Dominika Kierpiec wygrywa I Konkurs Piosenki Aktorskiej

Dobiegł końca 2. Festiwal Off-Północna

Były premiery i uznane już spektakle. Nie zabrakło lekkich komedii, ani przejmujących, nowoczesnych form. Na zakończenie festiwalu OFF-Północna rozstrzygnięto I Konkurs Piosenki Aktorskiej. Bezkonkurencyjna okazała się Dominika Kierpiec z zespołem Sąstąd z Żor.

Do konkursu napłynęło kilkadziesiąt zgłoszeń. Ostatecznie, po pierwszej selekcji przed festiwalowym jury zaprezentowało się szesnaście młodych zespołów wykonawczych z całego kraju.

– Najbardziej świeży, spontaniczny i barwny aranżacyjnie był dla nas występ Dominiki Kierpiec i jej interpretacja „Ballady o dwóch koniach" oraz „Awinion" zespołu Kombii – podkreśla przewodniczący Wojciech Kościelniak w imieniu jury, w którym zasiadali również Beata Olga Kowalska, prof. Barbara Dziekan, Zbigniew Macias, Dariusz Pawłowski, Krzysztof Wawrzyniak i Jeremiasz Gzyl.

Drugie miejsce zajął Dominik Mironiuk, student łódzkiej Szkoły Filmowej, zaś trzecie miejsce przypadło w udziale wrocławskiemu duetowi: Annie Malek i Wojciech Berganderowi, w których wykonaniu usłyszeliśmy między innymi „Absolutnie" Wojciecha Młynarskiego.

Zwycięzcy I Konkursu Piosenki Aktorskiej oprócz nagród finansowych – 3000, 2000 i 1000 złotych – otrzymali też możliwość zaprezentowania się przed koncertem „Nasz portret. Piosenki Osieckiej, Kofty i Młynarskiego", który w niedzielę zakończył siedmiodniowy Festiwal w Teatrze Muzycznym w Łodzi.

W ramach OFF-Północna zaprezentowano sześć spektakli reprezentujących różne odsłony teatru offowego i małych form wokalno-aktorskich, w tym dwie premiery. Jedna z nich – komedia „Prawy do lewego" na stałe wejdzie do repertuaru Teatru Muzycznego w Łodzi.

– Lżejsze, komediowe propozycje stanowiły dużą część naszego programu, ale w plebiscycie publiczności wygrał spektakl z nieco innego nurtu, co pokazuje, jak bardzo trafiony jest nasz pomysł na rozszerzenie repertuaru Teatru Muzycznego o zupełnie nowy kierunek – podkreśla Krzysztof Wawrzyniak, koordynator festiwalu. W internetowym głosowaniu publiczność za najlepszy spektakl uznała „Straty/Nadmiary" grupy NYSKA studio, a za największą festiwalową osobowość – występującą w tym przedstawieniu – Joannę Wiśniewską.

Łódzki festiwal to również okazja do szlifowania zawodowego warsztatu i interesujących spotkań z artystami. Na jego program złożyły się interaktywne wykłady, rozmowy o teatrze muzycznym i offowym, a także warsztaty impro.

Krzysztof Karbowiak
Materiał Teatru
26 lutego 2018

Książka tygodnia

Teatr, który nadchodzi
Wydawnictwo słowo/obraz terytoria Sp. z o.o.
Dariusz Kosiński

Trailer tygodnia

La Phazz
Julieta Gascón i Jose Antonio Puchades
W "La Phazz" udało się twórcom z "La ...