Wędrówka przez historię piosenki poetyckiej

"Piosenki odnowa" - reż. Krzysztof Materna - Teatr Bagatela w Krakowie

Czy polskie przeboje lat 50. i 60. wciąż mogą zachwycać i wzruszać? Tak!

Zwłaszcza w interpretacjach aktorki posiadającej tak niesamowity talent wokalny jak Kamila Klimczak oraz w zupełnie nowych opracowaniach muzycznych, wykonywanych przez zespół multiinstrumentalistów pod wodzą Dawida Suleja Rudnickiego.

"Piosenki odnowa" w reżyserii Krzysztofa Materny to porywająca wędrówka przez historię piosenki poetyckiej z takimi artystami jak Jacek Cygan, Krzysztof Komeda, Ewa Lipska, Wojciech Młynarski, Zbigniew Namysłowski, Agnieszka Osiecka, Jerzy Skolimowski, Wisława Szymborska i inni. Elementem spajającym słowo i muzykę w tym koncercie jest multimedialna scenografia, w której wykorzystano obrazy Jerzego Skolimowskiego.

„Piosenki sprzed dziesięcioleci zawsze pokazują jakiś nowy sens. Są jak doskonałe wino, wyjęte po latach z piwniczki" [K. Materna].

Premiera: 7 maja, na Scenie na Sarego 7.

Kamila Klimczak urodziła się w Łodzi, gdzie pobierała nauki w klasie fortepianu i w PWSFTviT, studiowała także zaocznie na Wydziale Wiedzy o Teatrze warszawskiej Akademii Teatralnej. Występowała w realizacjach Jana Szurmieja „Skrzypek na dachu" i „Zorba" w łódzkim Teatrze Muzycznym. Dyplom z wyróżnieniem uzyskała w 2005 rolami Duni w „Swidrygajłowie" wg „Zbrodni i kary" (reż. Janusz Gajos) i Kobiety w „Łożu" (reż. Karolina Szymczyk), a także dzięki wielu kobiecym maskom, które próbowała odsłonić w recitalu

„W ciało wcielenia" (reż. Roman Dziewoński). W tym samym roku debiutowała na scenie Bagateli jako Lekarz Walentyna w „Nocy Walpurgii" (reż. W. Śmigasiewicz). Z równym powodzeniem odnajduje się w rolach śpiewanych i komediowych, co dramatycznych, znakomicie czuje się w repertuarze klezmerskim i kabaretowym, ale także lirycznym. Ma w dorobku role Emilii w „Othellu" (reż. M. Sobociński), panny Bürstner w adaptacji „Procesu" (reż. W. Śmigasiewicz) i Petry w „Woyzcku" (reż. A. Domalik). Zagrała – śpiewająco – Boginię w „Oblężeniu" i „Kobietę z Kulą u Nogi w „My w finale". Gościnnie występuje w Teatrze STU i w Teatrze Jaracza w Łodzi.

W 2006 dołączyła do zespołu Piwnicy pod Baranami, a od 2008 współpracuje z Leopoldem Kozłowskim przy koncertach muzyki żydowskiej. Jej debiutancka płyta z piwnicznym recitalem „Rysy na życiorysie" ukazała się w 2011. Wystąpiła również w filmach „Jedna noc" (2005) i „Heniek" (2010). Zdobywczyni licznych wyróżnień wokalnych i aktorskich, m.in. I Nagrody na XXI Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Francuskiej w Lubinie oraz Nagród Specjalnych: Ambasady Francuskiej i Towarzystwa Przyjaźni Polsko-Francuskiej (2004); Nagrody dla Najlepszej Aktorki na Międzynarodowym Festiwalu Szkół Teatralnych Setkani/Encounter 2005 w Brnie;

Nagrody Publiczności za najbardziej elektryzującą rolę żeńską na XXIII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi (2005); I Nagrody na Przeglądzie Piosenki Kabaretowej O.B.O.R.A.(Ostatni Bastion Obrony Rozumu Artystycznie) w Poznaniu (2006). Lubi różowe wytrawne wino.

strona artystki: www.kamilaklimczak.art.pl

Magda Musialik-Furdyna
Materiały Teatru Bagatela
6 maja 2022
Wątki
#MUZYKA

Książka tygodnia

Teatr, który nadchodzi
Wydawnictwo słowo/obraz terytoria Sp. z o.o.
Dariusz Kosiński

Trailer tygodnia

La Phazz
Julieta Gascón i Jose Antonio Puchades
W "La Phazz" udało się twórcom z "La ...