tańczyła w wielu zespołach baletowych, występowała i tańczyła w produkcjach telewizyjnych, jak i filmowych. Stworzyła choreografie do: Rent, Hello Dolly, Side Show, Candide, Company, Guys and Dolls, Temptation, Hair, Blame It On the Movies, Jesus Christ, Superstar, Chicken Soup for the Soul, Bert Rigby, You’re a Fool, Kaleidoscope Ballet, Project New Hope, the Los Angeles Gay Men’s Chorus, i the Nutcracker Ballet. Miała okazję współpracować ze znanymi nauczycielami i choreografami, takimi jak: Agnes DeMille, Bob Fosse, Peter Gennaro, Micheal Bennet, Julie Arnel, Joe Layton, Gemze de Lappe, Lee Theodore, Mikhail Baryshnikov i Dawid Howard.  

DANIEL GALASKA (USA)
Daniel Galaska przygodę z tańcem rozpoczął w wieku 20 lat podejmując studia w Zachodnim Teksasie na Uniwersytecie imienia Neil’a Hess’a i Edwarda Truitta. W styczniu 2009 roku Daniel Galaska dołączył do grona tancerzy Śląskiego Teatru Tańca. W pierwszym etapie nauki skupił się na balecie klasycznym. Podczas studiów rozwijał umiejętności z zakresu współczesnego baletu, stepu, folkloru czy flamenco. Po uzyskaniu tytułu licencjata sztuki tanecznej przeniósł się do Waszyngtonu, gdzie pracował z K2 Dance i Maida Withers Dance Construction. Czas spędzony z K2 Dance i Maida Withers Dance Construction wywarł zdecydowany wpływ na dalszy rozwój zawodowy Daniela, rozbudzając w nim zainteresowanie do modern dance oraz improwizacji. Od sierpnia 2006 roku do grudnia 2008 roku Daniel Galaska był słuchaczem studiów magisterskich na specjalizacji sztuka taneczna. Kontynuacja edukacji pozwoliła mu na zaznajomienie się z najnowszymi trendami panującymi w świecie tańca współczesnego, a w konsekwencji na rozwój umiejętności i talentu tanecznego. W tym czasie brał udział w wielu produkcjach z zakresu baletu współczesnego, tańca współczesnego, jak również z tańca afrykańskiego. Tancerz Ślaskiego Teatru Tańca. Od 2009 roku jest asystentem na Wydziale Teatru Tańca w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. 

GUIDO VERWER (HOLANDIA)
Studiował w Narodowej Akademii Baletowej i ukończył kurs taneczny Jazztheater/Showmusical w Szkole Teatralnej w Amsterdamie. Tańczył z Galili Dance (Holandia), ABCDance Company (Austria) oraz Norrdans (Szwecja). Uczestniczył też w wielu projektach tanecznych zarówno jako tancerz jak i choreograf.

HARMEN TROMP (AUSTRIA)
W wieku 9 lat wstąpił do szkoły baletowej West Australian Ballet School w Perth. Edukację kontynuował w Scapino Ballet w Amsterdamie (Holandia). Jest nauczycielem tańca z wieloletnim doświadczeniem. Od 1983 roku uczy tańca nowoczesnego oraz baletu klasycznego. W 1989 wziął udział w wymianie kulturalnej wraz z baletem państwowym, pod okiem profesora Martina Putke w Niemczech (Staatliche Balletschule Berlin). Pracował także w Austrii (Balletschule der Wiener Staatsoper i Konservatorium der Stadt Wien), ucząc tańca współczesnego oraz baletu klasycznego. Od 1993 pracuje dla Anton Bruckner University Linz I.D.A, gdzie od 2007 piastuje funkcję współreżysera. Zajmuje się głównie nauką baletu klasycznego, repertuarem współczesnym oraz współpracą ze studentami w ich inicjatywach twórczych (przedstawieniach, warsztatach). Od 2006 jest aktywnym członkiem Kultur Impuls Scheibbs. Organizuje warsztaty oraz przedstawienia Open Air, jednocześnie wspomagając rozwój medialny tańca w regionie. W 2008 roku pracował z osobami niepełnosprawnymi z „ich bin ok.” w Wiedniu, oraz z niepełnosprawnymi mentalnie dziećmi z Lebenshilfe NÖ w Rogatsboden. Uczył również gościnnie w Vienna Free Scene, Milan A.R.C, Rotterdam Dance Academy, Paris Conservatories, a także był Komisarzem Departamentu Tańca dla H.B.O. w Holandii oraz dla Projektu Da Vinci i Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu, w Polsce. Był solistą w Dans Theatre oraz w Het Nationalballet. Tańczył także w Belgii (Ballet Royal de Wallonie) i w Szwajcarii (Basel Ballet). W Tanz Theater Wien w Austrii pracował jako współreżyser, a także jako baletmistrz w balecie klasycznym oraz tancerz wiodący zespołu. Pomiędzy 1992 a 2004 występował gościnnie w wielu przedstawieniach, m.in.: Impuls Dance Festival Vienna (Tänzer der Verfemten) Luzifer i Erzengel Michael, Staatsoper w Wiedniu i Milano (Włochy) Textus, Tanztheater Wien Production Das Bild, Klangtheater w Wiedniu oraz w Londynie „Was macht der Faun am Nachmittag” WUK Wiedeń. Wśród choreografów, z którymi współpracował, wymienić należy takie nazwiska jak: Hans von Manen, Glen Tetley, John Butler, Anna Sokolov, Jerome Robins, Jiri Kylian, Alfonso Alonso, Jorge Levefre, Heinz Spoerli, Rudi van Dantzig, Toer von Schayk, Henryk Tomaszewski, Liz King, Ester Linley, Rosalia Chladek, Rose Breuss. 

