Ogłoszono repertuar na nowy sezon w Operze Wrocławskiej

Przyszły sezon rozpocznie się premierą familijną - „Yemaya - królowa mórz" w reż. Hanny Marasz

Uczci również 80-te urodziny kompozytora Zygmunta Krauzego. W listopadzie na scenę przeniesione zostanie tegoroczne superwidowisko - „Traviata" reżyserowana przez Grażynę Szapołowską.

Wrocławskim widzom Opera zaproponuje również dwie premiery baletowe - „Dziadka do orzechów" (choreografia: Youri Vámos) w Mikołajki oraz, 25 kwietnia „Baroque, mon amour", gdzie trzech wybitnych światowych choreografów (Marco Goecke, Jacek Przybyłowicz, Itzik Gailli) nawiąże do muzyki trzech kompozytorów, nie tylko barokowych – Johanna Sebastiana Bacha, Pawła Mykietyna i Alfreda Schnittkego.

Noc Sylwestrową uświetni gala, na której wystąpią sopranistka i mezzosopranistka z Metropolitan Opera i La Scali. W nowym sezonie będziemy mieli okazję po raz pierwszy obejrzeć również„Zemstę nietoperza" Johanna Straussa w reż. Andrzeja Strzeleckiego, „Carmen" Georges'a Bizeta (reż. Maria Sartova) oraz drugi spektakl familijny – „Jasia i Małgosię" (reż. Paweł Szkotak).

Sezon tradycyjnie zakończy superwidowisko - „The Planets" Gustava Holsta, tym razem przy dużym udziale multimediów i brzmień nowoczesnych, we współpracy polskich choreografek i wrocławskich kompozytorów specjalizujących się w muzyce elektronicznej. Do ośmiu pozycji premierowych dołączy aż dwadzieścia repertuarowych, co łącznie da liczbę około 140-tu przedstawień: operowych, operetkowych, baletowych, musicalowych i koncertowych.

Opera Wrocławska w przyszłym roku będzie również kontynuowała swoje projekty dodatkowe, takie jak Turniej Śpiewających Rodzin, Academia dell'Opera czy bal karnawałowy dla dzieci. Rozszerzona zostanie działalność Amanti dell'Opera, chóru melomanów pragnących nie tylko słuchać muzyki, ale i spróbować swoich sił w śpiewie. W przyszłym roku budynek będzie można również częściowo zwiedzić bez przewodnika, co stanowi ukłon w stronę licznych turystów odwiedzających budynek.

Dyrektor instytucji, Marcin Nałęcz-Niesiołowski zaznacza też potrzebę rozbudowy obiektu o magazyny i sale prób dla orkiestry, baletu czy solistów - miałby on powiększyć się o przestrzeń pełniącą obecnie funkcję tymczasowego parkingu.

Magdalena Nawrocka
Dziennik Teatralny Wrocław
24 czerwca 2019

Książka tygodnia

Białość
Wydawnictwo ArtRage
Jon Fosse

Trailer tygodnia