Parodos, zanim chór rozpocznie pieśń - tańczy

Premiery w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki

P a r o d o s rozpoczynał wystawienie tragedii antycznej, to wejście chóru na orchestrę i zarazem jego pierwsza pieśń. Obserwowany z perspektywy theatronu chór był stworzonym z wielu komórek, pulsującym wspólnym rytmem organizmem. Przy pomocy języka ciała, poruszając się w milczeniu po wyznaczonych trajektoriach, odkrywa widzom fragment tajemnicy

"Parodos – chór ruchu synchronicznego" to projekt składający się z kilku odsłon. Jego celem jest stworzenie kilkudziesięcioosobowego chóru tancerzy i wokalistów. To połączenie synchronicznie poruszających się ciał, instrumentów naturalnych: onomatopei i beatboxu oraz video artu. Ostatnim planowanym etapem projektu jest wejście chóru w przestrzeń miejską. P a r o d o s.

Przygotowana w ramach projektu choreografia została zaproszona do udziału w programie profesora Grzegorza Kowalskiego: XIII Obszar Wspólny Obszar Własny, realizowanego w Pracowni Przestrzeni Audiowizualnej warszawskiej ASP (Wydział Sztuki Mediów). Fragmenty projektu zostały również wykorzystane w ramach performensu Ruch Ciało Przemiana, pokazanego w ramach Laboratorium Live w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski przez tandem Julia Bui-Ngoc, Katarzyna Stefanowicz.

Występują:
Monika Błaszczak, Hania Lekmane, Aleksandra Lemm, Katarzyna Milczewska, Anna Ochman, Madi Rostkowska, Anna Sadowska, Ula Siemion, Barbara Songin, Katarzyna Stefanowicz, Martyna Zygmuntowicz.

Organizator: Baba Studio, Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki
Produkcja: Baba Studio, Katarzyna Stefanowicz
Partnerzy: DZM Studio, Siostry Bui, Babaryba, Szkoła Wachlarzy, Folwark Praska Metta Artystyczna, Stowarzyszenie Artystyczne Makata.

Gre Badane, założony w Warszawie przez Seana Palmera chór jest złożony z utalentowanych artystów wokalnych oraz śpiewaków wywodzących się z różnorodnych dyscyplin wokalnych. Chór łączy eksperymenty z oznaczeniami, szkicami wokalnymi, partyturami graficznymi i innymi abstrakcyjnymi formami notowania muzyki z bardziej tradycyjnym podejściem do muzyki chóralnej i pracy nad głosem. Jego najważniejszym celem jest śpiewanie architektury. Inspiracją są m.in.epickie poematy, opisujące podróże i napotkany teren, używane później przez kolejnych podróżników jako werbalne mapy.

Wykorzystując wykonane przez siebie partytury graficzne chór łączy się z daną przestrzenią i tworzy niepowtarzalny występ, oparty o wymiary, powierzchnie, materiały, kolory oraz atmosferę miejsca. Koncert/prezentacja trwa tyle czasu, ile zajmuje chórowi zaśpiewanie całej panoramy 360 stopni.


Materiały Teatru
12 kwietnia 2011

Książka tygodnia

Wyklęty lud ziemi
Wydawnictwo Karakter
Fanon Frantz

Trailer tygodnia

Wodzirej
Marcin Liber
Premiera "Wodzireja" w sobotę (8.03) ...