Znamy finałową dziesiątkę

I edycja „Giełdy Teatralnej"

Z inicjatywy Andrzeja Kuliga – Zastępcy Prezydenta Miasta Krakowa ds. Polityki Społecznej, Kultury i Promocji Miasta – został uruchomiony projekt aktywizujący artystów teatru zamieszkujących w Krakowie. Funkcjonuje on pod nazwą Konkurs Inicjatyw Teatralnych „Giełda Teatralna". Za organizację jego pierwszej, tegorocznej edycji odpowiedzialny jest Teatr Bagatela.

Zgodnie z regulaminem konkursu swoje pomysły na spektakle mogły nadsyłać, pod przewodnictwem reżysera, zespoły złożone z mieszkających w Krakowie absolwentów szkół teatralnych, którzy od dwóch lat nie wzięli udziału w żadnej nowej produkcji teatralnej na terenie kraju.

„Cieszymy się, że konkurs spotkał się z tak dużym zainteresowaniem środowiska teatralnego. Wśród nadesłanych zgłoszeń znalazły się projekty artystów znanych szerszej publiczności, ale i początkujących absolwentów szkół teatralnych" – komentuje Karolina Więckowska, koordynatorka tegorocznej „Giełdy Teatralnej".

Jury, złożone z krakowskich ekspertów teatru, w składzie: Małgorzata Bogajewska, Krzysztof Głuchowski, Wiktor Herzig, Adam Kalita, Marek Mikos, Bogusław Nowak, Piotr Sieklucki, Bogdan Tosza oraz Anna Wyrwik z nadesłanych propozycji wyłoniło najlepszą dziesiątkę.
Są to: „Inferno – krąg VII ze specjalną dedykacją od Dantego dla każdego obywatela piekła" (reż. Tobiasz Sebastian Berg), „Mazagan. Miasto" (reż. Beniamin Bukowski), „Pawi tren" (reż. Elżbieta Depta), „Na początku i na końcu czasu" (reż. Katarzyna Deszcz), „Dziennik uwodziciela" (reż. Inka Dowlasz), „Nieważkość" (reż. Wojciech Faruga), „Ostatnie 400 metrów. Historia inspirowana życiem Wandy Rutkiewicz" (reż. Bartek Kulas), „Córki King Konga" (reż. Martyna Łyko), „3 miesiące, 2 tygodnie i 4 dni" (reż. Anna Siek), „Bez czułości" (reż. Zofia Zoń).

Finał konkursu odbędzie się w ostatni weekend listopada na kameralnej scenie Teatru Bagatela przy ul. Sarego 7. Do tego czasu twórcy spotykają się na próbach, których finałem mają być otwarte dla widowni czytania performatywne. Po prezentacjach wszystkich propozycji dysponenci krakowskich scen wybiorą spektakle, które zostaną włączone do repertuarów krakowskich teatrów i sfinansowane ze środków Wydziału Kultury Urzędu Miasta Krakowa w 2018 roku.

HARMONOGRAM CZYTAŃ (SAREGO 7)

24 listopada (piątek), godz. 17–17:55, NZT 1 (reż. Martyna Łyko)
24 listopada (piątek), godz. 18–18:55, NZT 2 (reż. Wojciech Faruga)
24 listopada (piątek), godz. 19–19:55, NZT 3 (reż. Tobiasz Sebastian Berg)
25 listopada (sobota), godz. 16–16:55, NZT 4 (reż. Bartek Kulas)
25 listopada (sobota), godz. 17–17:55, NZT 5 (reż. Elżbieta Depta)
25 listopada (sobota), godz. 18–18:55, NZT 6 (reż. Inka Dowlasz)
25 listopada (sobota), godz. 19–19:55, NZT 7 (reż. Katarzyna Deszcz)
26 listopada (niedziela), godz. 16–16:55, NZT 8 (reż. Beniamin Bukowski)
26 listopada (niedziela), godz. 17–17:55, NZT 9 (reż. Zofia Zoń)
26 listopada (niedziela), godz. 18–18:55, NZT 10 (reż. Anna Siek)
26 listopada (niedziela), godz. 19:30–20:30, GIEŁDA TEATRALNA (ogłoszenie wyników)

Patrycja Babicka
Materiał Teatru
18 listopada 2017

Książka tygodnia

Kryptonim Dziady: Teatr Narodowy 1967-1968
Wydawnictwo Bellona
Janusz Majcherek, Tomasz Mościcki

Trailer tygodnia