Taneczna misja vol. 2

"LABirynt" w Miniaturze

12 i 13 marca Teatr Miniatura rozpocznie realizację projektu, dofinansowanego w ramach programu "Scena dla tańca" Instytutu Muzyki i Tańca.

W ramach "Tanecznej misji vol. 2" pokażemy trzy produkcje taneczne skierowane do różnych grup wiekowych połączone z warsztatami. Zaczynamy 12 i 13 marca pokazami spektaklu-instalacji dla najnajów (dzieci od 0 do 3 lat) z opiekunami. Autorką choreografii i reżyserką jest jedna z największych specjalistek od teatru najnajowego w Polsce Alicja Morawska-Rubczak.

"LABirynt" to interaktywna instalacja dla dzieci do trzeciego roku życia, która łączy w sobie teatr, taniec współczesny, architekturę tekstylną, nowe media i świetną zabawę. "LABirynt" - instalacja jest połączeniem wieloletniej pracy jej twórców na obszarze teatru dla dzieci najnajmłodszych, z zupełnie nowatorską pracą nad ciałem w kontekście działań z niemowlętami i ich rodzicami oraz opiekunami.

***

Alicja Morawska-Rubczak: Dlaczego taniec współczesny w LABiryncie?

Dziecko, zwłaszcza to najnajmłodsze - w wieku od kilku miesięcy do 3 lat, wyraża siebie przez ruch. Przed i ponad słowami jest zawsze dynamika ciała. Koncentracja na tym, co fizyczne, cielesne łączy percepcję dziecka i taniec współczesny. Dzieci w doskonały, wręcz sensoryczny sposób rozumieją język tańca. Dlatego to właśnie taniec jest główną formą ekspresji artystycznej, którą wykorzystujemy w naszym LABiryncie. Chcemy, żeby to ruch - inspirowany także sposobami poruszania się dzieci - był przewodnikiem po tym doznaniowym świecie. Choreograficzne fragmenty połączone zostały z ruchowymi działaniami w przestrzeni, będziemy w nieoczywisty sposób eksplorować zakamarki, korytarze i sale naszego LABiryntowego świata.

Świadomość pracy z ciałem, konceptualizm tworzonych choreografii, umiejętność ogromnego skupienia się na motoryce, zdolność abstrakcyjnego myślenia i kreatywnego podejścia do działań w przestrzeni - to jedynie niektóre z elementów sprawiających, że taniec współczesny jest doskonałą formą komunikowania się z dziećmi. Obserwując dziecięcy odbiór ruchu tancerzy, widząc jak reagują one "całymi sobą" na dziejącą się w ich bliskości choreografię, nabraliśmy przekonania, że to właśnie ruch będzie głównym narzędziem naszej ekspresji i formą spotkania się z wrażliwością naszych najnajmłodszych widzów.

Nie bez znaczenia jest również fakt, jak nastawione na naturalną ekspresję, swobodne, ruchowe współdziałanie z maleństwami, wpływa na ich rozwój. Z jednej strony usprawnia motorykę, doskonali rozwój sensoryczny i psychosomatyczny. Z drugiej - buduje poczucie pewności siebie, uczy komunikacji z własnym ciałem, zwiększa swobodę ruchowej ekspresji, zdolności wyrażania siebie poprzez ruch, umiejętności świadomego, fizycznego doświadczania świata oraz kreowania relacji i pogłębiania komunikacji poprzez ruchowe współuczestnictwo.

*

12 i 13 marca (sobota, niedziela), godz. 15.00

Scena Kameralna Teatru Miniatura

Bilety w cenie 18 zł normalny, 16 zł rodzinny (od 4 osób)

(-)
Materiał Teatru
22 lutego 2016

Książka tygodnia

Musical nieznany. Polskie inscenizacje musicalowe w latach 1961-1986
Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Grzegorz Lewandowski

Trailer tygodnia