Gdyński sukces Capitolu

Na tegorocznym 4. Festiwalu Teatrów Muzycznych w Gdyni (1-7 kwietnia 2011) Teatr Muzyczny Capitol z Wrocławia zaprezentował się dwukrotnie: otwierającym Festiwal spektaklem "Mury Hebronu" w reżyserii Cezarego Studniaka oraz "Idiotą" Wojciecha Kościelniaka

Głosy prasy:

Polska Dziennik Bałtycki:
Arcyciekawie nam się zaczął IV Festiwal Teatrów Muzycznych w Gdyni. Publiczność owacjami na stojąco nagrodziła "Idiotę" Teatru Muzycznego Capitol z Wrocławia. I ze wszech miar słusznie. (...) Wstrząsające, napisane specyficznym językiem "Mury Hebronu" przenoszą widzów do więziennej celi, gdzie recydywista z warszawskiej Pragi prezentuje swoje mocne, bandyckie wspomnienia. W rolę kryminalisty wcielił się Mikołaj Woubishet i stworzył kreację.

Gazeta Wyborcza Trójmiasto:
Znakomitą kreację stworzył tu Mikołaj Woubishet, laureat 29. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Aktor dojrzały i świadomy swoich możliwości wypada bardzo realistycznie w trudnym i drastycznym spektaklu.
"Idiota" to spektakl świetnie zagrany, pełny skrajnych emocji, soczystych kreacji i prostych zabiegów. (...) Wyrazisty Cezary Studniak, jako chamski i bandycki Rogożyn, jest niespodziewanie uległy wobec kobiet. Książę Myszkin (ciekawy Jakub Lasota) nieporadnie szuka miłości, a pożądana i pozornie niedostępna Nastazja popada w szaleństwo. Ciekawą kreację stworzyła tu Helena Sujecka, którą widzowie podziwiali już na festiwalu w "Murach Hebronu". Całość znakomicie dopełnia ruch i taniec Eweliny Adamskiej- Porczyk, która stanowi jednoosobowy balet. Trudno oderwać od niej wzrok, od pierwszych chwil wypełnia całą scenę, ruchem komentuje wydarzenia i wypowiada skrywane emocje i słowa.

Gazeta Świętojańska:
Teatr Capitol z Wrocławia po raz kolejny udowodnił, że jest wytrawnym i wytrwałym poszukiwaczem nowych dróg w teatrze muzycznym. Niebywała odwaga i umiejętność prezentowania spektakli skonstruowanych z różnych gatunków wpisuje wrocławski Capitol w nurt awangardy artystycznej. Nie wszyscy odbiorcy, w tym również władza udzielająca wsparcia finansowego,  mogą być przygotowani na taką eksplorację w teatrze muzycznym, jednak, jak widać, nie wszyscy ulegają populistycznym gustom. Przykład do naśladowania dla władzy i teatrów.



Joanna Kiszkis
Materiały Teatru
7 kwietnia 2011
Spektakle
Idiota Mury Hebronu