Zmieniamy świadomość społeczną
4. Międzynarodowy Festiwal Miniatur Lalkowych ANIMOW 2002 r. Scena Lalkowa powołała do życia Festiwal Miniatur Lalkowych ANIMO Kwidzyn. Było to pierwsze, w pełni profesjonalne wydarzenie kulturalne zaimplikowane w tkankę społeczną naszego miasta.
Dzięki ANIMO do Kwidzyna zaczęli zjeżdżać ludzie środowiska artystycznego: aktorzy, reżyserzy, scenografowie, muzycy, fotografowie oraz animatorzy życia kulturalnego.
Sam festiwal spotkał się z dużym zainteresowaniem publiczności – ANIMO jak dotąd posiadało cztery ogólnopolskie edycje (2002-festiwal pilotażowy,2003, 2004, 2005) oraz trzy międzynarodowe (2006, 2007, 2008).
We wszystkich działaniach artystycznych na przestrzeni tych 7 lat wzięło udział łącznie ponad 13 000 osób, przy czym w roku 2008 ponad 4000.
Od 2002 roku mieliśmy zaszczyt gościć w naszym mieście teatry z Białorusi, Czech, Francji, Holandii, Izraela, Hiszpanii, Niemiec, Polski oraz USA.
Poza nurtem stricte teatralnym miały miejsce wystawy fotograficzne, prezentacje multimedialne, koncerty muzyki klasycznej, jazzowej oraz eksperymentalnej, pokazy audio-wizualne, przeglądy filmowe, fora i panele dyskusyjne, kluby wymiany myśli i wiele innych wydarzeń zmieniających ospałe na co dzień miasto we wrzący tygiel kultury i sztuki.
Festiwal jest wydarzeniem niezwykle dynamicznym, prorozwojowym i perspektywicznym, stawiającym na wysoki poziom artystyczny oraz kompetencje i doświadczenie organizatorów. Tworzymy nowoczesne podejście do sztuki i kultury, zmieniamy świadomość społeczną.
ANIMO stał się największym i najważniejszym wydarzeniem teatralnym na terenie Powiśla.
Jesteśmy jedynym wydarzeniem artystycznym z terenu powiatu kwidzyńskiego które regularnie od 2008 r. uzyskuje dofinansowanie z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Rokrocznie jesteśmy współfinansowani przez miasto Kwidzyn uzyskując najwyższą dotację spośród wszystkich wydarzeń artystycznych. Sponsorami festiwalu na przestrzeni 7 lat byli m.in. : International Paper Poland, Carrefour Poland ( aktualny mecenas ), Jabil Circuit Poland, Empik i wiele innych.
Dzięki rozbudowanej, wielopłaszczyznowej kampanii PR w 2008 udało się nam dotrzeć z informacją festiwalową do ok. 70 000 osób na terenie całego kraju. Założeniem na rok 2009 jest liczba 100 000.