Werdykt jury oraz wybór publiczności

56. Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt 2022

- protokół GRAND PRIX – Wielkiej Nagrody Publiczności
- protokół NAGRÓD przyznawanych przez Jury

GRAND PRIX – Wielką Nagrodę Publiczności otrzymuje spektakl „Rewolucja, której nie było" w wykonaniu Teatru 21 oraz Biennale Warszawa.

Jury 56. Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2022 w Szczecinie w składzie: Aleksandra Łukaszewicz (przewodnicząca), Joanna Klass, Tamara Trunowa, przyznało następujące nagrody:

- Nagroda Główna Jury dla spektaklu „a.y.l.a.n." w wykonaniu Teatri i Qytetit z Gjilan w Kosowie

- Nagroda Rady Miasta Szczecin w wysokości 5000 zł dla zespołu aktorskiego oraz Weroniki Szczawińskiej, reżyserki spektaklu „Klub" Teatru Collegium Nobilium w Warszawie oraz TR Warszawa

- Nagroda im. Kazimierza Krzanowskiego w kwocie 3000 zł dla Sary Celler-Jezierskiej za rolę Teresy w spektaklu „Maszyna" Teatru Polskiego w Bydgoszczy

- Nagroda im. Zygmunta Duczyńskiego w wysokości 5000 zł ufundowana przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego dla spektaklu „Rewolucja, której nie było"

Dwa wyróżnienia, każde po 2 000 zł dla:
– Branka Rozmana oraz Julii Sobiesiak-Boruckiej za ścieżkę dźwiękową w spektaklu Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu „Biblia: Próba"
– zespołu spekatklu „Król skinów" (Grzegorz Hann, Maria Sztark, Łukasz Kowalski, Krzysztof Kuźnicki oraz Krystyna Pięta)

__

Werdykt jury
56. Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2022 w Szczecinie

Jury 56. Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2022 w Szczecinie w składzie:
– Aleksandra Łukaszewicz (przewodnicząca),
– Joanna Klass,
– Tamara Trunowa,
podczas posiedzenia 29 kwietnia 2022 roku przyznało następujące nagrody:

Nagroda Główna Jury w kwocie 10 000 zł dla spektaklu „a.y.l.a.n." w wykonaniu Teatri i Qytetit z Gjilan w Kosowie za mistrzowskie poprowadzenie dramaturgii w odniesieniu do niezwykle trudnego tematu, jakim jest walka dobra ze złem, oraz wywołanie odczucia
wzniosłości dzięki skonfrontowaniu absurdu codzienności i miałkich ludzkich interesów z nagim, brutalnym faktem bezsensownej, niewinnej śmierci.

Nagroda Rady Miasta Szczecin w wysokości 5000 zł dla zespołu aktorskiego oraz Weroniki Szczawińskiej, reżyserki spektaklu „Klub" Teatru Collegium Nobilium w Warszawie oraz TR Warszawa, za demokratyczną pracę nad dekonstrukcją kultury gwałtu przy jednoczesnej
afirmacji różnorodnej kobiecości.

Nagroda im. Kazimierza Krzanowskiego w kwocie 3000 zł dla Sary Celler-Jezierskiej za rolę Teresy w spektaklu „Maszyna", która subtelną i ekspresyjną grą aktorską wytworzyła wyrazisty i znaczący kontrapunkt dla spektaklu zrealizowanego w formule futurystycznej
komedii dell'arte.

Nagroda im. Zygmunta Duczyńskiego w wysokości 5000 zł ufundowana przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego dla spektaklu „Rewolucja, której nie było" za pełną obecność całego zespołu, a w szczególności dla Teresy Foks i zespołu muzycznego za
brawurową improwizację jazzową, która w sposób twórczy rozwinęła ideę kontrapunktu.

oraz dwa wyróżnienia, każde po 2 000 zł dla:
– Branka Rozmana oraz Julii Sobiesiak-Boruckiej za angażującą emocjonalnie, a jednocześnie minimalistyczną ścieżkę dźwiękową w spektaklu Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu „Biblia: Próba", która wytwarzając kontrapunkt do mięsności warstwy wizualnej, zapewniła osiągnięcie harmonii w dziele.
– zespołu, który zrealizował spektakl „Król skinów" (Grzegorz Hann, Maria Sztark, Łukasz Kowalski, Krzysztof Kuźnicki oraz Krystyna Pięta) za wysublimowany horror w formie intermedialnej i performatywnej, który wywołując uczucie art-grozy, ukazał estetyczny
dystans do tragedii losu ludzkiego.

Jurorzy pragną także wyrazić swoje uznanie dla spektaklu „Gęstość zaludnienia. Historia wybuchu" w reżyserii Krzysztofa Popiołka w wykonaniu Teatru Kana w Szczecinie za ciepłe i humanistyczne zrozumienie ludzkiej tęsknoty za normalnością w sytuacji tragedii będącej
poza kontrolą oraz za wyjątkowo trafny dobór scenografii i rekwizytów.

Aleksandra Łukaszewicz, Joanna Klass, Tamara Trunowa

(-)
Materiał organizatora
30 kwietnia 2022

Książka tygodnia

Ale musicale! Złote stulecie 1918-2018
Wydawnictwo Marginesy
Daniel Wyszogrodzki

Trailer tygodnia