Weekendowe polecenia Dziennika Teatralnego - Trójmiasto

Weekendowe polecenia Dziennika Teatralnego - Trójmiasto: 1-3 marca 2024

Wiosna coraz bliżej, a wraz z nią już wkrótce nadejdą ciepłe i dłuższe wieczory, które warto spożytkować na wyjście z domu. A cóż może być przyjemniejszego niż zakończenie popołudniowego spaceru wizytą w teatrze? Zapraszamy do przeglądu trójmiejskich i okolicznych repertuarów na najbliższe dni.

Gdynia:
„Mistrz i Małgorzata" – reż. Jacek Bała – Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza
1 marca – godz. 19:00
2 marca – godz. 19:00
3 marca – godz. 17:00

Kultowa powieść XX wieku. Energetyzująca panorama emocji, nieoczywistych zdarzeń i metafizyki. Fascynujący świat, w którym dobro i zło współistnieją na równych warunkach, miłość zbawia świat, a każdy, nawet szatan, ma szansę na ocalenie. Historia o tym, że każdego dnia zostajemy postawieni w sytuacji bez wyjścia i każdego dnia zaczynamy od nowa szukając sensu, prawdy i wiary. Potęga wiary czyni cuda, a umysł zwodzi na manowce, wyłącz go, włącz serce! (materiały Teatru Miejskiego w Gdyni)

„Piotruś Pan" – reż. Janusz Józefowicz – Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej

1 marca – godz. 11:00
2 marca – godz. 12:00
3 marca – godz. 12:00

Niezwykły familijny spektakl, zrealizowany w rewolucyjnej dla musicalu technologii 3D. Muzyczna opowieść o chłopcu, który nie chce dorosnąć to efekt współpracy Janusza Józefowicza (reżyseria), Janusza Stokłosy (muzyka) i Jeremiego Przybory (libretto). Wyrusz w magiczną podróż razem z Wiecznym Chłopcem i Wendy oraz jej braćmi. Przed Tobą muzyczna uczta, jedyny w swoim rodzaju przelot nocnym niebem, a także bliskie spotkania z Indianami i Piratami! Ich zachowanie przyprawia o dreszcze także dorosłych... (materiały Teatru Muzycznego)

„Okno na parlament" – reż. Marcin Sławiński – Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej

1 marca – godz. 19:00
2 marca – godz. 19:00
3 marca 0 godz. 17:00

Minister, jego żona, kochanka-sekretarka i mąż sekretarki. Do tego właściciel luksusowego hotelu, wścibski lokaj, pokojówka, gapowaty sekretarz i urocza pielęgniarka. Co stanie się, gdy wszyscy pojawią się w tym samym miejscu o tej samej porze, a piękne londyńskie widoki zakłóci wiszący w oknie... trup? A zapowiadał się spokojny, idealny na przelotny romans wieczór... Szalone tempo i zaskakujące zwroty akcji to cechy sztandarowe tej znanej na całym świecie brytyjskiej farsy. (materiały Teatru Muzycznego)

Sopot:

„Bunbury. Komedia dla ludzi bez poczucia humoru" – reż. Kuba Kowalski – Teatr Wybrzeże, Scena Kameralna

1 marca – godz. 19:00
2 marca – godz. 16:00
3 marca – godz. 19:30

BUNBURY Oscara Wilde'a to jedna wielka detronizacja powagi, anarchiczna zabawa, w której obnażone zostaje nasze przywiązanie do etykietek, porządku i jasno wyznaczonych ról społecznych. W bezczelnie lekki sposób Oscar Wilde zadaje jedno z najpoważniejszych pytań, jakie możemy sobie zadać: kim jestem? I czy mogę być kimś innym, niż jestem? Możesz być kim zechcesz – zdaje się odpowiadać Wilde. Twoja tożsamość jest płynna, a twoje pochodzenie w żaden sposób jej nie determinuje. A przynajmniej niech tak będzie na czas trwania spektaklu. (materiały Teatru Wybrzeże)

Gdańsk:

