Partytura na ciało i ruch
Nowohuckie Centrum Kultury29 stycznia (środa), godz. 19.15, sala teatralna, Partytura na ciało i ruch, Barbara Bujakowska i Paulina Wysocka „Śniło mi się, że pozostał po nas pusty pokój”, Grupa Ahi namá! „La Culpa”.
Barbara Bujakowska i Paulina Wysocka „Śniło mi się, że pozostał po nas pusty pokój"
idea: Basia Bujakowska
choreografia, wykonanie: Basia Bujakowska, Paulina Wysocka
montaż dźwiękowy: Marcin Janus
muzyka: Super Girl & Romantic Boys
„(...)Twarze jak szkło wygładzone
za nimi nic nie zostało
głowy rzędami uśpione
kliniczna biel puste ciało
oddechy ich są bez skazy
nie ma na szkle po nich śladu
codziennie widzisz ich twarze
nie widzisz ich ani razu".
(„Szkło" Super Girl&Romantic Boys)
Barbara Bujakowska jest tancerką, choreografką i pedagogiem tańca współczesnego dzałającą w Krakowie. Artystka jest absolwentką studia Baletowego przy Operze i Operetce w Krakowie, Preparatory First Program w Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD) oraz studiów w Institute for Dance Art A. Brückner Universität w Linzu.
Barbara Bujakowska jest jedną z najbardziej twórczych postaci polskiej sceny tańca współczesnego. Jej prace wyróżniają się intelektualnym kontekstem, świadomością formy i precyzją wykonania.
Janusz Marek
Paulina Wysocka pochodzi ze Słupska. Tancerka, instruktorka. Naukę tańca rozpoczęła w wieku 6 lat, w zespole tańca współczesnego w Słupsku. Od 2003 roku uczęszcza na zajęcia taneczne do Studia Tańca EST w SCKM w Krakowie, bierze udział w spektaklach grup repertuarowych Marty Pietruszki i Iwony Olszowskiej. Regularnie uczestniczy w warsztatach i festiwalach tanecznych oraz teatralnych w kraju i za granicą.
Grupa Ahi namá! „La Culpa"
„(...)Bo przewidujący to nie to samo, co jasnowidze
Bo recytacja nie jest równa improwizacji
Bo lepiej spróbować i przegrać
Niż przeklinać, choć nigdy się nie spróbowało
Osierocona wina krąży bezpańsko
Tam, gdzie pójdzie, tam nie zrodzą się marzenia(...)"
„La Culpa" grupy Buena Fe
Nikt nie jest winny temu, że idzie przez życie nie swoją ścieżką. Nikt nie jest winien temu, że nie spełnia swoich marzeń. Nikt nie jest winien temu, że z czasem rodzi się poczucie niespełnienia.
"Jeśli próbowałaś się wtłoczyć w jakieś ramy i to się nie udało, masz najprawdopodobniej dużo szczęścia. Może i jesteś wyrzutkiem, ale ocaliłaś duszę. Szukanie swego miejsca nigdy nie jest pomyłką. Nigdy. Po zimie zawsze przychodzi wiosna. Trwaj i wciąż szukaj. Rób swoje, a w końcu odnajdziesz drogę."
„Biegnąca z wilkami" C.P. Estees
W starokubańskiej tradycji Eleggua to bóstwo, które jak dziecko, otwiera drzwi. Ukazuje ścieżki. I jak dziecko się droczy. Czasem je otworzy, czasem zamknie. Włada początkiem i końcem. Od niego wszystko się zaczyna. I na nim wszystko się kończy.
Rumba jest powrotem do korzeni. Powrotem do dzikości natury, naturalności uwodzenia i uwodzicielskości życia. Son jest powrotem do tradycji. Tradycji, która nas wychowała. Jest też powrotem do delikatności i subtelności. Salsa jest powrotem do zabawy. Powrotem do radości, spontaniczności i relacji. Każde z nich to nowa ścieżka. Razem tworzą całość.
„La culpa" to opowieść o winie, która jest niczyja, o winie, która nie jest winą, o szukaniu własnej ścieżki, o przekraczaniu samego siebie i stawaniu się sobą.
Partytura na ciało i ruch to cykliczne prezentacje spektakli tanecznych w NCK. Specyfiką cyklu jest otwartość na wszelkie style tańca, bez ograniczeń - od baletu klasycznego, modern, hip-hop, breakdance, jazz, aż po taniec ludowy i współczesny. To co je łączy to myśl choreografa i ciało tancerza.
Projekt ten jest okazją do zapoznania się z dorobkiem tanecznym zespołów profesjonalnych, najwyższej klasy (m.in. Zespół Tańca Hip-Hop KAFIG – Francja, Nai-Ni Chen Dance Company – USA). Ponadto stanowi swego rodzaju „furtkę" pozwalającą zaistnieć młodym choreografom i tancerzom, pomóc im w ich nowatorskich działaniach, a widzom oswoić się z tą formą sztuki.
Bilety: 20 zł, 15 zł (przedsprzedaż)
Informacje i zamówienia:
Biuro Promocji i Organizacji Widowni
tel. 12 644 24 81, 517 248 619
e-mail: rezerwacja@nck.krakow.pl