16 spektakli w 9 dni. Teatralna uczta w "Jaraczu"
18. Olsztyńskie Spotkania Teatralne- To, co się stało w tym roku, przeszło nasze wszelkie oczekiwania. Zainteresowanie spektaklami było ogromne, niemal wszystkie bilety sprzedały się w ciągu tygodnia - powiedział Andrzej Fabisiak, zastępca dyrektora Jaracza.
I dodał: - To pokazuje, że olsztyński widz chce propozycji ambitnych, spektakli, o których mówi się w Polsce, ogląda się na festiwalach.
Pozostały jeszcze pojedyncze bilety na spektakle "Mój trup" w sobotę o godz. 20.30 i "Sąd Parysa" 28 marca o godz. 18. Na liście rezerwową zapisało się 560 osób, z czego 188 udało się dostać bilety.
XVIII Olsztyńskie Spotkania Teatralne zainauguruje w sobotę Opera Śląska programem "Carmina burana".
Program na najbliższe dni:
Sobota
godz. 18 (Duża Scena)
„ Carmina burana” - Opera Śląska z Bytomia. Carmina burana to pochodzący z benedyktyńskiego klasztoru Beuron zbiór pieśni, powstały ok. 1300 roku. Są wśród nich teksty miłosne, biesiadne, a także sceny z Bożego Narodzenia i Wielkiej Nocy.
godz. 20.30 (Scena Kameralna)
„ Mój trup” - monodram Bogusława Kierca. Postać grana przez aktora Teatru Współczesnego we Wrocławiu - tytułowy trup - rozpoczyna swój monolog od incipitu wiersza Adama Mickiewicza, który posłużył za tytuł spektaklu. Kierc prowadzi emocje w kierunku zjadliwej ironii, przynosząc żal zaprzepaszczonego życia i utraconą wiarę w młodość, która zawsze musi być zmarnowana.
Niedziela
godz. 18 (Duża Scena)
„ Kieszonkowy atlas kobiet ” - Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera z Warszawy. Bohaterkami sztuki są mieszkanki kamienicy przy ulicy Opaczewskiej w Warszawie, kobiety różnych pokoleń, doświadczone przez wielką historię i pełne dramatycznych okoliczności życie, w którym przyszło im pełnić społeczną rolę kobiety, z wszystkimi tego konsekwencjami. Wśród nich jest też mężczyzna, który w głębi swojej psychiki wolałby być kobietą. Występują: Paulina Holtz, Anna Moskal, Joanna Żółkowska, Kazimierz Kaczor, Sławomir Pacek.
godz. 20.30 (Scena Kameralna)
„ Szary anioł” - Teatr Atelier im. Agnieszki Osieckiej z Sopotu. Przedstawia dwa dni z życia Kogoś. To według wszelkich oznak Marlena Dietrich, słynny Błękitny Anioł z filmu Josepha von Sternberga z roku 1930. Boska Marlena, za życia piękna, pyszna, rozwiązła, humorzasta. Przed metą już tylko żałosna, bo umiera.
Poniedziałek
godz. 17 (Scena Kameralna)
„ Lew na ulicy” - Teatr im. Stefana Jaracza z Łodzi. Duch Isobel, dziewięcioletniej Portugalki, krąży przy dźwiękach muzyki po obwodzie dużego koła... Tak rozpoczyna się pełna tajemnic sztuka kanadyjskiej dramatopisarki. W wygodny, poukładany świat pewnej społeczności wkracza mała Isobel, która nie potrafi odnaleźć drogi łączącej dwa światy - świat ludzi żyjących i świat umarłych.
godz. 20.30 (Duża Scena)
„ Wątpliwość” - Teatr Polonia z Warszawy. Akcja sztuki dzieje się w Nowym Jorku, w latach 60. ub. wieku. Jej przeniesienie w czasy współczesne i umieszczenie w Polsce, jak uczynił Piotr Cieplak, nie jest nadużyciem. Tym bardziej że mamy szkoły prowadzone przez kościół czy organizacje katolickie, podobne do sportretowanej w sztuce szkoły w Bronksie. Występują: Żanna Gierasimowa, Krystyna Janda, Lidia Sadowa, Cezary Kosiński.
Wtorek
godz. 17.30 (Duża Scena)
„ Zabawki Pana Boga ” - Teatr Roma z Warszawy. To przedstawienie o nieobecności tak bliskiej, że aż namacalnej. Poetka to Agnieszka Osiecka. Pisarz to Marek Hłasko. Ten trzeci zaś - Krzysztof Komeda - powraca we wspomnieniach i wypełnia je ogromem talentu oraz prostotą człowieczeństwa. Występują: Joanna Trzepiecińska, Przemysław Sadowski.
godz. 20 (Scena Kameralna)
„ Król Kier znów na wylocie” - Studium Teatralne z Warszawy. Głównym wątkiem spektaklu jest historia młodej Żydówki. Tora w czasie II wojny światowej, po ucieczce z getta, udaje Polkę i Niemkę, by w ten sposób odnaleźć swego męża i wyciągnąć go z obozu koncentracyjnego. Jej miłość staje się wstrząsającym „sposobem” na przetrwanie.
godz. 21.45 (Scena u Sewruka)
Spotkanie z Piotrem Borowskim
Środa
godz. 18 (Duża Scena)
„ Biesy” - Teatr STU z Krakowa. Rosyjską prowincję u schyłku XIX w. ogarniają idee terroryzmu i nihilizmu. Słychać już wystrzały nadchodzącej rewolucji. Potomek arystokratycznego rodu Mikołaj Stawrogin (Radosław Krzyżowski) jest opętany. Prześladuje go widmo zgwałconej dziewczynki. Zwraca się o pomoc do egzorcysty... Występują m.in. Maja Barełkowska, Dominika Figurska, Urszula Grabowska-Ochalik, Beata Rybotycka, Dariusz Gnatowski, Robert Koszucki.
godz. 22.20 (Scena u Sewruka)
Spotkanie z Krzysztofem Jasińskim
Czwartek
godz. 18 (Duża Scena)
„ Barabasz” - Teatr Witkacego z Zakopanego. Dramat szwedzkiego poety i prozaika Pära Lagerkvista, laureata Nagrody Nobla za powieść „Barabasz” (1951 r.) jest jej sceniczną wersją i jednocześnie jego ostatnim tekstem teatralnym. Przedstawił historię biblijnego Barabasza, judejskiego bandyty, złodzieja i mordercy - uwolnionego z więzienia zamiast Chrystusa.
godz. 20.30 (Scena Kameralna)
„ 2084” - Teatr Powszechny im. Jana Kochanowskiego z Radomia i Teatr na Woli im. Tadeusza Łomnickiego z Warszawy. Skromna i przemyślana opowieść o autodestrukcyjnym potencjale miłości. O dwojgu idealnie przeciętnych młodych.
godz. 22 (Scena u Sewruka)
Spotkanie z Aleksandrą Bednarz, Krzysztofem Prałatem i reżyserem Michałem Siegoczyńskim .