Scena dla tańca

Teatr Polski w Bydgoszczy - Międzynarodowe Forum Tańca

Międzynarodowe Forum Tańca to cykliczny, wieloletni projekt Teatru Polskiego w Bydgoszczy, który obejmie zarówno prezentację spektakli, jak i wykładów oraz działań edukacyjnych, skierowanych do szerokiej publiczności. Taniec jest w tej chwili z pewnością jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin sztuki, a to, co najciekawsze we współczesnym teatrze, bardzo często powstaje na przecięciu tańca, teatru, sztuk wizualnych, muzyki, negując dotychczasowe granice i tworząc nowy język artystyczny. Seria prezentacji obejmie pokazy spektakli znakomitych polskich choreografów i reżyserów m.in.: Izy Szostak, Ramony Nagabczyńskiej, Agaty Maszkiewicz, Renaty Piotrowskiej, Agaty Siniarskiej, Anny Nowak, Anny Godowskiej, Tomasza Wygody i Sławomira Krawczyńskiego.

W najbliższą niedzielę o godz. 19.00 zapraszamy na pokazy dwóch spektakli:

1. Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie - choreografia spowolniona w rozdziałach

choreografia, wykonanie Agata Siniarska

o solo dzieje się 24 klatki na sekundę/ jak w prawdziwym filmie/ to solo pojawia się w rozdziałach/ to solo jest dramatyczne, ale wizualnie atrakcyjne/ to solo stoi, siedzi, leży z buzią szeroko otwartą/ to solo odnosi się do wielu nazwisk/ mulvey, akerman, de lauretis, butler, tyler, silverman, kuhn, deleuze, fraser, doane, jelinek, kwiatkowska, karina, kodard, vitti, antonioni, bardot, shermann, chytilova, illouz, halberstam, jones, pollock, german, moreau, radkiewicz, creed, potter, modleski, herden, fassbinder/to solo nigdy nie słyszało o agacie siniarskiej/

2. Exercising Attention#6. Ćwiczenia z uważności

koncept, choreografia, wykonanie: Ania Nowak

Tytułowe ćwiczenie uważności – przez 30 minut trwania tego spektaklu solowego – to propozycja dramaturgiczna skierowana zarówno do publiczności, jak i do samej performerki. To również zaproszenie do tworzenia i postrzegania tańca jako przestrzeni niuansu, gdzie silne opozycje zastępowane są przez łagodne różnice. Trzy obiekty współistnieją w Exercising Attention #6: przedmiot ruchowy (taniec), przestrzenny (teatr) i dyskursywny (tekst), umożliwiając grę z niuansami postrzegania, bliskości i upływającego czasu. Spektakl proponuje inne niż zazwyczaj formy uczestniczenia w tańcu/teatrze dziś, gdzie ciała i zmysłowe doznania widzów stają się nieoczywistą częścią choreografii.

Projekt realizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu „Scena dla tańca 2015".

(-)
Materiał Teatru
16 października 2015

Książka tygodnia

Twórcza zdrada w teatrze. Z problemów inscenizacji prozy literackiej
Wydawnictwo Naukowe UKSW
Katarzyna Gołos-Dąbrowska

Trailer tygodnia

Łabędzie
chor. Tobiasz Sebastian Berg
„Łabędzie", spektakl teatru tańca w c...