IDAN COHEN (IZRAEL)
Urodził się w 1978 roku w Izraelu w kibucu Mizra. Życie w kibucu (komunie gospodarczej) w znaczący sposób wpłynęło na artystyczny kształt życia i pracy Idana. Otrzymał stypendium, które umożliwiło mu studiowanie teatru i sztuk pięknych na „Art colony” w izraelskim Nagev. Jeszcze zanim dołączył do światowej sławy Kibbutz Contemporary Dance Company – zespołu założonego przez Yehudit Arnon, został zaangażowany do projektu filmowo-tanecznego autorstwa Lary Bersa, tancerki zespołu Bat-Seva – (Francja). Idan Cohen występował na całym świecie, w spektaklach słynnych choreografów, m.in.: Rami Be’er, Inbal Pinto, Ania Brod i inni. Począwszy od 2003 roku, z powodzeniem uczy, występuje i tworzy jako artysta niezależny, nagradzany w międzynarodowych konkursach choreograficznych. W czerwcu 2009 roku (podczas XVI Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu) odbyła się premiera „Jeziora Łabędziego” – spektaklu powstałego dzięki wsparciu „Tanzplan Drezden” (Niemcy) oraz premiera solo „Three pieced Swan, op.1”, w ramach festiwalu Dance New Amsterdam w Nowym Jorku. Wielokrotnie nagradzany m. in. podczas międzynarodowego konkursu tańca współczesnego (Sofia, Bułgaria), w konkursie „No Balet” w Ludwigshafen (Niemcy) czy też podczas „Solo Tanz Theater Festiwal” w Sztutgarcie (Niemcy). W listopadzie 2007 roku zdobył I miejsce i nagrodę za oryginalną interpretację kompozycji muzycznej podczas „Margarita Arnaudowa” – międzynarodowego konkursu tańca współczesnego (Sofia, Bułgaria) za „Half cup sesame seeds”, choreografię stworzoną dla „Arabesque” dance company. W marcu 2007 roku wygrał drugą nagrodę za „A year in a fish life” w konkursie „No Balet” w Ludwigshafen (Niemcy). W marcu 2008 roku za spektakl „My sweet Littre fur” Idan Cohen otrzymał I nagrodę podczas „Solo Tanz Theater Festiwal” w Sztutgarcie (Niemcy). Prezentował swoje prace na całym świecie w USA, Niemczech, Holandii, Belgii, Włoszech, Bułgarii, Polsce, Tajlandii oraz Grecji. Był zapraszany do współpracy jako artysta gościnny, choreograf i nauczyciel przez: Cullberg Ballet w Szwecji, UCLA University Los Angeles, D.N.A & CPR – Theatre New York, AU Washington DC, ACDFA Boston, Amherst College MA, University of Massachusetts Dance Department, Smith College Dance Department, Mount-Holyoke college (USA), The Scottish Dance Theater (Dundee, Szkocja), Impactt w Wilrijk (Belgia), „Arabesque” w Sofii (Bułgaria), Międzynarodową Konferencję Tańca Współczesnego i Festiwal Sztuki Tanecznej w Bytomiu (Polska), The Jerusalem Academy oraz Suzanne Dellal Dance Center – Tel-Aviv (Izrael).

IRINA ANDREEVA (RUMUNIA)
Współzałożycielka i członek Teatru Novogo Fronta (Sankt Petersburg, 1993), czyli teatru ruchu (physical theatre). Irina Andreeva studiowała reżyserię teatralną w Instytucie Kultury w Czelabińsku w Rosji. Po zakończeniu studiów przeprowadziła się do Sankt Petersburga, gdzie rozpoczęła współpracę z Do-Theatre. Początki działalności artystycznej teatru były oparte na analizie psychologicznej, sztukach walki, filozofii wschodu i butōh. Następnie Irina dołączyła do teatru Derevo w Pradze i pracowała w nim przez półtora roku. Punktem kulminacyjnym tego okresu artystycznego były występy w duecie z Dimitrim Tjulpanowem (obecnie w Clipa-Theatre w Izraelu). Po powrocie do Rosji Irina kontynuowała pracę dla Do-Theatre, który skłaniał się wtedy ku stylowi tańca współczesnego i improwizacji. W roku 1993 Irina Andreeva poznała Alesa Janaka, który był w tym czasie studentem Academy of Performing Arts w Pradze, i razem stworzyli teatr ruchu, Teatr Novogo Fronta. Początkowo ich praca była silnie związana z eksperymentami na polu relacji między ciałem aktora a przestrzenią, w której odbywa się widowisko. Inauguracyjne przedstawienie „Vremja Durak” (1994), zostało zaprezentowane w czasie pierwszej trasy po Europie. Jego tematem był strach przed przyszłością Rosji. Po tej trasie Teatr Novogo Fronta został na stałe w Pradze. Od roku 1998 po premierze swojego dzieła solowego „Kto tu patrzy”, Irina zaczęła nauczanie na szczeblu międzynarodowym i prowadzenie niezależnych warsztatów i kursów. Ucząc, Irina skupia się na poruszeniu wewnętrznym, emocjach i wspomnieniach oraz na ich formie ich wyrażania. Ogromny wpływ na artystyczną karierę Iriny miała współpraca z Andre Jolles przy projekcie „Nude Ants”. W roku 2002 rozpoczęła regularną współpracę z Die Etage (Szkołą Sztuk Widowiskowych i Pięknych w Berlinie), gdzie obecnie prowadzi 3-miesięczny kurs, którego celem jest stworzenie przedstawienia (dotychczasowe realizacje: „Lost echos”, „Why I am not Shakespeare”, „NachtSchattenSinnen”, „Offen Probe”). W roku 2007 reżyserowała widowisko „Obsession” w teatrze Decalages, a w 2010 stworzyła Capax, projekt site-specific, dla grupy 10 tancerzy. Jako choreograf w Czechach i Pradze, Irina współpracuje z kilkoma teatrami, między innymi z Teatrem Vinohrady. Ponadto pracuje i występuje wraz z Teatrem Novogo Fronta na całym świecie. Obecnie, wraz z Alesem Janakiem, Irina Andreeva przygotowuje widowisko outdoorowe, zainspirowane przez powieść J. Kosińskiego „Malowany ptak”, we współpracy z Provisorium i Teatrem Kompania (PL).  

