Weekendowe Polecenia Dziennika Teatralnego: Trójmiasto
Weekendowe Polecenia Dziennika Teatralnego: Trójmiasto: 20-22.10.2023 r.Serdecznie zapraszamy na przegląd trójmiejskich i okolicznych teatralnych repertuarów na najbliższy weekend. Życzymy niezapomnianych wrażeń i możliwie jak najczęstszych okazji do rozgoszczenia się w fotelu na widowni.
Gdynia:
„Kopenhaga" – reż. Krzysztof Babicki – Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza
20. 10 – godz. 19:00
21. 10 – godz. 19:00
22. 10 – godz. 19:00
Sensacyjna historia częściowo oparta na faktach. W atmosferze zakulisowych rozmów spotyka się dwóch wybitnych naukowców: Niemiec Werner Heisenberg i Duńczyk Niels Bohr, przed wojną przyjaciele, w jej trakcie – po dwóch stronach frontu. Czy ich rozmowy
i decyzje zmieniły bieg II wojny światowej? Czy jeden człowiek jest w stanie uratować świat?
Sprawdźcie, czy rozwiążemy zagadkę tego spotkania... (materiały Teatru Miejskiego)
„Hairspray" – reż. Bernard Szyc – Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej
20.10 – godz. 19:00
21.10 – godz. 14:00 i 19:00
22.10 – godz. 17:00
Przeznaczeniem Tracy Turnblad jest taniec. Całe szczęście, że jej popisami zachwyca się autor znanego w dzielnicy telewizyjnego show. Na przekór zazdrosnym wyznawcom idealnych sylwetek i jedności rasowej, puszysta nastolatka wraz z grupą przyjaciół przeżywa amerykańską przygodę w stylu szalonych lat 60. Broadway'owski musical zdobył wiele nagród Tony i zachwyca Was na gdyńskiej scenie muzycznej. Dzień dobry Baltimore! (materiały Teatru Muzycznego)
„Pan Disney zaprasza" – reż. Bernard Szyc – Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej
20.10 – godz. 11:00
22.10 – godz. 12:00
Kolorowy, rozśpiewany i roztańczony, radosny koncert piosenek z filmów Walta Disneya! Utwory z takich bajek jak „Kraina Lodu", „Pocahontas", „Mała Syrenka" czy „Alladyn" wykonają artyści o zniewalających, musicalowych głosach. Na scenie ujrzycie bohaterów najsłynniejszych opowieści dla najmłodszych (i nie tylko). Powędrujmy w świat magii, dziecięcej beztroski, szczęśliwych wspomnień i niczym nieskrępowanej radości. W pełni utożsamiamy się z dewizą Disneya - „Make People happy" - Czyń Ludzi szczęśliwymi. Duzi i mali, pozwólcie się uszczęśliwić - Zespół Teatru Muzycznego w Gdyni zaprasza do wspólnej przygody, po której spojrzycie na świat z nową, pozytywną energią. (materiały Teatru Muzycznego)
Gdańsk:
„Złoty klucz" – reż. Maćko Prusak – Teatr Wybrzeże
20.10 – godz. 11:00
21.10 – godz. 13:00
22.10 – godz. 13:00
Piotruś ma Mamę, Tatę, Dom, Łopatę do Odśnieżania i Nieprzyjemnych Chłopców za sąsiadów. Można powiedzieć, że Piotruś jest zwykłym chłopcem, którego życie toczy się w sposób uporządkowany, przewidywalny i... trochę nudny. Ale Piotruś ma też ekscentrycznego Dziadka, który opowiada niezwykłe bajki, a gdy Dziadek opowiada jakąś historię zaczynają dziać się dziwne rzeczy... Zza muru słychać płacz Królewny, okrutnie potraktowanej przez los, za plecami wyrasta Zaczarowany Las, wśród korzeni drzew błyska Złota Gęś, przynosząca szczęście ludziom poczciwym. I gdy tak Dziadek opowiada, wszystko ulega przemianie, nie tylko Brzydka Żaba staje się Pięknym Królewiczem, ale nawet Mama, Tata i Nieprzyjemni Sąsiedzi stają się jacyś inni... Bo Baśń ma moc zmieniana świata, a Piotruś i Dziadek przekonują się o tym na własnej skórze. (materiały Teatru Wybrzeże)
„Wyzwolenie" – reż. Jan Klata – Teatr Wybrzeże
20.10 – godz. 19:00
21.10 – godz. 20:00
22.10 – godz. 20:00
Polski narodowy arcydramat w interpretacji jednego z najgłośniejszych polskich reżyserów. Sztuka o potrzebie narodowego wyzwolenia rozumianego jako duchowy wstrząs, który ma wyzwolić nas z narodowych wad, kompleksów i ograniczeń. Dramat Wyspiańskiego na pozór dzieje się jedynie w teatrze, ale w rzeczywistości odbywa się w o wiele istotniejszej sferze – w sferze wzniosłego, ale i przeklętego polskiego panopticum.(materiały Teatru Wybrzeże)
