Emocje w balonikach
"Kredyt zaufania" - reż. Aneta Wróbel - Teatr KTO w KrakowieJest kosmetyczką, trenerką personalną i niezawodną przyczyną śmiechu widzów. Iza Kała w spektaklu „Kredyt zaufania" prowadzi trwający godzinę trening rozwoju osobistego, od którego z pewnością wzmocnią się mięśnie przepony i twarzy – ze śmiechu.
Przy wejściu na salę każdy widz wybiera sobie trzy baloniki w różnych kolorach. Jak się później okaże, ich kolor nie jest bez znaczenia! Do baloników zostaną bowiem wdmuchane osobiste emocje, marzenia i lęki. Niektóre z nich zostaną wypuszczone razem z powietrzem z balonika, będą wyśmiane. Wszystko po to, by nabrać odpowiedniego dystansu, umieć zaśmiać się z własnych przywar.
Iza Kała przez godzinę opanowuje scenę wypełniając ją pozytywną aurą pełną energii i zaangażowania. Ten stan udziela się z kolejnymi minutami wszystkim widzom. Aktorka wciela się w kilka postaci, opowiadając z przymrużeniem oka o tym, jacy jesteśmy. Porusza więc tematy zazdrości, miłości, relacji rodzinnych, głupich przyzwyczajeń i typowych wad.
Od początku wytwarza się jednak atmosfera, która nie pozwala nikomu czuć się urażonym. Liczne interakcje z publicznością, takie jak łapanie się za ręce, głośne mówienie o swoich lękach czy marzeniach nie są krępujące, lecz powodują kolejne wybuchy śmiechu. Monodram autorstwa i w reżyserii Anety Wróbel z muzyką dobraną przez Zuzannę Falkowską ogląda się z niegasnącym zainteresowaniem, a energia płynąca ze sceny jest dla widzów pozytywnym efektem przebytego „treningu personalnego".
Głównym atutem spektaklu jest charyzma aktorki, a także dobrze napisany tekst, który bazuje na opowiadaniu dobrze splecionych historii, wypełnionych zabawnymi, uszczypliwymi uwagami i żartami.
Spektakl został doceniony na wielu festiwalach, zarówno teatralnych, jak i kabaretowych. Do głównych osiągnięć zaliczyć można 1-sze miejsce na XIV ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych w Ostrowie Wielkopolskim, Nagrodę specjalną za oryginalny scenariusz autorskich oraz nagrodę dla Najlepszej Aktorki na tym samym festiwalu, czy Wyróżnienie na 11. Ogólnopolskim Przeglądzie Monodramu Współczesnego.