JACEK ŁUMIŃSKI (POLSKA)
Założyciel, dyrektor i choreograf Śląskiego Teatru Tańca. Ukończył Pedagogikę Tańca na Akademii Muzycznej w Warszawie. Przez sześć lat uczył się gry aktorskiej i teatru w Państwowym Teatrze Żydowskim w Warszawie, biorąc udział w zajęciach studium aktorskiego oraz występując na scenie teatru w produkcjach artystycznych reżyserów, takich jak: Jakub Rotbaum, Szymon Szurmiej, Juliusz Berger. Niezależnie od tego brał udział w wernisażach organizowanych przez Towarzystwo Miłośników Sztuk Pięknych, występował w spektaklu Śmierć Dantona (w reżyserii Kazimierza Kutza w Teatrze Ateneum w Warszawie) i w wielu innych. W 1991 r. Łumiński założył w Bytomiu Śląski Teatr Tańca, pierwszy zespół tańca współczesnego w Polsce, instytucję, której celem jest rozwój i promocja sztuki tanecznej na skalę krajową i międzynarodową. Jako dyrektor główny i artystyczny Śląskiego Teatru Tańca opracował programy edukacyjne i społeczne. Zdaniem Łumińskiego lobbing na rzecz tańca współczesnego w kręgach parlamentarnych i rządowych oraz konsekwentne wspieranie inicjatyw takich jak warsztaty tańca, krytyki i pisania o tańcu, zarządzania tańcem pomagają rozpowszechniać wiedzę o tańcu i zwiększać społeczne uznanie dla sztuki tanecznej. W 2005 r. we współpracy z sześcioma europejskimi szkołami Tańca, Śląski Teatr Tańca pod kierownictwem Łumińskiego i dzięki wsparciu unijnego program Leonardo Da Vinci opracował program pierwszej w Polsce szkoły tańca na poziomie akademickim. Program ten stanowił podstawę do utworzenia w 2007 roku Wydziału Teatru Tańca w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Krakowie. W 2008 roku po uzyskaniu tytułu doktora sztuk teatralnych PWST w Krakowie, Łumiński został dziekanem nowopowstałego Wydziału. Szczególne zainteresowanie Jacka Łumińskiego tradycyjną kulturą Żydów polskich oraz polskim folklorem znalazło wyraz m.in. w jego badaniach, licznych pracach, artykułach. Przede wszystkim jednak z ich inspiracji Łumiński stworzył technikę tańca i metodę kompozycyjną, które nazwał polską techniką tańca. Dzięki nim Łumiński zyskał uznanie w wielu kręgach międzynarodowych. Odzwierciedlają to liczne nagrody, granty i stypendia za tworzenie nowego stylu i formy tańca współczesnego: Ben Sommers Award (USA/Izrael) w 1986 roku, Ballett International Fellowship (Niemcy) w 1988 roku, United States Information Agency-Visisting Artist (USA), 1992; Trust for Mutual Understanding/Suitcase Fund Fellowship (USA), 1993 i 1994; ArtsLink Fellowship (USA), 1994 i 2002; Złota Maska’95 Wojewody Katowickiego; McKnight Fellowship (USA), 1995; Pola Nirenska Award (USA), 1996, Filar Raportu 2003, Złoty Krzyż Zasługi 2004, Złotą Odznakę za zasługi dla Województwa Śląskiego, 2005, nagrodę Międzynarodowego Instytutu Teatralnego ITI za promowanie polskiej kultury za granicą (2009). Jacek Łumiński prowadził warsztaty na terenie całego kraju oraz za granicą m.in. w USA, Kanadzie i Izraelu. O jego pracy, technice i stylu pisały The New York Times, Ballett International, Tanz Affiche, Dance Magazine. Od 2000 roku pełnił funkcję Kuratora przy Contemporary Dance Coproduction Fund (programu Unii Europejskiej). W 2000 roku otrzymał również tytuł Profesora Swarthmore College w USA. Od 2004 roku jest doktorantem Indiana University w Bloomington (USA) na Wydziale Antropologii pod kierunkiem profesor Anyi Peterson Royce. 

JACEK SZWESTA (POLSKA)
W 2004 roku ukończył studia magisterskie na Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu. Od piętnastego roku życia trenuje Taekwon-do, obecnie posiada stopień mistrzowski: 2 DAN. W 2005 roku związał się na rok z teatrem ulicznym „Grupa Żywy Teatr“, z którym podróżował po Polsce, prezentując spektakle głównie z użyciem ognia, brał również udział w paradach szczudlarskich. W 2007 roku zdał egzamin państwowy na Instruktora Rekreacji Ruchowej ze specjalnością Samoobrony. Aktualnie pracuje jako tancerz w Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu oraz prowadzi zajęcia ogólnorozwojowe i teatralno-taneczne z młodzieżą.  

JANUSZ SKUBACZKOWSKI (POLSKA)
W latach 1990 – 94 roku działał w Studenckim Teatrze Tańca „Kontrast” Jacka Tomasika. Następnie współpracował z Iwoną Olszowską w Studio Tańca EST w Krakowie. W latach 1996 – 2000 tancerz w Śląskim Teatrze Tańca Jacka Łumińskiego. Od 2000 roku tańczy w Teatrze Otwartej Kreacji TOK w Krakowie. Brał udział w projektach artystycznych w USA, Kolumbii, Szwajcarii, Niemczech, Rosji. Od 2006 roku jest nauczycielem jogi metodą B.K.S.Iyengara w stopniu Introductory II. Zdobył nagrody za choreografię „Takie Proste” wspólnie z Beatą Owczarek, na konkursach w Kaliszu, Gdańsku (Amberfaun), Witebsku (Konkurs w 2003 roku). Uczestniczył w charakterze eksperta w pilotażowym projekcie pt. „Wyższa Szkoła Sztuk Performatywnych” realizowanym w Śląskim Teatrze Tańca. Jest wykładowcą Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie i w Bytomiu. Współpracuje z Wojciechem Kościelniakiem tworząc liczne choreografie do sztuk muzycznych. 

