Kwiecień w Operze Lubelskiej

Jesus Christ Superstar - dodatkowy spektakl w Święta!

Informuję, że do repertuaru kwietniowego dorzuciliśmy dodatkowy spektakl „Jesus Christ Superstar". Na specjalne życzenie naszych widzów, którzy nieustannie pytają nas o bilety na naszą najnowszą premierę „Jesus Christ Superstar", w imieniu Marszałka Województwa Lubelskiego Jarosława Stawiarskiego zapraszamy na dodatkowy spektakl:

Już 1 kwietnia (poniedziałek) o godz. 18.00 w Sali Operowej Centrum Spotkania Kultur w Lublinie
Z okazji Świąt Wielkanocnych bilety w specjalnej cenie: 120 zł!
Przyjdźcie i zobaczcie przedstawienie, które już zebrało mnóstwo pozytywnych opinii widzów i recenzentów!

Wystawiane w porozumieniu z The Really Useful Group Ltd.
Zapraszamy: Opera Lubelska - Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego
__

„Jesus Christ Superstar" - aut. Andrew Lloyda Webbera i Tima Rice'a - reż. Wojciech Man - Opera Lubelska
1 kwietnia (poniedziałek) godz. 18.00
Sala Operowa Centrum Spotkania Kultur w Lublinie

Bilety:
Online: https://operalubelska.pl/kalendarium/jesus-christ-superstar-2023-2024
tel. 81 532 25 21, 81 532 96 65 lub 502 662 956
e-mail: widownia@operalubelska.pl

Pozdrawiam serdecznie,
Ewa Joanna Sobkowicz
Dział Kreowania Wizerunku Opery Lubelskiej
kom. 607 912 789

25.03.2024 01:08 CET ewa.sobkowicz@operalubelska.pl napisał(a):

Kwiecień w Operze Lubelskiej:

"KOT W BUTACH" to przedstawienie dla dzieci przygotowane na podstawie bajki Jana Brzechwy. Jednak Jerzy Turowicz, autor scenariusza i jednocześnie reżyser, wprowadził do spektaklu również nowe postaci. Młodziutka publiczność będzie więc mogła śledzić nieznane dotąd historie o najsłynniejszym kocie i jego Panu Janku. Wśród wielu przygód spotykają oni na swojej drodze przemądrzałe kuropatwy, dzielne zające, a także czarownicę i czarnoksiężnika, który zmienia się w groźnego lwa, sprytną żmiję, a nawet w mysz. Jak w każdej z bajek - wszystko dobrze się kończy, Janek żeni się z królewną, a Kot... łapie myszy w królestwie.
Muzykę do przedstawienia napisał Janusz Baca. Choreografię ułożyła Izabela Krupka.
>
Zapraszamy:
4 i 5 kwietnia 2024 r., godz. 10:00
9 kwietnia, godz. 9:00 i 12:00
Opera Lubelska – Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety:
Dział sprzedaży i promocji tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa tel. 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: widownia@operalubelska.pl
www.operalubelska.pl
__
"HALLO SZPICBRÓDKA" - adaptacja sceniczna według scenariusza filmowego Ludwika Starskiego!
Dwudziestolecie międzywojenne, Warszawa. Teatrzyk rewiowy „Czerwony Młyn" przeżywa finansowy i artystyczny kryzys. Na scenie i za kulisami, szkoda gadać. Na widowni pustki, a właściciel nie ma już pieniędzy na wypłaty dla artystów. Gdy w Teatrze pojawia się komornik i chce zająć majątek Teatru, niespodziewanie pojawia się także elegancki dżentelmen, inżynier Fred Kampinos i proponuje swoją pomoc w ratowaniu sceny bo... kocha Teatr? A może ma zupełnie inny cel? Bardziej od tego, co dzieje się na scenie, interesuje go jednak tancerka Anita i sąsiadujący z teatrem Bank...
„Hallo Szpicbródka", film Janusza Rzeszewskiego i Mieczysława Jahody z 1978 roku, to jeden z największych przebojów w historii polskiego kina.
Jak potoczą się losy bohaterów? Czy Fred Kampinos zakocha się... w Teatrze?
Przekonamy się o tym już niebawem. Szpicbródka w Lublinie!!!

