Fash mob w centrum handlowym

5. ODRAMA Międzynarodowe Dni Nowej Dramaturgii

We wtorek po południu kilkudziesięciu klientów galerii handlowej w centrum Opola zastygło bez ruchu na trzy minuty. W ten oryginalny sposób - poprzez flash mob - opolski teatr dramatyczny promował Odramę - V Międzynarodowe Dni Nowej Dramaturgii.

- Poprzez to zdarzenie, opisane i pokazane w mediach, promujemy nasz festiwal. Państwo opiszecie je z informacją, że ma związek z Odramą - powiedział dziennikarzom organizator zdarzenia Łukasz Kustrzyński z opolskiego teatru im. Jana Kochanowskiego. 

Flash mob to określenie, którym przyjęło się nazywać sztuczny tłum ludzi gromadzących się niespodziewanie w miejscu publicznym w celu przeprowadzenia krótkotrwałego zdarzenia, zaplanowanego jako zaskakujące dla przypadkowych świadków. 

Uczestnicy flash moba umawiają się zwykle przez internet, w tym przypadku organizatorzy Odramy dodatkowo poinformowali o zdarzeniu media i wykorzystali ulotki rozrzucone na opolskich uczelniach. 

- Zdajemy sobie sprawę, że troszkę naruszamy ideologię flash mobów, bo nie powinno się ich stosować do promocji. Z drugiej strony cel, w jakim to robimy, jest na tyle niekomercyjny i szczytny, że zostanie to nam wybaczone - uznał Kustrzyński. 

Opolski "błyskawiczny tłum" promował V Międzynarodowe Dni Nowej Dramaturgii Odrama. Ten festiwal nowego dramatu ma charakter otwartych prób z udziałem publiczności, a jego celem jest wykorzystanie możliwości tekstu dramatycznego jako pretekstu do różnorodnych działań artystycznych. 

Festiwal rozpocznie się w czwartek i potrwa do niedzieli. W tym roku, podczas piątej edycji imprezy, pojawią się wszystkie formy, jakie budowały charakter Odramy - czytanie tekstu, improwizacja, etiuda - instalacja teatralna, etiuda teatru lalek, etiuda ruchowa, oraz performance.


PAP
18 listopada 2009

Książka tygodnia

Bioteatr Agnieszki Przepiórskiej
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Katarzyna Flader-Rzeszowska

Trailer tygodnia