JIANAN QU (AUSTRIA)
Urodzony w Shandong w Chinach w 1985 roku. W latach 1996 i 2003 uczył się baletu klasycznego w Szanghajskiej Szkole Tańca. Od roku 2003 do 2006 studiował taniec współczesny na Prywatnym Uniwersytecie Antona Brucknera w Linz w Austrii, gdzie otrzymał tytuł magistra. Jako tancerz pracował z wieloma choreografami, m.in.: Philipp Egli, Rose Breuss, Liz King, Chris Haring, Filip van Huffel, Elio Gervasi, Catherine Guerin oraz zespołami tanecznymi: Konzert und Theater St.Gallen (Szwajcaria), x.IDA Dance Company (Linz) and Editta Braun Company (Salzburg). Od września 2007 naucza techniki i repertuaru tańca współczesnego na Prywatnym Uniwersytecie Antona Brucknera w Linz. Choreograficzne dokonania Jianana prezentowano na wielu festiwalach, m.in.: ImpulsTanzFestival Wiedeń 2006, Hong Kong Arts Festival 2010, Euro-scene Leipzig 2007, Szene Bunte Wähne Festival Wiedeń 2007, Internationales Tanztheaterfestival Graz 2008, Tanz Festival 638 Kilo Tanz und andere Delikatessen 2008, Schäxpir-Festival Linz 2008 oraz St. Pölten Festspiele 2008. Nagrody: pierwsze miejsce w konkursie „Najlepsze Niemieckie Solo Taneczne” na Euro-Scene Leipzig 2007 oraz pierwsza nagroda na Szene Bunte Wähne Choreographie-Wettbewerb Wiedeń 2006. 

JULIE DRONEN ECORNES (NORWEGIA)
Od 2009 roku tancerka Panta Rei Danseteater. Po ukończeniu studiów tanecznych w Spin Off, rozpoczęła naukę w Narodowej Akademii Sztuki w Oslo. Pracowała przy kilku produkcjach tanecznych z choreografką Lindą Birkedal z Molitrix Scenekunst, m.in.: „Time not taken”, „Skin Less” czy „Dogmedans” na festiwalu OktoberDans. Występowała także w przedstawieniu Dans Design („Mot Himlaleite”) oraz w sztuce „The Tempest” (Rogaland Theatre). 

LOUISE FRANK (HOLANDIA)
Ukończyła Rotterdamse Dansacademie, wydział tańca. Współpracowała z takimi zespołami, jak: Norman Walker z Kolonii i Australian Dance Theatre. Pracowała z wieloma osobistościami tańca, a wśród nich z Piną Baush, Biancą van Dillen, Lucasem Hoving, Charlesem Charny, Liz Dallmann. Część swojego życia zawodowego spędziła w London Contemporary Dance Company, Lucas Hoving Dance Company, Batsheva Dance Company, była również solistką w Mary Anthony Dance Company. Współpracowała z wieloma choreografami, między innymi z Ross Parker, Anną Sokolov, Daniel Molony. Jako Pedagog doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w następujących miejscach: Rotterdamse Dansacademie – zajęcia z techniki Limona, improwizacji i kompozycji; Nel Roos Academie – nauczyciel techniki Graham, improwizacji i kompozycji; Scapino Dans Academie nauczyciel techniki Graham, nauczyciel tańca w Tanz Theater Hannover; nauczyciel w Nederlands Danstheater w Hadze.

MAŁGORZATA KAMIŃSKA (POLSKA)
Nauczycielka jogi (stopień Introductory II), psychoterapeutka Gestalt, psycholożka. Od 8 lat tworzy Akademię Jogi i Terapii Ruchem prowadząc zajęcia jogi według metody Iyengara, asztanga jogi i jogi dla kobiet w ciąży. Pracuje również jako psychoterapeutka gestalt oraz organizuje i prowadzi warsztaty rozwoju osobistego.  

TEREZAKIS PARASKEVAS (GRECJA/KANADA)
Paraskevas Terezakis choreograf o grecko – kanadyjskich korzeniach rozpoczął profesjonalną edukację taneczną w Grecji, w Eksperymentalnym Balecie Ateńskim. Po przeprowadzce do Kanady w 1979, studiował na York University, Toronto Dance Theatre and Simon Fraser University w Vancouver. W 1986 założył Kinesis Dance Somatheatro, od tamtego czasu zespół odbył wiele podróży artystycznych, podczas których wystawił łącznie 40 spektakli. Styl choreograficzny Terezakis’a wywodzi się z własnego doświadczenia choreografa, opartego na kanadyjskiej tożsamości oraz greckiej spuściźnie jego przodków. W kręgu jego zainteresowań pozostają relacje pomiędzy ciałem tancerza a przestrzenią – natężenie i intensywność ruchu oraz związki zachodzące pomiędzy ciałem, czasem i przestrzenią. Jego twórczość – rozpoznawalna przez intensywną formę fizyczną, wyraża surową prostotę pełną emocji i wrażeń. Bogactwo jego kreacji zawiera się w powiązaniu przeciwstawnych elementów – namiętnego śródziemnomorskiego liryzmu (kultura grecka) z praktyczną prostotą kanadyjskiej kultury; starożytnych dramatycznych archetypów z historiami współczesnymi oraz w wykorzystaniu elementów wizualnych, jak i typowo teatralnych. 

RAINER KRENSTETTER (AUSTRIA)
Urodzony w 1982 roku w Wiedniu. Wykształcenie baletowe zdobywał w Ballet School der Wiener Staatsoper w latach 1992 – 1999 oraz w Royal Ballet School w Londynie (1999 – 2000). Jest laureatem międzynarodowych konkursów baletowych. W 1999 roku zdobył pierwsze miejsce w konkursie dla młodych tancerzy Prix de Lausanne oraz otrzymał nagrodę specjalną Grand Prix w Luxemburgu; w Brazylii w 1998 roku zdobył srebrny medal, a rok wcześniej I miejsce podczas ORT Vienna Competition. Karierę zawodową rozpoczął w 2000 roku w zespole baletu Wiedeńskiej Opery Narodowej; rok później tańczył w corps de balet berlińskiej Staatsoper Unter den Linden, gdzie w 2003 roku został solistą. Od 2004 roku jest solistą Baletu Narodowego w Berlinie. 

