Początek sezonu w STT

Sopocki Teatr Tańca zaprasza

Sopocki Teatr Tańca rozpoczyna nowy sezon teatralny i zaprasza we wrześniu 2013 na spektakle:

Pan Owen

Performance w przestrzeni nieteatralnej inspirowany kryminałem Agathy Christie pt „I nie było już nikogo" oraz dyskusja z widzami „Słowo /obraz / taniec"  - wprowadzenie do interpretacji i analizy spektaklu teatru tańca opartego  na tekście literackim.

Piątek i sobota 20 i 21 września 2013, godz. 20.00

Dworek Sierakowskich / Młody Byron

Bilety:  30 zł

Ilość miejsc ograniczona – prosimy o wcześniejsze rezerwowanie miejsc: sopot.dance.theatre@gmail.com

„[...] Od najmłodszych lat powodowała mną żądza zabijania. Ale równocześnie miałem silnie wyrobione poczucie sprawiedliwości. [...]Pragnąłem dokonać czegoś teatralnego, czegoś nieosiągalnego. [...] Było moją ambicją wymyślić zbrodnię, której nikt nie rozwiąże. Ale żaden artysta nie zadowoli się samą sztuką. Potrzebny mu jest jeszcze aplauz."

Agatha Christie

Premiera spektaklu: teren Dworku Sierakowskich, Młody Byron, czwartek 30 maja 2013

Specjalne podziękowania dla Jerzego Snakowskiego za udostępnienie archiwum muzycznego, Piotra Czajkowskiego za użyczenie rewolweru alarmowo – sygnałowego Baflo – 9, Patrycjusza Dziczka i Moniki Górki za pomoc przy realizacji spektaklu.

„Panie i Panowie! Proszę o ciszę! Wszyscy jesteście postawieni w stan oskarżenia!"

"Traktat o estetyce"

Technika defektów i skaz

28 września 2013, godz. 19.00, Teatr na Plaży, Al. Mamuszki 2 w Sopocie

Rezerwacje: sopot.dance.theatre@gmail.com

Bilety w cenie: 30 zł normalny, 20 zł ulgowy

Punktem wyjścia do pracy nad spektaklem były idee artystyczne duetu Merce Cunningham / John Cage. Czysty ruch, który sam w sobie jest interesującym tworzywem, brak "teatralności", przypadkowość w fazie tworzenia i w fazie prezentacji, z jednoczesną perfekcją i uwagą na detal, równoważność warstwy ruchowej, muzycznej i plastycznej...
Artyści "Traktatu o Estetyce. Techniki defektów i skaz" czerpią z osiągnięć wybitnych artystów XX wieku, świadomie przesuwając granicę i bawiąc się ideą, by sprawdzić czy na polskiej scenie jest miejsce jeszcze dla tańca. Tańca intelektualnego.

„Sam ruch, tylko tyle? No jak to – tylko tyle. Aż tyle. [...]. „Traktat o estetyce" zaprasza nas jakby w głąb baletowego widowiska, w jego wewnętrzną, rozwijającą się na naszych oczach strukturę. Kiedy oglądamy to przedstawienie, stopniowo wyłącza się w nas narracyjne myślenie, otwiera się przestrzeń dla kontemplacji. Każdy zespół baletowy ma swój jednolity charakter pisma, ma go również Sopocki Teatr Tańca. Oparcie całego widowiska jedynie na czystym ruchu grozi wobec tego monotonią i „Traktat" momentami nad nią balansuje. Nigdy jednak w nią nie wpada. [...] „Traktat o estetyce. Technika defektów i skaz" wypada uznać za duży sukces Sopockiego Teatru Tańca"

J. Zalesiński „Spektakl, który jest samych ruchem" W: Polska Dziennik Bałtycki

25 marca 2013

„Sopocki Teatr Tańca wciąż szuka wyrazistych inspiracji artystycznych, z jednej strony przyglądając się efektom poszukiwań, z drugiej badając środowisko intelektualne odbiorcy. Wypracowana przez Joannę Czajkowską i Jacka Krawczyka formuła tańca estetycznego i estetyzującego nadal dominuje w każdym spektaklu, chęć wyprowadzenia widza poza nawias jego przyzwyczajeń i skojarzeń jest ogromna. Charakterystyczna dbałość o szczegóły spektaklu budowanego na dźwięku, precyzji ruchu, wizualizacjach, kostiumach, charakteryzacji stanowi o wyjątkowości przekazu. [...] STT poszukuje sposobów na ujarzmienie własnych, artystycznych przemyśleń w nawiązaniu do mistrzów, jednak z autorskim szlifem. Ich teatr ruchu można określić jako formułę intelektualnej estetyki ciała poddanego dźwiękom i własnej naturze."

K. Wysocka "Taniec osobny, czyli metaruch STT" Gazeta Świętojańska

25.03.2013

(-)
Materiał Teatru
4 września 2013

Książka tygodnia

Ziemia Ulro. Przemowa Olga Tokarczuk
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
Czesław Miłosz

Trailer tygodnia