Gwiazdy nowego sezonu 2020/21

Sezon 2020/21 - Teatr Wielki - Opera Narodowa w Warszawie

Przed nami 6 premier, 25 tytułów operowych i baletowych, szereg koncertów i recitali. Ponad 200 wydarzeń na scenach teatru w wykonaniu wybitnych osobowości sceny operowej i baletowej. Ruszyła sprzedaż biletów i voucherów na sezon 2020/21 w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.

Usłyszymy gwiazdy światowej sceny operowej: Piotra Beczałę w tytułowej partii Werthera, w trzech różnych rolach będziemy oglądać Tomasza Koniecznego, w tym, w partii Janusza w Halce, Aleksandra Kurzak zaśpiewa natomiast w Madame Butterfly. Sezon 2020/21 rozpoczniemy we wrześniu recitalem Jakuba Józefa Orlińskiego, absolwenta Akademii Operowej, który święci triumfy na światowych scenach. Na deskach TW-ON wystąpią także zagraniczne gwiazdy, m.in. Ann Petersen czy Torsten Kerl (w Fideliu), znani ze znakomitych interpretacji partii Wagnerowskich.

Wielbiciele cenionego na całym świecie talentu Piotra Beczały będą mogli podziwiać tenora w tytułowej partii Werthera w planowanej na październik premierze, a podczas lutowego koncertu wystąpi on w towarzystwie Orkiestry i Chóru Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. Artysta wykona utwory ze swych najnowszych płyt. Nie zabraknie popisowych arii Moniuszkowskich, Wagnerowskiego Lohengrina oraz znakomitej arii Nessun dorma z opery Turandot Giacoma Pucciniego.

W sezonie 2020/21 publiczność Teatru Wielkiego - Opery Narodowej będzie miała możliwość zobaczenia aż 6 tytułów premierowych.

Wydarzeniem sezonu z pewnością będzie Cardillac Paula Hindemitha w reżyserii Mariusza Trelińskiego i ze scenografią Borisa Kudlički. To jedna z najciekawszych pozycji operowych XX wieku, nawiązująca do poetyki kina noir, oparta na utworze E.T.A. Hoffmanna Panna de Scudéry. Partię tytułową wykona wybitny bas-baryton Tomasz Konieczny. Dzieło powstało w koprodukcji z Oper Köln oraz Teatro Real w Madrycie i będzie to pierwsze od 1962 roku wystawienie dzieła Hendemitha na warszawskiej scenie operowej, jednocześnie pierwsza inscenizacja Cardillaca na niej.

Pierwszą premierą nowego sezonu będzie odwołany w marcu spektakl baletowy Korsarz. Niezwykle malownicze dzieło oparte na poemacie George'a Byrona, obfitujące w genialne kompozycje taneczne, w choreografii słynnego Manuela Legris odbędzie się już we wrześniu. Na sezon 2020/21 przeniesiony został także Werther Jules'a Masseneta, Spektakl zobaczymy w inscenizacji Willy'ego Deckera, a partię tytułową na premierze zaśpiewa Piotr Beczała.

Kolejną premierą, którą zrealizujemy na naszej scenie, będzie Fidelio Ludwiga van Beethovena, jedyna opera tego wielkiego kompozytora. Jest to druga, po Diabłach z Loudun Krzysztofa Pendereckiego, koprodukcja Teatru Wielkiego - Opery Narodowej z The Royal Danish Theatre w Kopenhadze. Dyrektor artystyczny Royal Danish Opera – John Fulljames – reżyser spektaklu postrzega dzieło jako manifest wolności, wierności i sprawiedliwości. Ukazuje triumf tych wartości nad despotyzmem i okrucieństwem losu. W tym spektaklu usłyszymy Ann Petersen w partii Leonory i Torstena Kerla jako Florestana.

Po sukcesie Toski Giacomo Pucciniego w inscenizacji Barbary Wysockiej wśród realizatorów premierowego repertuaru nie mogło zabraknąć nazwiska reżyserki. Tym razem będzie to znana i chętnie wystawiana na scenach operowych świata Cyganeria. Jak mówi Wysocka: „Cyganeria" to opowieść o wielkich emocjach, rozstaniach i powrotach, o bezwzględnym przeznaczeniu i utracie. Co będzie w tej inscenizacji najważniejsze? Obraz społeczności artystów w pejzażu wielkiego miasta, temat choroby jako „nocnej strony życia" i historia miłości, która nie zawsze zwycięża i czasem jednak przegrywa z chorobą i śmiercią. Scenografię spektaklu zaprojektuje Barbara Hanicka.