SEBASTIAN ZAJKOWSKI (POLSKA)
Umiejętności zawodowe zdobył w Państwowej Szkole Baletowej w Bytomiu. W 1987 roku po 8 latach intensywnej edukacji opuścił szkołę dla zawodowego zespołu. Później jako artysta Teatru Rozrywki występował w wielu produkcjach głównie o charakterze musicalowym, baletowym i w farsach. Latem 2000 roku dołączył do Śląskiego Teatru Tańca. Od tego czasu stworzył wiele ról w spektaklach Jacka Łumińskiego m.in. „Niewinnych Marzeniach u Schyłku”, „Na Końcu Tęczy”, „Na Krawędzi Dnia i Snu”, „7,5”, „Wrzaskowisku”, „Czarze Zwyczajnych Dni”, „Śnie Świętego”, „Changing Lanes”. Jako członek zespołu występował w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Niemczech, Portugalii, Indiach, na Litwie, w Wielkie Brytanii, Francji i Szwajcarii, jak i w wielu innych miastach w całej Polsce. Kompetencje pedagogiczne zdobywał w Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych, gdzie prowadził warsztaty taneczne. Regularnie prowadzi zajęcia dla dzieci i młodzieży w Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu. W 2005 roku łącząc siły z Leszkiem Stankiem, kolegą z zespołu, zadebiutował jako choreograf tworząc „Środek Ciężkości”. Jego wkład jest szczególnie widoczny w sferze idei i unikatowego materiału ruchowego. 

SHARON RESHEF – ARMONY (IZRAEL)
Rektor Artystycznej Szkoły Tańca (the School for the Arts of dance) w Kibbutzim College of Education w Tel Awiwie w Izraelu. Uczy notacji ruchów (Eshkol Wachman Movement Notation), tańca scenicznego oraz kompozycji. Choreograf sztuk teatralnych i filmowych m.in.: „The Caucasian Chalk Circle” (The Cameri Theatre 2010), „Children of a lesser God” (Beer Sheva Theatre 2008-10), „Yakish & Pupche” (Gesher Theatre 2007-09), „Love has Wandered” (The Cameri Theatre 2007), „Film – Live” (Haifa Theatre 2007-08), „Hunger” (Tmuna Theatre 2003-10). W 1997 roku otrzymała tytuł magistra pedagogiki Uniwersytetu Lesley w Massachusetts z dziedziny nauczania kreatywności artystycznej (Creative Arts in Lerning). Doktorantka ośrodka ResCen (Centre for Research into Creation in the Performing Arts) przy Uniwersytecie Middlesex w Londynie, pod przewodnictwem profesora Christophera Bannermana. Tancerka, badaczka, wykładowca EWMN (Eshkol Wachman Movement Notation), zajmuje się notacją ruchu.

SILJE BAEVRE LIAN (NORWEGIA)
Od 2009 roku tancerka Panta Rei Danseteater. Otrzymała tytuł licencjata na Uniwersytecie w Stavanger i tytuł magistra w szkole tańca Laban w Londynie, gdzie była członkiem zespołu „Transition“. Występowała w repertuarze Dybwikdans m.in.: „The ugly duckling”, „Fryd”, „Some day my prince will come”. Tańczyła także z grupą Inclusive Dance Company („Silasand”) oraz w „Desse Auga” w Rogaland Theatre.

VIACHESLAW KRICHMARIEV (ROSJA)
Ukończył z wyróżnieniem Szkołę Baletową w Taszkiencie (1981 – 1990) oraz Państwowy Instytut Sztuk Teatralnych (1990 – 1995) w Moskwie. Tańczył w Rosyjskim Balecie Kameralnym w Moskwie (1990 – 1995) i Rosyjskim Balecie Królewskim, kierowanym przez Maję Plisiecką (1995 – 2000). W latach 2000 – 2001 był tancerzem Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu. Laureat Międzynarodowego Konkursu w Moskwie, Międzynarodowego Konkursu Tańca Współczesnego w Witebsku i Międzynarodowego Konkursu Tańca Współczesnego w Paryżu. Prowadził zajęcia w wielu krajach europejskich, m.in. Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Norwegii. Obecnie jest choreografem w Moskiewskiej Szkole Baletowej, Rosyjskiej Federacji Łyżwiarstwa Figurowego, Rosyjskiej Federacji Gimnastyki Artystycznej oraz Rosyjskiej Federacji Tańca Towarzyskiego.

SONG NAN (CHINY)
Od 2011 roku tancerz Śląskiego Teatru Tańca. Urodził się w 1982 roku w Pekinie. Od 1993 roku uczył się chińskiego tańca klasycznego w Beijing Dance Institute. Zaraz po ukończeniu edukacji dołączył do National Dance & Song Ensemble of China. W latach 2000-2003, otrzymał dyplom w zakresie tańca (z wyróżnieniem) w Lasalle-Sia College of the Arts; został także uhonorowany najwyższym laurem Division of Performing Art. Podczas swojej nauki zdał z wyróżnieniem egzamin Royal Academy of Dancing na poziomie średnim z zakresu baletu. W roku 2008, uzyskał tytuł licencjata na Hong Kong Academy for Performing Arts. Podczas studiów uzyskał stypendium, ponadto otrzymał nagrodę dziekana wydziału tańca oraz stypendia od Francuskiej Izby i Alvin Ailey America Dance Theatre. Został także wybrany na intensywne, dwumiesięczne szkolenie w Nowym Jorku w ramach wsparcia Asian Culture Council. W ramach stypendium brał udział w American Dance Festival w roku 2008. Uczestniczył również w Choreo-Lap of World Dance Alliance, które odbywa się w Brisbane. Występował w wielu przedstawieniach w Chinach, Hongkongu, Singapurze, Monako, Stanach Zjednoczonych, Polsce, na Filipinach, w Malezji, Australii i Korei. Reprezentował Attitude Performing Arts Studio na Perth Festival competition 2003 organizowanym przez Commonwealth Society of Teacher of Dancing. Zdobył tam pierwszą nagrodę w kategorii balet klasyczny i neoklasyczny, drugą nagrodę w tańcu nowoczesnym i trzecią nagrodę w tańcu półcharakterystycznym. Brał również udział w piątej edycji Asia-Pacific Dance Competition Singapore 2003, gdzie zdobył drugą nagrodę w tańcu narodowym i nowoczesnym, pierwszą nagrodę w balecie klasycznym i tańcu półcharakterystycznym, a także honorowe wyróżnienie za Pas Des Deux i Trio. Otrzymał także nagrodę główną. Tworzył choreografie dla takich zespołów tańca współczesnego z Hongkongu, jak: East Side Dance Company („Whispering”, „Sketch”, „Streaming”), Luxury Properties („Why not?”, „In the dream of…”), Y-Space („Curve”, „Glass”), River Turbulence Dance Theatre („Vanishing lights”). Spektakl „Glass” powstał jako prezentacja festiwalowa China Dance Forward, a „Black Storm” zostało zaprezentowane na Guang Dong Dance Festival 2010. Dla Hong Kong Dance Symposium 2010 stworzył solo „Impression”. W latach 2003-2005 uczył baletu, jazzu i tańca współczesnego w Attitude Performing Arts School w Singapurze. W roku 2010 prowadził zajęcia w ramach programu dla młodych, zdolnych tancerzy w Hongkong Academy for Performing Arts. We współpracy ze Śląskim Teatrem Tańca uczy tańca współczesnego i contact improvisation. Pracował również jako artysta wideo w kilkunastu produkcjach tanecznych, m.in. „Quotation of Memories” dla Beijing Dance Academy, „Twins” produkowanej przez Hong Kong Ballet, „Neo Dancism” dla East Side Dance Company, jak również w swoim własnym dziele „Black Storm”. 

