Zmieniamy świadomość społeczną

4. Międzynarodowy Festiwal Miniatur Lalkowych ANIMO

W 2002 r. Scena Lalkowa powołała do życia Festiwal Miniatur Lalkowych ANIMO Kwidzyn. Było to pierwsze, w pełni profesjonalne wydarzenie kulturalne zaimplikowane w tkankę społeczną naszego miasta.

Dzięki ANIMO do Kwidzyna zaczęli zjeżdżać ludzie środowiska artystycznego: aktorzy, reżyserzy, scenografowie, muzycy, fotografowie oraz animatorzy życia kulturalnego.

Sam festiwal spotkał się z dużym zainteresowaniem publiczności – ANIMO jak dotąd posiadało cztery ogólnopolskie edycje (2002-festiwal pilotażowy,2003, 2004, 2005) oraz trzy międzynarodowe (2006, 2007, 2008).
We wszystkich działaniach artystycznych na przestrzeni tych 7 lat wzięło udział łącznie ponad 13 000 osób, przy czym w roku 2008 ponad 4000.
Od 2002 roku mieliśmy zaszczyt gościć w naszym mieście teatry z Białorusi, Czech, Francji, Holandii, Izraela, Hiszpanii, Niemiec, Polski oraz USA.

Poza nurtem stricte teatralnym miały miejsce wystawy fotograficzne, prezentacje multimedialne, koncerty muzyki klasycznej, jazzowej oraz eksperymentalnej, pokazy audio-wizualne, przeglądy filmowe, fora i panele dyskusyjne, kluby wymiany myśli i wiele innych wydarzeń zmieniających ospałe na co dzień miasto we wrzący tygiel kultury i sztuki.

Festiwal jest wydarzeniem niezwykle dynamicznym, prorozwojowym i perspektywicznym, stawiającym na wysoki poziom artystyczny oraz kompetencje i doświadczenie organizatorów. Tworzymy nowoczesne podejście do sztuki i kultury, zmieniamy świadomość społeczną.

ANIMO stał się największym i najważniejszym wydarzeniem teatralnym na terenie Powiśla.

Jesteśmy jedynym wydarzeniem artystycznym z terenu powiatu kwidzyńskiego które regularnie od 2008 r. uzyskuje dofinansowanie z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Rokrocznie jesteśmy współfinansowani przez miasto Kwidzyn uzyskując najwyższą dotację spośród wszystkich wydarzeń artystycznych. Sponsorami festiwalu na przestrzeni 7 lat byli m.in. : International Paper Poland, Carrefour Poland ( aktualny mecenas ), Jabil Circuit Poland, Empik i wiele innych.

Dzięki rozbudowanej, wielopłaszczyznowej kampanii PR w 2008 udało się nam dotrzeć z informacją festiwalową do ok. 70 000 osób na terenie całego kraju. Założeniem na rok 2009 jest liczba 100 000.

Piotr Stec
Materiały Festiwalu
28 września 2009

Książka tygodnia

Ulisses
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
James Joyce

Trailer tygodnia