Drugą premierową propozycję baletową w nadchodzącym sezonie stanowi należący do klasyki XX wieku Mayerling, dramat oparty na wydarzeniach historycznych, ukazujący tragedię księcia Rudolfa, jedynego syna Sissi i cesarza Austro-Węgier Franciszka Józefa. Po raz pierwszy na polskiej scenie widzowie Mayerling zobaczą dzieło Kennetha MacMillana, jednego z najznamienitszych choreografów światowej sceny baletowej.

W repertuarze sezonu 2020/21 znajdą się również wyczekiwane przez publiczność spektakle, które pojawiły się już na deskach TW-ON:

Halka S. Moniuszki, reżyseria: Mariusz Treliński,
Dama kameliowa, choreografia: John Neumeier, muzyka: Fryderyk Chopin,
Tosca G. Pucciniego, reżyseria: Barbara Wysocka,
Czarodziejski flet W. A. Mozarta, reżyseria: Susanne Andrade i Barrie Kosky,
Śpiąca królewna, choreografia: Jurij Grigorowicz, muzyka: Piotr Czajkowski,
Madame Butterfly G. Pucciniego, reżyseria: Mariusz Treliński,
Dziadek do orzechów i król myszy, choreografia: Toer van Schayk, Wayne Eagling, muzyka: Piotr Czajkowski,
Burza, choreografia: Krzysztof Pastor, muzyka: Henry Purcell, Thomas Tallis, Robert Johnson, Matthew Locke, Michel van der Aa oraz irańska muzyka tradycyjna,
Straszny dwór S. Moniuszki, reżyseria: David Pountney,
Carmen G. Bizeta, reżyseria: Andrzej Chyra,
Carmina Burana (Mgnienie Oka) C. Orffa,
Romeo i Julia, choreografia: Krzysztof Pastor, muzyka: Siergiej Prokofiew,
Aida G. Verdiego, reżyseria: Roberto Laganà Manoli,
Zagubione dusze, reżyseria: Bronisława Niżyńska, Krzysztof Pastor, Wayne McGregor, muzyka: Igor Strawiński, Max Richter,
Rigoletto G. Verdiego, reżyseria: Gilberto Deflo,
Traviata G. Verdiego, reżyseria: Mariusz Treliński.

Poprzez stronę internetową można już kupić bilety na wydarzenia, które odbędą się w TW-ON do końca 2020 roku.

Zgodnie z obowiązującymi na chwilę obecną wytycznymi sprzedaż obejmuje tylko połowę miejsc na widowni. Skróciliśmy czas wykupu zarezerwowanych biletów do 14 dni.

Od 1 października ruszy sprzedaż abonamentów na spektakle w repertuarze od 1 stycznia 2021. 19 października rozpocznie się sprzedaż biletów na spektakle w repertuarze od 1 stycznia 2021.

Na stałe do oferty trafił również voucher. To doskonały pomysł na prezent, którym można sprawić radość bliskim. Szczególnie, że sami mogą zadecydować, jaki spektakl chcą zobaczyć lub które z naszych wydawnictw kupić.

Kasy TW-ON w dniach 13–30 czerwca są czynne codziennie w godz. 11.00–18.00; w lipcu i sierpniu kasy będą czynne w godz. 11.00–18.00 w dni powszednie.

Biuro Organizacji Widowni pracuje od 15 czerwca w dni powszednie w godz. 11.00–18.00 pod numerami telefonów: 22 826 50 19, 22 692 02 08, 22 692 02 10 lub mailowo: bow@teatrwielki.pl.

Rezerwacje biletów przyjmowane są przyjmowane od 15 czerwca wyłącznie telefonicznie przez Biuro Organizacji Widowni w dni powszednie w godz. 11.00–18.00 pod numerami telefonów: 22 826 50 19, 22 692 02 08, 22 692 02 10.

Rekomendujemy zakup biletów online.

Dorota Korzeniowska
Materiał nadesłany
17 czerwca 2020

Książka tygodnia

Ulisses
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
James Joyce

Trailer tygodnia