SYLWIA HEFCZYŃSKA – LEWANDOWSKA (POLSKA)
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Od 1995 roku tancerka Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu. Od 1995 roku tańczyła w spektaklach w choreografii dyrektora artystycznego Jacka Łumińskiego oraz w choreografii zaproszonych gości. Brała udział w procesie rekonstrukcji spektaklu Poli Nireńskiej Pieśń żałobna z 1946 roku pod kierunkiem Rimy Faber w Waszyngtonie, a także jako tancerka i asystent choreografa w produkcjach zagranicznych – współpracowała z Kokoro Dance Company (Kanada) oraz z Ballet Met (Columbus – USA). W 2000 roku uzyskała dyplom tancerza zawodowego przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich, oficjalnie honorowany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od 15 – tu lat bierze udział w festiwalach teatralnych krajowych i zagranicznych doskonaląc i prezentując swój warsztat zarówno taneczny, pedagogiczny, jak i choreograficzny (m.in. Festiwal Teatralny w Avignon, Festiwal Interface w Kalkucie, Festiwal Tańca w Delhi, a także w Guangdong w prowincji Kanton w Chinach oraz inne). Jej dorobek pedagogiczny stanowią: współpraca z AWF we Wrocławiu, z Państwową Szkołą Baletową w Bytomiu, z Departamentem Tańca w Swarthmore College (USA). Od października 2007 roku jest wykładowcą Polskiej Techniki Tańca Współczesnego na Wydziale Teatru Tańca Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. W 2008 roku uzyskała tytuł doktora w dziedzinie sztuk teatralnych. W 2007 roku została jej przyznana Nagroda Prezydenta Miasta Bytomia w dziedzinie kultury.W 2005 r. zadebiutowała w roli choreografa, tworząc dotychczas trzy autorskie spektakle w ramach Laboratorium Choreograficznego ŚTT oraz kolejne w ramach Festiwalu Sztuki Wysokiej.  

TAMAR GROSS (IZRAEL)
Urodzona w Chile 13 stycznia 1990 roku, Tamar Gross od 1992 roku jest obywatelką Izraela. Trzy lata temu ukończyła Academy High – School for Dance and Music w Jerozolimie oraz Academy Conservatory for Dance and Music. Przez dziewięć lat, od 1999 roku, była członkinią zespołu Hora Jerusalem Folklore Dance Company. Posiada bardzo bogate doświadczenie zawodowe. Poczynając od 2007 roku brała udział w serii koncertów dla dzieci organizowanych przy współpracy z Orkiestrą Filharmonii Jerozolimskiej i Teatrem Tańca. Jako członkini Bathsheba Dance Company Ensemble brała udział w wielu przedstawieniach, m. in. w: „Decadence“, „Camuiot“, „Ceder and Kirzina“ pod kierunkiem Ohada Narina, jak również „Love“ pod kierunkiem Sharon Ayal. Tamar wyjeżdżała także na tournee z zespołem Bathsheba do Berlina, Ruandy, Hagi i Miami. Pracowała jako tancerka, nauczycielka „języka ruchu” (gaga) oraz producentka „Chimery” (fragment spektaklu „Virgina”). Ostatnie projekty Tamar to „With subtitles” Ronit’a Ziv’a, „The Lea Project” – niemiecko-izraelska współpraca taneczno-aktorska w Teatrze Kopenhaskim w Hamburgu oraz „Swan Lake” Idan’a Cohen’a. Profesjonalizm Tamar został doceniony przez Fundację Amerykańsko-Izraelską, która w 2006 roku ufundowała jej stypendium oraz przez Izraelskie Ministerstwo Kultury, które przyznało jej w 2008 roku tytuł „Doskonałego Tancerza”.

URI IVGI (IZRAEL/HOLANDIA)
Choreograf urodzony w 1965 roku, otrzymał profesjonalne wykształcenie studiując na Tel Chai Academy of Art, Theatre and Sculpture, (Izrael 1986-1989) oraz trenując w Kibbutz Contemporary Dance Company Academy, (Izrael 1986-1989). Tancerz uznanego Kibbutz Contemporary Dance Company (członek zespołu przez siedem lat poczynając od 1990 roku). Następnie jako tancerz współpracował z takim choreografami, jak: Lara Barsacq oraz Mati Elias w Holandii, aż do 2001 roku. Uri Ivgi jest choreografem nagrodzonym drugą nagrodą za spektakl Longing w Konkursie Choreograficznym w Hanowerze (Niemcy 2002) oraz nagrodą publiczności za tę samą choreografię podczas Konkursu Choreografów w Groningen (Holandia 2001), jak również pierwszą nagrodą dla najlepszego tancerza podczas Międzynarodowego Konkursu Choreografów w Suzanne Dellal Center, w Izraelu w 1998 roku. Otrzymał także Nagrodę Ministerstwa Kultury dla najlepiej zapowiadającego się talentu choreograficznego w Izraelu. W 2006 roku Uri Ivgi był członkiem jury podczas Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego w Belgradzie w Jugosławii.

