Na co w weekend w Warszawie?

A to oznacza jedno - ogromy wybór spektakli i wydarzeń kulturalnych.

Wystawa finałowa 19. i 20. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii - Muzeum nad Wisłą

31 maja - 13 czerwca

Podczas tegorocznej wystawy finałowej konkursu Artystyczna Podróż Hestii spotykamy się z finalistami i finalistkami dwóch edycji: 19. oraz 20. Ten inspirujący dwugłos prowadzi odbiorcę przez 30 wizualnych propozycji młodych adeptów sztuki z całej Polski. Przez wszystkie lata funkcjonowania konkursu na polskiej scenie artystycznej, udało się wytworzyć otwarte pole wzajemnych inspiracji, w którym głos artysty i odbiorcy nieustannie zachęca do łączenia różnych porządków, idei i środowisk.

- "Odyseja. Historia dla Hollywoodu" - reż. Krzysztof Warlikowski - Nowy Teatr

5 czerwca, godz.: 19:00

Reżyseria: Krzysztof Warlikowski
Spektakl inspirowany „Odyseją" Homera, na podstawie „Powieści dla Hollywoodu" i „Króla kier znów na wylocie" Hanny Krall.
Wędrówka od Homera i jego bohatera Odysa do Hanny Krall i jej bohaterki Izoldy, Żydówki, która przez całą wojnę dokonywała czynów godnych Odysowych zmagań, aby uratować męża.

- Waitress - Reż. Wojciech Kępczyński - Teatr Muzyczny Roma | Duża Scena

5 czerwca, godz. 15.00 i 19.00 oraz 6 czerwca godz. 17.00

Reżyseria: Wojciech Kępczyński
„Waitress" to musical po raz pierwszy pokazany na nowojorskim Broadwayu w 2016 roku. Muzykę i teksty piosenek napisała Sara Bareilles, a libretto Jessie Nelson (na podstawie filmu wg scenariusza i w reżyserii Adrienne Shelly). Jest to historia kobiety, która próbuje wyrwać się z nieudanego małżeństwa, odzyskać wolność i możliwość samodzielnego decydowania o własnym losie.
Link: https://www.teatrroma.pl/spektakl/waitress/

Teatr Polski , 5 – 6 czerwca. Scena kameralna

- 'Marlena ostatni koncert'- reżyseria: Józef Opalski - Teatr Polski w Warszawie

Opis: Scenariusz „Marleny" ukazuje epizody z życia Marleny Dietrich – legendarnej aktorki i piosenkarki niemieckiej, ikony kina i estrady, której wielka kariera rozpoczęła się w latach 30- tych XX wieku wraz z filmem Josepha von Sternberga „Błękitny anioł" według powieści Henrika Manna „Profesor Unratt". Zagrała tam artystkę kabaretową Lolę i zaśpiewała jeden z największych swoich przebojów „Jestem po to, by kochać mnie". Po sukcesie filmu została gwiazdą Hollywood i uosobieniem tajemniczej zmysłowości i seksu.
Scenariusz jest po części wytworem wyobraźni, ale w dużej mierze opiera się na dokumentach i świadectwach, biografiach, monografiach, listach, wywiadach, zarówno samej Dietrich, jak i jej córki, Marii Rivy, oraz partnerów i przyjaciół: m.in. Jeana Gabina, Ericha Marii Remarque'a, Kirka Douglasa, Ernesta Hemingwaya i Zbigniewa Cybulskiego, a także na wspomnieniach jej sekretarki Normy Bosquet.



Beata Zwierzyńska , Magdalena Kisielińska
Dziennik Teatralny Warszawa
5 czerwca 2021