Destrukcja na dwa ciała
17. Międzynarodowe Spotkania Sztuki Akcji RozdrożeWarto zwrócić uwagę na fakt, że tegoroczne Rozdroże, choć programowo skromne, proponuje tylko spektakle premierowe
A więc wybór zaproszonych artystów poprzedzony być musiał wieloletnią obserwacją twórców i ich dotychczasowych osiągnięć. Wśród gości festiwalu znalazł się istniejący od 2001 roku warszawski Teatr Bretoncaffe prowadzony przez reżysera Sławomira Krawczyńskiego i tancerkę Annę Godowską.
Jego najnowszy spektakl „Ja, Agaue” jest inspirowany „Bachantkami” Eurypidesa, podobnie jak wcześniejsza praca „Dion.is.us”. Anna Godowska i Anita Wach stworzą dwa taneczno-psychologiczne portrety głównej bohaterki dramatu. Bo idea „Ja, Agaue” opiera się na odczytywaniu różnic w dwóch spojrzeniach na tę samą postać. – Nasz spektakl jest wpisany w proces badawczy prowadzony przez nas od 2004 roku, a poświęcony zastosowaniu w materii tańca nurtu psychologii zorientowanej na proces – mówi Sławomir Krawczyński. – Dlatego „Ja, Agaue” to alternatywa dla tego, czym żyje współczesny teatr skupiający się na sprawach społeczno-politycznych i jednocześnie odrzucający wszystko, co zachodzi między ciałem a psychiką.
Psychologiczna wiwisekcja uzupełniona zostanie przez remiksy przebojów zespołów alternatywnych (np. Joy Division) przygotowane przez Dominika Strycharskiego