JEANNETTE MACDONALD (UK)
Ukończyła Królewską Szkołę Baletową w Londynie. Tańczyła zawodowo w Europie i Wielkiej Brytanii. Autorka pionierskiego projektu w brytyjskiej służbie zdrowia w ramach, którego powołano do życia stanowisko terapeuty taneczno – ruchowego. Przez ponad 38 lat swojej kariery zajmowała się rozwijaniem tego zawodu. Jeannette uczy w kraju i za granicą. Obecnie jest wykładowcą na studiach magisterskich w DMT, Codarts, Rotterdamie oraz w Warszawie, Zagrzebiu i APID Summer School na Sardynii. Opublikowała wiele książek, prac naukowych oraz docenionych w środowisku artykułów. W dalszym ciągu prowadzi prywatną praktykę zajmującą się doradztwem personalnym i terapią. Jeannette utrzymuje stały kontakt z zawodem tancerza – jest Dożywotnią Członkinią Królewskiej Akademii Tańca oraz Promotorką Praktycznej Nauki na kursach nauczycielskich organizowanych przez tę Akademię.

ALICJA GRUSZKA (POLSKA)
Instruktor Improwizacji Ruchu i Symboliki Ciała w Instytucie Dynamiki Tańca i Ruchu w Essen, trenerka, psychoterapeutka w trakcie certyfikacji w Instytucie Terapii Gestalt w Krakowie. Na stałe współpracuje z Pracownią Rozwoju Wewnętrznego Pełnia (www.prapelnia.pl). Tańczy taniec współczesny w krakowskiej „Hurtownii Ruchu”. Od 2009 roku prowadzi warsztaty w Śląskim Teatrze Tańca w ramach cyklicznie organizowanych Warsztatów Terapii przez Ruch. Inspirację do twórczości czerpie z tańca współczesnego (Eksperymentalne Studio Tańca), teatru ruchu i improwizacji (współpraca z Teatrem Nikoli) oraz humanistycznego podejścia Gestalt, gdzie świadomość „całości siebie”: myśli, uczuć, ciała i zachowań jest ciągłym obszarem poszukiwań i doświadczeń, zarówno wewnętrznych jak i powstających w wyniku spotkań z drugim człowiekiem i otaczającym światem. Wierzy, że dzięki przeniesieniu uwagi na ciało proces poznania dokonuje się na zupełnie innej płaszczyźnie, często wolnej od uprzedzeń czy stereotypów. Prowadziła zajęcia oparte na pracy z ciałem m.in. dla osób chorujących na chorobę nowotworową (Stowarzyszenie Unicorn), dzieci z Domu Matki i Dziecka, pacjentów Oddziału Psychiatrycznego Rehabilitacyjnego. Regularnie tworzy i prowadzi warsztaty z improwizacji ruchu i pracy z ciałem w krakowskich ośrodkach rozwoju osobistego oraz podczas Festiwalu Progressteron.

BEATA GRZELAK – SZWEDA (POLSKA)
Tancerz – pedagog pracuje w Śląskim Teatrze Tańca od 2000 roku. Ukończyła studia socjologiczne o specjalności praca socjalna na Uniwersytecie Śląskim. Wielokrotnie uczestniczyła w Międzynarodowych Warsztatach Tańca Integracyjnego, prowadzonych przez Pietro Cardillo i Victorię Day Fox, Warsztatach Terapii przez Ruch prowadzonych przez specjalistów ze Stanów Zjednoczonych (Lynn Kable, Joe Martino, Gail Frizzel, Teya Sepinuk), w warsztatach „Muzyka i ruch w działaniach terapeutycznych” przy Akademii Muzycznej w Katowicach. Od kilku lat sama prowadzi zajęcia w ramach Warsztatów Terapii przez Ruch oraz Warsztatów Tańca Integracyjnego. Na codzień prowadzi zajęcia z zakresu terapii przez ruch i realizuje spektakle z osobami niepełnosprawnymi, podopiecznymi Domów Pomocy Społecznej i Warsztatów Terapii Zajęciowej. Jeden ze spektakli zdobył wyróżnienie na Przeglądzie Twórczości Mieszkańców Domów Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej oraz na festiwalu Twórczości Osób Starszych i Niepełnosprawnych w Chorzowie.

AGNIESZKA DOBERSKA (POLSKA)
Ukończyła Kurs Instruktorski w Łodzi, a w 2004 roku obroniła tytuł licencjata w dziedzinie Pedagogiki Tańca. Kontynuacją edukacji były studia magisterskie ukończone z tytułem magistra Choreografii na Wydziale Tanecznym Uniwersytetu Antona Brucknera w Linz w Austrii w 2008 roku. Od czerwca 2009 roku tancerka Śląskiego Teatru Tańca. W 2005 roku ukończyła Kurs Podstawowy Trenera w Systemie Gyrotonic®; w 2006 roku odbyła półroczne studia w Dartington College of Arts w Wielkiej Brytanii w ramach stypendium przyznanego przez Kancelarię Federalną Austrii – departament Sztuki. W 2007 roku tańczyła w projekcie Trisha’y Brown podczas Dokumenta 12 w Kassel w Niemczech. Uczestniczyła w projektach Postgraduate Dance Company x.IDA i w Teatrze Tańca Alter.

ALEKSANDRA MYSZOR (POLSKA)
Instruktor Rekreacji Ruchowej fitness-ćwiczenia psychofizyczne. Posiada uprawnienia nadane przez Akademię Wychowania Fizycznego w Katowicach. Uczestniczyła w warsztatach z Sharatem Arorą, Lois Steinberg, Konradem Kocotem, Radkiem Rychlikiem oraz z Basią Lipską. Z wykształcenia jest psychologiem. Swoje zainteresowania rozwinęła, kształcąc się w Szkole Trenerów (umiejętności psychospołecznych) Metrum. W procesie edukacji uświadomiła sobie wartość pracy w grupie i z grupą. Daje to niesamowite możliwości pogłębiania wiedzy oraz doświadczania życia „tu i teraz”. Joga pojawiła się w jej życiu 9 lat temu, a od 4 lat prowadzi zajęcia w różnych miejscach, dla ludzi w każdym wieku, ponieważ najważniejszy jest kontakt z ciałem oraz uważność na jego sygnały, a nie tylko ograniczenia. Doświadcza tego w szczególności prowadząc zajęcia dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku, organizowanego przez Górnośląską Wyższą Szkołę Pedagogiczną imienia Kardynała Augusta Hlonda w Mysłowicach.

