Międzynarodowy sierpień 2018
Teatr Druga Strefa rozpoczyna sezon 2018/2019 spektaklami ze Szwecji, Francji i Iranu.10 sierpnia 2018 godz.20.00. Billy Bloom – samotny jak Bóg / 4e:Teatern - Szwecja
Monodram w reżyserii tandemu Fredrik Lundqvist & Joséphine Wistedt jest sceniczną adaptacją fragmentów w dużej mierze autobiograficznej powieści „Freak Show" autorstwa Jamesa St. Jamesa, jednej z kluczowych postaci nowojorskiego ruchu Club Kids.
Spektakl uzyskał nominację do teatralnej nagrody Scenkonstgalan w kategorii „Złamanie normy 2016": „Brutalna opowieść o dorastaniu, dumie i alienacji. Rozśmiesza i wyciska łzy. Przedstawienie jest bezkompromisowe, osobiste i do bólu queerowe. Dostarcza wzruszeń każdemu, kto doznał wykluczenia."
Billy jest nastolatkiem, który po latach spędzonych w domu z matką – jego głównym źródłem inspiracji, domową nauczycielką oraz jedyną przyjaciółką – ma nagle zacząć naukę w szkole, w nowym mieście. Jego plany, żeby zasłynąć jako drag queen nie ułatwiają mu kontaktów z konserwatywnymi dorosłymi i bezlitosnymi rówieśnikami. Billy wierzy jednak, że przy pomocy „urody, poczucia humoru i umiejętności stylizacji peruk" można zmienić świat. Przełamywanie norm niesie jednak ze sobą szereg konsekwencji.
Wykonanie: Michal Axel Piotrowski
Tekst: Michal Axel Piotrowski/James St. James
Reżyseria: JoséphineWistedt/ Fredrik Lundqvist
Choreografia: Joséphine Wistedt
Światło: Sofia Öhrndalen
Dźwięk: Fredrik Lundqvist
Trasa po Polsce współfinansowana przez Konstnärsnämnden (The Swedish Arts Grants Committeé) i Kulturrådet (The Swedish Arts Council).
Bilety online 35,00 / Bilety w kasie teatru 40,00
Czas trwania 60 minut.
17, 18 sierpnia 2018 godz.20.00
Bombay-Chicago, Chicago-Bombay / Polska grupa teatralna APGEF – Francja
Uwaga! Uwaga!
Za 5 minut, za 5 minut odjazd słynnego pociągu BOMBAY-CHICAGO, CHICAGO-BOMBAY!
Pociąg nasz przejeżdża kontynenty i oceany.
Panie i Panowie! Podziwiajcie program nowego teatru!
Najbardziej sensacyjne WIDOWISKO epoki: „Bombay-Chicago, Chicago-Bombay"!
Zobaczycie złotoustego Poetę i Nowoczesną Kobietę - Giocondę XX wieku, Hamleta IV, który nie liczy się ze słowami, gangsterów i policjantów, toreadora i byka, żołnierza trzeciej wojny światowej, oraz CZŁOWIEKA-ROBOTA z Chicago, który zademonstruje nam w błyskawicznym pokazie Postawę Cywilizacji... Barwne postaci aktorów z upadłego teatru wybierają się w kosmiczną podróż pociągiem na trasie Bombay-Chicago i zostają zderzone z postaciami wyjętymi z dramatów Mrożka (Garbus, Indyk), Różewicza (Kartoteka, Odejście głodomora, Stara kobieta wysiaduje), Białoszewskiego (Partytura na dziesięć palców), Schaeffera (Kwartet dla czterechaktorów, TU-TAM), Jachimowskiego (Liga Kobiet), Głowackiego (Polowanie na karaluchy), Müllera (Hamlet-Maszyna), Schulza (Samotność), Shakespeare'a (Makbet, Hamlet, książę Danii)...
Owa absurdalna podróż teatralna poprowadzi nas do RZECZYWISTOŚCI POCZĄTKOWEJ – do szaleństwa bycia człowiekiem. Gdyż to właśnie szaleństwo jest motywem przewodnim
naszej scenicznej wyprawy-refleksji nad kondycją człowieka i jego artystycznymi powołaniami.