„Śmierć Komiwojażera" – reż. Radek Stępień – Teatr Wybrzeże
19.10 – godz. 19:00
Choć od momentu powstania ŚMIERCI KOMIWOJAŻERA minęło ponad 70 lat, ten najsłynniejszy z dramatów Arthura Millera i kamień milowy amerykańskiej dramaturgii do dziś stanowi niezwykle trafną krytykę kapitalizmu i bezlitosne studium zjawiska mitomanii. Lomanowie żyją w pułapce mitu - mitu stworzonego przez głowę rodziny, Willy'ego, szeregowego sprzedawcę, który w świecie oferującym pozornie wspaniałe możliwości padł ofiarą propagandy sukcesu. Nie potrafi przyznać przed najbliższymi, że mu się nie udało, że nic nie osiągnął, że sobie i innym wszystko popsuł. Ze strachu i upokorzenia wymyśla swoje życie od nowa, tworzy opowieść, w której zwycięstwo wciąż jest jeszcze możliwe. Nieumiejętność skonfrontowania się z własną porażką popycha go do kolejnych konfabulacji, a porządki rzeczywistości i zmyślenia mieszają się ze sobą, by doprowadzić do tragicznego finału. Oto przed czym przestrzega nas Arthur Miller: zostaniemy rozliczeni z naszych marzeń. (materiały Teatru Wybrzeże)
Sopot:
„Niepokój" – reż. Grzegorz Wiśniewski – Teatr Wybrzeże
19.10 – godz. 20:30
21.10 – godz. 16:00
22.10 – godz. 16:00
Przewrotna historia pewnego wywiadu... Wybitna pisarka amerykańska, ukrywająca swoje polskie korzenie zasiada do rozmowy z młodym polskim dziennikarzem, zadającym jej dociekliwe pytania. Ale Ulla Richte ma inny plan na to spotkanie... NIEPOKÓJ Iwana Wyrypajewa to nie tylko dyskusja o istocie poprawności politycznej, lecz przede wszystkim o problemach moralnych i etycznych artystów, którzy często sięgają po kłamstwa i manipulację na drodze do twórczego sukcesu. (materiały Teatru Wybrzeże)
Słupsk:
„Alicja w krainie czarów" – reż. Wojciech Kościelniak – Nowy Teatr im. Witkacego
20. 10 – godz. 11:00
21. 10 – godz. 19:00
Przygody Alicji przyjmują formę „opowieści drogi". Kłopoty rodzinne wywołują jej nieoczekiwaną podróż ku przyszłości. Klucząc w fantastycznym świecie podświadomości dziewczynka spotyka „duchy" dorosłości. Dzieckiem już nie jest, a panną jeszcze się nie stała. Znajduje się w niezrozumiałym dla siebie miejscu i czasie, gdzie w pełni nie działają prawa ani jednej ani drugiej strony, a jednocześnie w pewnym stopniu obie siły są obecne. To czas rozpoznawania świata i siebie w jego nowym, nieoczekiwanym kontekście.
Nasza interpretacja skupiać się będzie na tej właśnie podróży Alicji przez obszary dotychczas zarezerwowane przez świat dorosłych. Zmierzy się demonami, uosabiającymi potencjalne drogi, które prowadzić ją będą przez dalsze, dorosłe życie. Pozna obyczaje właściwe lokalnym socjetom. Spotkanie z Królicą podejmie próbę odpowiedzi na pytanie: czym może być życie pod znakiem kariery zawodowej. Rozmowa z panem Larwą pozwoli jej się zastanowić, czy mądrość i religie dają schronienie przed samotnością. Pan Gołąb z kolei reprezentował będzie tę część dorosłości, która wiąże się z namiętnościami i zapatrzeniem we własne ego. Uwikłana w dom i macierzyństwo Księżna, wprowadzi Alicję w świat frustracji z nimi związanych, a czas herbatki u Kapelusznika sprzyjał będzie zastanowieniu nad tym czy da się żyć „poza systemem". Wreszcie na jej drodze zjawi się Królowa Kier – synonim pragnienia bezwzględnej kobiecej władzy, wynikającej z odkrywania własnej seksualności. Każde spotkanie to krytyczne spojrzenie na świat. Wszystko to zmierzać powinno do jednego celu – odnalezienia własnego centrum, własnego silnego, szczerego i szczęśliwego ja – tej części istnienia, która nie czyniąc krzywdy potrafi zadbać o swoje potrzeby i pójść własną drogą. (materiały Nowego Teatru)