Destrukcja na dwa ciała

17. Międzynarodowe Spotkania Sztuki Akcji Rozdroże

Warto zwrócić uwagę na fakt, że tegoroczne Rozdroże, choć programowo skromne, proponuje tylko spektakle premierowe

A więc wybór zaproszonych artystów poprzedzony być musiał wieloletnią obserwacją twórców i ich dotychczasowych osiągnięć. Wśród gości festiwalu znalazł się istniejący od 2001 roku warszawski Teatr Bretoncaffe prowadzony przez reżysera Sławomira Krawczyńskiego i tancerkę Annę Godowską.

Jego najnowszy spektakl „Ja, Agaue” jest inspirowany „Bachantkami” Eurypidesa, podobnie jak wcześniejsza praca „Dion.is.us”. Anna Godowska i Anita Wach stworzą dwa taneczno-psychologiczne portrety głównej bohaterki dramatu. Bo idea „Ja, Agaue” opiera się na odczytywaniu różnic w dwóch spojrzeniach na tę samą postać. – Nasz spektakl jest wpisany w proces badawczy prowadzony przez nas od 2004 roku, a poświęcony zastosowaniu w materii tańca nurtu psychologii zorientowanej na proces – mówi Sławomir Krawczyński. – Dlatego „Ja, Agaue” to alternatywa dla tego, czym żyje współczesny teatr skupiający się na sprawach społeczno-politycznych i jednocześnie odrzucający wszystko, co zachodzi między ciałem a psychiką.

Psychologiczna wiwisekcja uzupełniona zostanie przez remiksy przebojów zespołów alternatywnych (np. Joy Division) przygotowane przez Dominika Strycharskiego

Sandra Wilk
Rzeczpospolita
23 października 2010

Książka tygodnia

Bioteatr Agnieszki Przepiórskiej
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Katarzyna Flader-Rzeszowska

Trailer tygodnia