Spektakl powstał w ramach współpracy z Biblioteką polską w Paryżu.
Premiera odbyła się 10 czerwca w teatrze Le Passage vers les Etoiles w Paryżu.
Adaptacja i reżyseria: Maja Saraczyńska
Występują: Dorian Czapla, Kaja Jankowska, Grzegorz Kowalczyk, Diana Kwiecień, Anna Pujdak, Anna Ray, Barbara Szpakowska, Ewa Szpakowska, Anna Wnękowicz,
Akordeon: Wiesław Balawender
Stowarzyszenie APGEF (Association des Polonais des Grandes Ecoles Françaises) zostało założone w Paryżu w 2011 roku i ma na celu pogłębianie więzi europejskich i promocję polskiej kultury we Francji i w Europie. APGEF jest pierwszą siecią o zasięgu europejskim, zrzeszającą młodych absolwentów, kadry oraz studentów Grandes Ecoles Françaises posiadających polskie korzenie. Grupa teatralna APGEF pod kierownictwem Mai Saraczyńskiej istnieje od 2013 roku i tworzy corocznie spektakle oparte na tekstach polskich dramaturgów.
Maja Saraczyńska, doktor teatrologii, aktorka, reżyser, pedagog. Przez wiele lat wykładała teorię i praktykę teatru na Uniwersytecie w Grenoble. Założyła w 2014 roku w Paryżu grupę teatralną Essentiel Théâtre. Od 2013r. współpracuje ze stowarzyszeniem APGEF, w ramach którego prowadzi warsztaty teatralne i wystawia spektakle w języku polskim.
Bilety online 35,00 / Bilety w kasie teatru 40,00
Czas trwania 90 minut.
24, 25 sierpnia 2018 godz.20.00
Shertel / Chakad Theatre - Iran
Shertel to współczesna irańska komedia o ISIS. Spektakl opowiada o biednym i bezdomnym muzyku, o imieniu Shertel, który żeby zarobić na życie gra na gitarze na ulicach miast. Pewnego dnia jeden z przypadkowych słuchaczy daje muzykowi bardzo dużo pieniędzy. Shertel szybko zaprzyjaźnia się z nieznajomym. Nieznajomy dużo opowiada Shertelowi o ISIS, pieniądzach, seksownych kobietach, o raju i o Bogu. Opowieści nieznajomego robią wrażenie na muzyku. Shertel wstępuje do ISIS.
Jego zadania jest „banalnie" proste – z rozkazu organizacji – ma zniszczyć Londyn, Pisę i Paryż.
Jednak poprzez nieoczekiwane zbiegi okoliczności, Shertel nie może zrealizować swojego planu...
Aktorzy na scenie posługują się specjalnie stworzonym do tego spektaklu językiem, w którym pojawiają się angielskie słowa.
Spektakl otrzymał nagrodę 6. Irańskiego Festiwalu Teatralnego w prowincji Semnan oraz nagrodę publiczności dla najlepszego teatru.
Obsada:
Hossein Hesam Nezhadrostami,
Seyed Mostafa Shahcheragh
Realizacja:
Ali Asghar Khatibzadeh - Autor i Dyrektor teatru
Erfan khatibzadeh - Dramaturg
Roya Rouhani - Asystent dyrektora, kierownik sceny
Parnian Khatibzadeh - oświetlenie, make-up oraz dźwięk
Grupa Teatralna Chakad z Iranu, działa od ponad 30 lat. Liderem grupy jest Ali Asghar Khatizbzadeh. W swoim repertuarze teatr ma spektakle dramatyczne, komediowe, uliczne oraz lalkowe. Swoje spektakle irańscy artyści pokazywali między innymi w Austrii, Rumuni, Włoszech i Indiach. Po raz pierwszy wystąpią w Polsce ze spektaklem Shertel w Teatrze Druga Strefa w dniach 24, 25 sierpnia 2018 roku.
Bilety online 35,00 / Bilety w kasie teatru 40,00
Czas trwania 60 minut.
Działalność Teatru Druga Strefa współfinansuje Urząd m. st. Warszawy
Sylwester Biraga
Materiał Teatru
7 sierpnia 2018