Nowa dyrektor w Cieszynie
Katarzyna Dendys-Kosecka została nowym dyrektorem Teatru im. Adama Mickiewicza w Cieszynie.Teatr im. A. Mickiewicza w Cieszynie ma nową dyrektor. Pani Katarzyna Dendys-Kosecka została oficjalnie przedstawiona przez burmistrz miasta Gabrielę Staszkiewicz na konferencji prasowej 24.01.2023r.
W Cieszynie znana jest jako dyrektor organizacyjna Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Bez Granic, cyklicznej imprezy z wydarzeniami realizowanymi po obu stronach Olzy.
Pani Katarzyna Dendys-Kosecka związana była z Teatrem Lalek Banialuka w Bielsku-Białej. Realizowała również Bielską Edycję Krakowskiego Salonu Poezji.
Jest wokalistką, aktorką, reżyserką. Aktywnie prowadzi własną działalność artystyczną występując na scenie muzycznej. Prezentowała w ostatnim czasie recital poświęcony twórczości Edith Piaf. Współtworzyła muzyczne wydarzenia jak koncert „Michał Urbaniak i górale. Atma na stulecie niepodległości", czy koncert Bobby McFerriniego w NOSPR w Katowicach w 2019r.
Komisja jednogłośnie wskazała na osobę pani Dendys-Kłoseckiej w głosowaniu. Kandydatka doskonale znała realia budynku teatru, który jest przygotowywany do gruntownego remontu. Przed panią dyrektor stoi zadanie pozyskania środków na ten cel. „Teatr im. Adama Mickiewicza Cieszyn – Duma Cieszyna" tak zatytułowała swoją wizję teatru. Zaproponowała kontynuację impresaryjnego charakteru miejsca, rozszerzając go o Scenę Adaś – dla młodego widza i Scenę Przeobrażeń – dla lokalnych twórców.
Teatr widzi jako przestrzeń edukacyjną dla młodzieży wraz z ich udziałem w radzie programowej, jak i salonową dla spotkań z poezją, która nosiłaby imię Jerzego Kronholda. Stawia na teatr otwarty na mieszkańców, proponuje moduł „Klasyka nad Olzą" z przeglądami laureatów konkursów muzycznych, „Solówki" czyli scenę jednego aktora, w końcu teatr, który sam realizuje własne przedstawienia w oparciu o artystów z regionu.
Życzymy Pani Dyrektor realizacji swoich marzeń o teatrze.
Kandydatka doskonale zna realia budynku teatru, który jest przygotowywany do gruntownego remontu. Zaproponowała kontynuację impresaryjnego charakteru miejsca, rozszerzając go o Scenę Adaś - dla młodego widza i Scenę Przeobrażeń - dla lokalnych twórców.