Wieczór 67 w Bytomiu

HartOFFanie Teatrem

„Różnica i Powtórzenie” to dwuczęściowy spektakl, którego tematyka dotyczy poszukiwania tożsamości.

„Różnica" jest rodzajem tanecznego monodramu. „Różnica" to intymny wgląd w dylemat jednostki w zmechanizowanym świecie, próba odnalezienia własnej zagubionej tożsamości, odnalezienia siebie, odpowiedzi na pytanie co jest zmienne: ja czy rzeczywistość wokół mnie.

(...) świat nie jest, świat się wydarza.
Tożsamość nie istnieje. Istnieje poszukiwanie.

„Powtórzenie", w wykonaniu trójki artystów, kwestionuje istotę powtarzalności rzeczy, wydarzeń.

(...) powtórzenie musi obrócić się przeciwko wspomnieniu
bo to ten sam ruch skierowany w przeciwne strony
wspomnienie to przeszłość, powtórzenie to nadzieja
na odwrócenie losu

Skomplikowana choreografia wymaga od tancerzy olbrzymiej koncentracji. Dzięki temu zabiegowi sama forma spektaklu zmusza do pytania, czy powtórzenie jest w ogóle możliwe.
Dwie części ukazują również dwa odmienne podejścia do choreografii, przenosząc na scenę dwa języki ruchu rozwijane od kilku lat przez choreografa Macieja Kuźmińskiego. Dyptyk inspirowany jest tekstami filozofów Sorena Kierkegaarda i Gillesa Deleuza.

TWÓRCY:
Maciej Kuźmiński - choreograf i tancerz młodego pokolenia działający w kraju oraz za granicą. Swoje produkcje prezentował m.in. w Londynie, Belgradzie, Hanowerze, Warszawie i Krakowie. W 2014 r. jego spektakl „Room 40" został uhonorowany jedną z najważniejszych nagród w kraju - Nagrodą Publiczności na prestiżowej Polskiej Platformie Tańca. Z własną solo-etiudą „Powtarzaj za mną" zdobył podwójną nagrodę Jury na konkursie 3...2...1...Taniec! w Krakowie oraz 3 miejsce w konkursie Warszawskiej Platformy Tańca. Występował dla twórców takich jak Nigel Charnock (Anglia), Liz King oraz Rose Breuss (Austria), jako solista dla Polskiego Teatru Tańca w „Minus 2" Ohada Naharina (Izrael) czy w „Alexanderplatz" Pauliny Wycichowskiej. W 2013 roku występował dla angielskiej grupy Clod Ensemble, na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie, Konzerthaus Vien w Wiedniu oraz Sadler's Wells w Londynie.
Ukończył z wyróżnieniem dwa kierunki studiów: Master of Arts in Choreography oraz Bachelor in Dance Theatre na konserwatorium tańca współczesnego Laban Centre w Londynie.

Agnieszka Bednarz - absolwentka PWST w Krakowie, WTT w Bytomiu. Od dziecka związana z tańcem. Laureatka „Złotej Maski", wielokrotnie nagradzana za swoją twórczość m.in. Podczas IX Międzynarodowego Festiwalu Szkół Teatralnych w Rzymie 2012 - spektakl „Projekt: 3 Siostry". Współtworzy międzynarodową grupę teatralną „Little: interferance", współpracuje z Fundacją Śląskiego Teatru Tańca, prowadząc zajęcia taneczno-teatralne dla młodzieży, oraz z Teatrem Moich Marzeń.

Daniela Komędera - absolwentka PWST w Krakowie, WTT w Bytomiu. Tańczyła w spektaklach Jacka Łumińskiego: dyplomowym „Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę" oraz z Lubelskim Teatrem Tańca „Święto wiosny". Tańczy i reżyseruje - można ją zobaczyć na scenach polskich i europejskich. Spektakl „Nawiedzenie", który współtworzyła zdobył „Złotą Maskę".

Sfinansowano z udziałem dotacji celowej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Projekt realizowany we współpracy z Lubelskim Teatrem Tańca, oraz Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2015.
(na podstawie materiałów nadesłanych przez twórców)

partnerzy: Lubelski Teatr Tańca, Wydział Teatru Tańca PWST im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Miejski Dom Kultury w Zduńskiej Woli, KP Media poligrafia
sponsorzy: Lubelski Teatr Tańca, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Biuro Przedstawicielskie Janusz Kuźmiński

premiera: 5 listopada 2014 r., Centrum Kultury w Lublinie

HartOFFanie Teatrem to cykl prezentacji spektakli zrealizowanych przez niezależne zespoły teatralne. To zarazem swego rodzaju zderzenie przedstawień prezentujących różne teatralne poetyki oraz zespołów już uznanych i cieszących się renomą, z młodymi utalentowanymi grupami, którym pragniemy dać szansę prezentacji. HartOFFanie Teatrem to niepokorne zjawiska, idące pod prąd tendencje. Najodważniejsze tematy i interesujące realizacje. Niebanalne spotkania z twórcami.

CZAS: 26 kwietnia (niedziela), godz. 19.00 „Różnica" – 35 min, „Powtórzenie" – 30 min
MIEJSCE: sala ToTu
BILETY: 15 zł (w dniu spektaklu), 10 zł (przedsprzedaż do 25.04.)

KONTAKT:
kurator projektu: Dagmara Gumkowska, d.gumkowska@becek.pl, 32/389 31 09 w.109.
media: Agnieszka Skowronek, a.skowronek@becek.pl, 32/3893109 w. 107

(-)
Materiał Organizatora
7 kwietnia 2015

Książka tygodnia

Twórcza zdrada w teatrze. Z problemów inscenizacji prozy literackiej
Wydawnictwo Naukowe UKSW
Katarzyna Gołos-Dąbrowska

Trailer tygodnia