KATARZYNA BARAN (POLSKA)
Urodzona 9 października 1990 roku w Krakowie. Zaczęła tańczyć w wieku 8 lat i od tamtej pory do 16 roku życia nieprzerwanie trenowała taniec towarzyski (standard, latin) w Małopolskim Centrum Tańca (Wieliczka/Skawina/Kraków). Brała udział w licznych pokazach, obozach, szkoleniach (Ł.Woźniak, J.Guzowski, W.Przemieniecki, R.Wota) i zawodach z tej dziedziny, z czego najważniejszym wyróżnieniem było zdobycie Pucharu Małopolski na Pucharze Okręgu Małopolskiego oraz I miejsc na Ogólnopolskich Turniejach Tańca Towarzyskiego w Krakowie, Myślenicach, Skawinie i Nowym Sączu. Chcąc poznać inne techniki taneczne, w 2007 roku podjęła naukę w Studiu Tańca Współczesnego „Tipuri” u Marioli Kleczkowskiej w Krakowie. Owocem dwóch spędzonych tam lat były m.in. występy w Teatrze im. J.Słowackiego (Kraków) oraz I miejsce na II Ogólnopolskim Festiwalu Tańca Współczesnego w Mielcu za choreografię „Ciemna dolina”. Równocześnie – mając 16 lat – zaczęła grać w Teatrze Bynajmniej reżysera Pawła Buszewicza w rodzinnej Wieliczce. Podczas dwóch lat współpracy stworzone zostały dwa spektakle, w których zagrała: „Nasze miasto” wg T.Wildera (2008) i „Orfeusz w piekle” wg K.I.Gałczyńskiego (2009). Przez rok (2009) uczyła się w Studio Teatru Fizycznego przy Śląskim Teatrze Tańca (gdzie grała także w spektaklu „Żurawie”, reż. E. Zawada, choreo. Korina Kordova, prezentowanym na XVI Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu). Do tej pory brała udział w XV, XVI i XVII Międzynarodowej Konferencji i Festiwalu Sztuki Tanecznej. W ramach XVII KTWiFST przy współpracy z Sebastianem Zajkowskim powstał i wystawiony został projekt „Piepschuim/Styropian” (2010). W sierpniu 2010 roku brała udział w warsztatach Tanz Media Akademie w Bauhaus Universitat podczas Pelerinages Kunsfest (Weimar, Niemcy). Tam stworzyła pierwszy autorski projekt „3 a.m.”. Podczas warsztatów miała okazję pracować m.in. z Lutzem Gregorem, Dieterem Heitkampem, Michaelem Mariankiem, Stefanem Krausem, Olivią Jaques. Obecnie jest studentką III roku Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im.L.Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu (specjalizacja aktor teatru tańca). Osoby, u których cały czas się kształci to przede wszystkim Jacek Łumiński, Janusz Skubaczkowski, Sebastian Zajkowski, Sylwia Hefczyńska, Barbara Sier-Janik, Eva Lackova, a także warsztatowo: Tomasz Wesołowski, Tomasz Rodowicz, Louise Frank, Harmen Tromp, Joe Alter, Sharon Vazanna i inni.

ISIS GEURTS (HOLANDIA)
Isis Geurts (1988) zaczęła tańczyć w wieku 4 lat. Swoje profesjonalne wykształcenie w dziedzinie tańca uzyskała w Królewskim Konserwatorium Baletu i w Akademii Tańca w Rotterdamie Codarts, gdzie ukończyła studia licencjackie na kierunku „taniec w edukacji”. Isis uczy tańca nowoczesnego, jazzu, tradycyjnego baletu, hip hopu i tańca brzucha. Prowadziła warsztaty w wielu miejscach zarówno w Holandii jak i za granicą: w Egipcie, w Indiach, na Węgrzech i w Hongkongu. Stworzyła także kilka choreografii, prezentowanych zarówno w Holandii, jak i za granicą. Ponadto stworzyła autorski projekt „Południowy Rotterdam Spotyka Tybet“ (Rotterdam South Meets Tibet), w którym udział wzięło 18 dzieci z rotterdamskiego getta i dwóch tybetańskich mnichów z Północnych Indii. W ciągu dwóch tygodni pracy grupa stworzyła spektakl, który stał się inspiracją do powstania filmu dokumentalnego. „Wierzę, że taniec jest dla każdego i chcę przekazać swoją wiedzę każdemu kto zechce się uczyć“.

MAŁGORZATA GIETLER (POLSKA)
Jako nauczyciel pracuje od 1990 r. Swoją edukację taneczną rozpoczęła we Wrocławskim Studium Kształcenia Kultury i Bibliotekarzy na specjalizacji taniec. Uzyskała dyplom dwu-letniego Państwowego Kursu Kwalifikacyjnego z dziedziny tańca współczesnego w Krakowie. Była członkiem i współzałożycielem Polskiego Stowarzyszenia Tańca Współczesnego w Bytomiu, przez wiele lat brała udział w Konferencjach Tańca Współczesnego w Bytomiu, Poznaniu, Kaliszu oraz kształciła się u wielu pedagogów tańca z Polski i zagranicy. Przez krótki okres pracowała w Teatrze muzycznym we Wrocławiu oraz była wykładowcą na kierunku tańca we wrocławskim PSKOiB. Obecnie zajmuje się własną działalnością prowadząc teatr tańca Step (zajęcia z dziećmi, przedszkole, podstawówka, młodzież, dorośli i seniorzy) oraz współpracuje z AWF-em we Wrocławiu prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych w dziedzinie tańca (warsztaty, spotkania taneczne o charakterze festiwalowym, tworzy własne choreografie i spektakle sceniczne). Największy kontakt w pracy ma z dziećmi w wieku szkolnym. Techniki taneczne jakie stosuje w pracy to realizacja ćwiczeń z zakresu baletu klasycznego, jazzowego oraz współczesnego dla potrzeb zespołów amatorskich. Jednocześnie pracuje nad pogłębianiem świadomości ciała, przestrzeni i grupy, nad wyrażaniem emocji, niwelowaniem napięć, stresu i wstydu przez co uzyskuje radość i chęć wyrażania siebie w tańcu.

(-)
Materiały Organizatora
25 czerwca 2011

Książka tygodnia

Wpadnij, to pogadamy...
Wydawnictwo Universitas
Krzysztof Orzechowski, Łukasz Maciejewski

Trailer tygodnia

Roxana Songs
Krystian Lada
Lada wybrał na miejsce nagrania „Roxa...