Reżyseria: Mirosław Siedler
Kierownictwo muzyczne: Przemysław Fiugajski
Scenografia: Mariusz Napierała
Kostiumy: Agata Uchman
Choreografia: Iwona Runowska
Autorzy piosenek:
muzyka: Adam Skorupka, Wojciech Trzciński, Seweryn Krajewski
słowa: Ludwik Starski, Bogdan Olewicz, Agnieszka Osiecka
Opracowanie muzyczne: Bogusław Wróblewski, Wojciech Durak
Kierownik Chóru: Grzegorz Pecka
Kierownik Baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Michał Wnuk
Asystent choreografa: Anna Adamczyk
Reżyseria świateł: Marcin Nogas
Reżyseria dźwięku: Łukasz Jakubowski, Piotr Rybczyński
Multimedia: Paweł Giergisiewicz
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel
Suflerzy: Krystyna Ekielska, Anna Rękas
Zapraszamy:
13 kwietnia, godz. 18:00 i 14 kwietnia, godz. 17:00
- Opera Lubelska - Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety:
Dział sprzedaży i promocji tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa tel. 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.operalubelska.pl
__

"PHANTOM"
Christine to samorodna artystka, której wspaniałą karierę wróży Hrabia Philipp de Chandon – protektor i mecenas Opery Paryskiej. W tym samym czasie kierownictwo opery przejmuje nowy zarządca, który decyzje podejmuje do spółki z divą operową wątpliwego wdzięku – Carlottą. Przysłana na przesłuchanie przez hrabiego Christine dostaje od Carlotty ledwo posadę garderobianej, jednak przyjmuje propozycję z ogromną wdzięcznością i pokorą. W zaciszu garderoby nuci swym pięknym głosem melodię, która dociera do Eryka. Ten zachwycony postanawia oszlifować ten wokalny diament. Lekcje idą tak dobrze, że po niedługim czasie Christine jest gotowa na przesłuchanie, jednak możliwe jest to – pod nowymi rządami w operze – jedynie w pobliskim bistro. Za wstawiennictwem Hrabiego dziewczyna prezentuje swoje możliwości i z miejsca podbija serca zgromadzonej publiki. Poruszona Carlotta daje jej natychmiastowy angaż w najnowszej produkcji, zastawiając na nią jednocześnie pułapkę...
Splot pasji i namiętności, dialektyka piękna duszy i muzyki oraz przejmującej brzydoty cielesnej powłoki wywołują serię napięć, które w okolicznościach tej fabuły nie dają się już rozładować. Mityczna klątwa potwora zamkniętego w labiryncie wiedzie do jednego finału – i jest to finał tragiczny.

Realizatorzy:
Reżyseria: Daniel Kustosik
Muzyka i teksty piosenek: Maury Yeston
Libretto: Arthur Kopit
Przekład libretta i tekstów piosenek: Antoni Marianowicz
Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap
Scenografia i kostiumy: Mariusz Napierała
Choreografia: Violetta Suska
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Dorota Laskowiecka-Urban
Asystent scenografa: Anna Adamek

Zapraszamy:
19 i 20 kwietnia 2024 r., godz. 18:00
- Opera Lubelska – instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety:
Dział sprzedaży i promocji tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa tel. 81 532 96 65; kom. 502 662 956
www.operalubelska.pl
__

