Mask@ w sieci zaprasza!

"Wszystko da się naprawić"

Hasło przewodnie projektu to „Wszystko da się naprawić", a odnosi się ono bezpośrednio do relacji międzyludzkich. W tym trudnym dla wszystkich czasie zadajemy pytanie o potrzebę bliskości, czułości i empatii dla drugiego człowieka.

Pragniemy nawołać odbiorców do dialogu i otwartości – odpowiedzi na pragnienia nie zawsze wyartykułowane, jakimi są marzenia o przyjaźni i byciu zrozumianym.

Premiery online na naszym kanale YouTube.

• "Pan Złota Rączka" SŁUCHOWISKO
PREMIERA ONLINE 9.10.2020
• "Zamek z kart" CZYTANIE PERFORMATYWNE
PREMIERA ONLINE 23.10.2020

Projekt "Mask@ w sieci" dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach Programu Kultura w sieci.

"Pan Złota Rączka" - SŁUCHOWISKO

Tytułowy Pan Złota Rączka, Aleksander Biały, to starszy pan, który dorabia sobie do emerytury jako majster. W naturę jego zawodu wpisany jest bezpośredni kontakt z ludźmi – odwiedza on bowiem różne domy i naprawia wszelkiego rodzaju usterki. Co jednak w nim wyjątkowe, to że w każdym z tych domów i w każdym z mieszkańców zostawia cząstkę siebie. Chętnie wchodzi w dialog ze swoimi klientami, rozpoznając tym samym ich problemy i potrzeby. Jego pogodna natura daje mu sposobność by w jakikolwiek, często symboliczny sposób, naprawiać także ich codzienność – podnieść na duchu, obdarować nadzieją, dobrym słowem i zrozumieniem.

Reżyseria: Przemysław Jaszczak
Tekst: Magda Żarnecka/Przemysław Jaszczak
Muzyka: Urszula Chrzanowska
Mastering: Michał Kowalewski
Obsada: Jadwiga Domka, Anna Kukułowicz, Kamila Olszewska, Kamil Dobrowolski, Tomasz Kuliberda, Robert Luszowski, Bogusław Michałek, Maciej Owczarek, Andrzej Piecuch

"Zamek z kart" - CZYTANIE PERFORMATYWNE

ZAMEK Z KART to sztuka, której tematem są uprzedzenia i nietolerancja wobec osób niepełnosprawnych. Dramat przełamuje wiele tematów tabu, w tym także poczucie konieczności wpisywania się w cudze oczekiwania, wyobrażenia, przyjmowania narzucanych ról społecznych i konwenansów. Inne, drugoplanowe wątki dramatu to prawa zwierząt i ochrona środowiska.

W Prawdziwym Królestwie wszystko musi być idealne, jak z prawdziwego zdarzenia, działać jak w zegarku. Nic więc dziwnego, że przyszły następca tronu budzi takie emocje, a poddani wiążą z nim wielkie nadzieje. Pewnego dnia wszystko ulega jednak radykalnej zmianie, kiedy to Eryk spada z konia i doznaje trwałej kontuzji kręgosłupa. Oto przyszły król – ten idealny, wymarzony, pomnikowy - od tej pory będzie jeździł na wózku. Król i Królowa za wszelką cenę próbują ukryć ten fakt przed opinią publiczną, wymyślając rozmaite powody nieobecności syna, który nagle znika z obrazka. Zamek z kart runął.

Twórcy zajmują zdecydowane stanowisko i podejmują próbę walki z nietolerancją wobec osób niepełnosprawnych. Fabuła sztuki jest inspirowana baśnią Andersena o dzielnym ołowianym żołnierzyku. Baśń z dzieciństwa, opowiadana Erykowi i Antoninie przez ciepłego kamerdynera Gustawa, a także spotkania ze zwierzętami z sąsiadującego z królestwem lasu, dadzą chłopcu siłę i sprawią, iż uwierzy, że „nie musi chodzić, żeby zajść daleko". Spotykane po kolei poszczególne postaci utwierdzą go w przekonaniu, że skoro umie się cieszyć, śmiać, płakać, skoro płynie w nim krew, czuje strach to jest prawdziwym chłopcem, a co za tym idzie – godnym następcą tronu.

Reżyseria: Przemysław Jaszczak
Tekst: Magda Żarnecka, Przemysław Jaszczak
Scenografia: Aleksandra Starzyńska
Muzyka: Urszula Chrzanowska
Obsada: Jadwiga Domka, Anna Kukułowicz, Kamila Olszewska, Natalia Zduń, Kamil Dobrowolski, Tomasz Kuliberda, Robert Luszowski, Bogusław Michałek, Maciej Owczarek, Andrzej Piecuch, Małgorzata Szczyrek
Produkcja PRopaganda Studio - Produkcja filmowa i telewizyjna

 

Klaudia Mazur
Materiał Teatru
21 października 2020

Książka tygodnia

Teatr, który nadchodzi
Wydawnictwo słowo/obraz terytoria Sp. z o.o.
Dariusz Kosiński

Trailer tygodnia

La Phazz
Julieta Gascón i Jose Antonio Puchades
W "La Phazz" udało się twórcom z "La ...