Pierwszy dzień
24. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Lalkarskiej w Bielsku-BiałejPierwszy dzień Festiwalu zainaugurowano uroczystym otwarciem w Bielskiej Galerii BWA wystawy scenografii Jadwigi Mydlarskiej-Kowal MASKI RZECZYWISTOŚCI. . Ekspozycja lalek, kukieł, projektów i rysunków tej najbardziej znaczącej dla teatru lalkowego artystki pochodzi z jedynej w Polsce kolekcji Centrum Scenografii Polskiej i Wrocławskiego Teatru Lalek
Pierwszy dzień Festiwalu zainaugurowano uroczystym otwarciem w Bielskiej Galerii BWA wystawy scenografii Jadwigi Mydlarskiej-Kowal MASKI RZECZYWISTOŚCI. . Ekspozycja lalek, kukieł, projektów i rysunków tej najbardziej znaczącej dla teatru lalkowego artystki pochodzi z jedynej w Polsce kolekcji Centrum Scenografii Polskiej i Wrocławskiego Teatru Lalek.
Mieszkańcom Bielska-Białej otwarcie festiwalu obwieścił barwny korowód poprowadzony przez Teatr Banialuka, Stowarzyszenie Teatr Grodzki
i Młodzieżową Orkiestrę Dętą przy OSP w Pisarzowicach a gości Festiwalu przywitał Prezydent Miasta Bielsko-Biała Jacek Krywult.
W pierwszych konkursowych spektaklach publiczność zobaczyła niezwykle dynamiczny spektakl czeskiego Divadlo Minor KSIĘGA DŻUNGLI
w zaskakującej formą, oryginalnej aranżacji scenicznej oraz wirtuozerski popis animacji austriackiej artystki Karin Schäfer w przedstawieniu DO DWÓCH RAZY SZTUKA.
Teatr Lalek Banialuka zaprezentował specjalnie przygotowany na Festiwal plenerowy spektakl CARPE DIEM oraz obsypane nagrodami przedstawienie
Król umiera Eugène Ionesco w reżyserii François Lazaro (scenografia Joanna Braun, muzyka Krzysztof Maciejowski) – zdobywcę Nagrody Artystycznej Marszałka Województwa Śląskiego ZŁOTA MASKA i Nagrody ZASP Laur Dembowskiego.
Pierwszy festiwalowy dzień zamknął plenerowy spektakl Wiśniowy sad Lwowskiego Teatru Woskriesinnia z Ukrainy.