„KRÓLEWNA ŚNIEŻKA" to jedna z najpiękniejszych bajek. Znaną wszystkim z opowiadań, lektury „Baśni Braci Grimm", a także z filmu bajkę o królewnie Śnieżce w naszym Teatrze widzowie zobaczą jako przedstawienie baletowe. To znaczy, że historia Śnieżki, jej macochy – złej Królowej i siedmiu krasnoludków zostanie opowiedziana tańcem.
Baletowa wersja „Królewny Śnieżki" skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i niesłabnącą sympatię młodych widzów.
Losy pięknej i dobrej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali od lat dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji.
Muzyka: Bogdan Pawłowski, Libretto: Witold Borkowski, Stanisław Piotrowski, Choreografia, reżyseria, inscenizacja: Violetta Suska, Dyrygent: Przemysław Fiugajski, Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert, Asystent choreografa-pedagog: Włodzimierz Wyczegzanin, Współpraca muzyczna: Tomasz Chmiel
Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z jedną przerwą

Zapraszamy:
24 i 25 kwietnia 2024 r., godz. 10:00;
- Opera Lubelska - Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety:
Dział sprzedaży i promocji tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa: tel. 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.operalubelska.pl
__

"BARON CYGAŃSKI" to najpopularniejsze i najbardziej lubiane dzieło J. Straussa. Historia pięknej Cyganki – Saffi i jej miłości do węgierskiego szlachcica - Barinkaya, stała się inspiracją dla wielu pięknych melodii oraz malowniczych scenerii. Cygański żywioł przeplata się tu z wiedeńską elegancją, humor z refleksją, wielkie sceny zbiorowe z nastrojowymi ariami i duetami a muzyka J. Straussa nie wymaga rekomendacji.
Do zrujnowanej posiadłości, na której swój obóz rozłożyli Cyganie, (a według legendy znajduje się zakopany stary turecki skarb) powraca po światowych wojażach syn dawnego wojewody Sandor Barinkay. Na dzień dobry otrzymuje od starej Cyganki Czipry wróżbę o nieodległym wzbogaceniu się i ożenku. W stosunku do jego osoby ma plany Kalman Żupan – handlarz świń, ojciec pięknej Arseny, w której jednak kocha się syn jej guwernantki Ottokar. Żupan inicjuje spotkanie z Barinkayem, podczas którego młodzieniec zakochuje się w Arsenie i deklaruje chęć zawarcia małżeństwa. Arsena stawia jednak warunek – wyjdzie tylko za barona. To uciążliwe zawarowanie jest wybiegiem mającym na celu zablokowanie drogi do serca Arseny, które należy już do Ottokara. Barinkay podsłuchuje ich rozmowę podczas schadzki i wzburzony odchodzi w kierunku cygańskiego obozu, gdzie zostaje... cygańskim wojewodą, w dodatku po chwili zaręczonym już z cygańską pięknością Saffi.
Przepowiednia Czipry wskazuje Barinkayowi położenie ukrytego skarbu. Z szykowanych mu przez Carnera kłopotów wybawia go przybycie księcia Homonaya, który werbuje ochotników na wojnę turecką – a ta, jak to wojna - przecina w mig wszystkie spory. Okazuje się również, że Saffi nie jest wcale Cyganką a pełnej krwi księżniczką, co wprawia Barinkaya w nie lada konsternację.

Reżyseria i inscenizacja: Zbigniew Czeski
Dyrygent: Przemysław Fiugajski/ Łukasz Sidoruk / Ruben Silva / Bartosz Żurakowski / Jakub Montewka (15;16.12.2023)
Scenografia: Liliana Jankowska
Choreografia: Henryk Rutkowski
Przygotowanie chóru: Ewa Agaciak
Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel
Asystent choreografa: Anna Adamczyk

Zapraszamy
27 kwietnia, godz. 18:00 oraz 28 kwietnia, godz. 17:00
Opera Lubelska – Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety:
Dział sprzedaży i promocji tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa tel. 81 532 96 65; kom. 502 662 956
www.operalubelska.pl

Ewa Joanna Sobkowicz
Opera Lubelska
26 marca 2024
Portrety
Tomasz Man

Książka tygodnia

Twórcza zdrada w teatrze. Z problemów inscenizacji prozy literackiej
Wydawnictwo Naukowe UKSW
Katarzyna Gołos-Dąbrowska

Trailer tygodnia