„Punkt Zero" – reż. Adam Orzechowski – Teatr Wybrzeże

2 marca – godz. 20:00
3 marca – godz. 16:00

Główny bohater sztuki pozornie ma wszystko, co kiedyś chciał mieć i jednocześnie nie ma najważniejszego – radości z życia. Dlatego swój stan egzystencjalny określa mianem „punktu zero", a więc miejsca, które chce jak najszybciej opuścić, by ruszyć w poszukiwaniu utraconego sensu. Pomóc mają mu w tym z jednej strony wspomnienia, a z drugiej – zobowiązania oraz nadszarpnięte relacje z najbliższymi. Tylko czy rzeczywiście każdy z tych „elementów" okaże się w tej podróży niezbędny i pomocny? (materiały Teatru Wybrzeże)

„Puste miejsca" – reż. Lena Frankiewicz – Teatr Wybrzeże

3 marca – godz. 19:00
Julia i Paul spodziewają się dziecka. Jednak od samego początku ciąża nie przebiega prawidłowo. W wyniku kolejnych komplikacji bohaterka zmuszona jest stanąć przed decyzją, która odciska trwały ślad na jej psychice. Julia, wciąż rozpamiętując przeszłość przestaje odczuwać teraźniejszość. Jest jednak ktoś, kto używając narzędzi z pogranicza teatru i terapii podejmie próbę uzdrowienia kobiety.
Współczesna katalońska sztuka opowiada o wychodzeniu z poczucia bezsensu, a także o zgodzie na stratę, która wypierana może spowodować utknięcie w przeszłości, a oswojona i zintegrowana pozwala na wyjście z pustych miejsc ku życiu we wszystkich jego barwach i przejawach.
Na pytanie, jak sobie poradzić ze stratą, próbuje odpowiedzieć Lena Frankiewicz, która po Nieczułości znów traktuje teatr, jako terytorium do przerabiania trudnych, niewygodnych tematów. (materiały Teatru Wybrzeże)

Słupsk:
„Wieczór kawalerski" – reż. Paweł Pitera – Nowy Teatr im. Witkacego
1 marca – godz. 19:00
2 marca – godz. 19:00
3 marca – godz. 19:00

Po burzliwym wieczorze kawalerskim przyszły pan młody budzi się w zarezerwowanym na noc poślubną hotelowym pokoju u boku pieknej, lecz... kompletnie sobie nieznanej kobiety. Za chwilę pojawi się panna młoda, obsługa przyjęcia i goście weselni. Każda próba wyjścia z tak zagmatwanej sytuacji wpędza naszych bohaterów w coraz większe opały. Czy uda im się wybrnąć z kłopotów? Co jeszcze może przydarzyć się w hotelowym apartamencie? Jak uniknąć kompromitacji i katastrofy? A może los podpowie im rozwiązanie, którego nie nikt wcześniej nie planował?
„Wieczór kawalerski" to pełna nieoczekiwanych zbiegów okoliczności, przebieranek i zwrotów akcji, rozgrywająca się w zawrotnym tempie błyskotliwa komedia omyłek. Spektakl iskrzy dowcipem i ciętymi dialogami bawiąc widzów na całym świecie już od 1994 roku. Klasyka gatunku autorstwa Robina Hawdona, reżyseria specjalisty farsowej sceny Pawła Pitery, barwna scenografia Barbary Guzik oraz cały zespół Nowego Teatru w obsadzie gwarantują, że „Wieczór kawalerski" to z pewnością dobry pomysł na wieczór w teatrze! (materiały Nowego Teatru)

Elbląg:

„Miś. Początek" – reż. Julia Mark – Teatr im. Aleksandra Sewruka

2 marca – godz. 18:00
3 marca – godz. 17:00

„Miś. Początek" opowiada historię powstawania filmu „Miś" – począwszy od pierwszego pomysłu, poprzez wszystkie napotkane problemy zwieńczone spotkaniami kolaudacyjnymi, na których rozgrywały się losy twórców filmu, interesy innych artystów i polityków. To wejście za kulisy staje się początkiem do dyskusji na temat otaczającej nas rzeczywistości. Dynamiczny montaż, odważne sceny, otwarta dyskusja pozwalają wyjść poza teatralne schematy. W tej brawurowej komedii z głębokimi podtekstami wspaniale odnajdą się zarówno wielbiciele kultowego „Misia", jak i przedstawiciele młodego pokolenia nieznający realiów okresu PRL. (materiały Teatru im. A. Sewruka)

Jagoda Pietrzak
Dziennik Teatralny Trójmiasto
2 marca 2024

Książka tygodnia

Wyklęty lud ziemi
Wydawnictwo Karakter
Fanon Frantz

Trailer tygodnia