Nowy spektakl i cykl w Teatrze Ateneum

Są takie spektakle, po których widzowie czują niedosyt. Tak też było w przypadku naszego tegorocznego wieczoru sylwestrowego, "Paryż (o) północy", na który bilety sprzedały się na długo przed Świętami

Zagrano więc dwa wieczory sylwestrowe w Teatrze Ateneum, a także jego powtórkę w lutym – zainteresowanie nie ustawało. Od marca Teatr wprowadził do repertuaru rozszerzoną wersję tego spektaklu pod tytułem „La Boheme”.

O spektaklu:

Kelnerka czy elegancka dama, poeta czy barman - każdy z nich ma do opowiedzenia chwytającą za gardło historię. Każda, osnuta jest na kanwie któregoś z wielkich hitów piosenki francuskiej. Oto esencja spektaklu „La Boheme” w Teatrze Ateneum.

W „Cafe l‘athenée” spotyka się wyjątkowa galeria postaci. Każdy z nich ma swoją opowieść. Słuchając ich, poczuć można tragizm piosenek Edith Piaf, finezję ballad Jacquesa Brela, wirtuozerski czar Charlesa Aznavoura, uwodzącą melancholię Joe Dassina. Będzie dowcipnie, do śmiechu, do łez.

Przekładu utworów, które usłyszymy w spektaklu „La Boheme” dokonali Wojciech Młynarski i Andrzej Poniedzielski. Będą to m.in. „Kochankowie jednego dnia” (Les Amants d'un jour) i „Pod niebem Paryża” (Sous Le Ciel De Paris) Edith Piaf w wykonaniu Anny Gorajskiej, „Nie opuszczaj mnie” (Ne me quitte pas) Jacquesa Brela oraz „Jeśli tylko zwykłe pa” (Et si tu n'existe pas) Joe Dassina w interpretacji Andrzeja Poniedzielskiego, „Cukierki dla panienki mam” (Les bonbons) Brela, tym razem w wykonaniu Grzegorza Damięckiego, C'est si bon (C'est si bon) Angela Duranda duetu Marek Lewandowski i Bartłomiej Nowosielski, „Padam padam” Edith Piaf i „Ty” (Tous Les Visages de l'Amour) Charlesa Aznavoura, które zaśpiewa Marzena Trybała czy tytułowe „La Boheme” (również Aznavoura), w wykonaniu Krzysztofa Gosztyły. Wszystko to, jak w każdym szanującym się lokalu, do muzyki granej na żywo.

Przedstawienie powstało na kanwie spektaklu sylwestrowego „Paryż (o) północy”, który spotkał się z wielkim aplauzem publiczności Teatru Ateneum. Zobaczymy w nim m.in. dodatkowych aktorów i nowy ruch sceniczny opracowany przez debiutującego w roli choreografa Krzysztofa Tyńca. Spektakl wyreżyserował dyrektor artystyczny Teatru Ateneum, Andrzej Domalik.

Spektakl „La Boheme” jako pierwszy pokazany zostanie w cyklu „Muzyczne Ateneum”, teatr postanowił bowiem nazwać oficjalnie to, o czym mówi się od dawna, ale niezbyt śmiało, otwarcie i głośno. „Muzyczne Ateneum” to logo, którym od tej pory teatr sygnować będzie przedsięwzięcia „teatru przy muzyce” w swoim repertuarze.

Tradycje muzyczne Ateneum ma niezwykle bogatą, chociaż nie jest łatwo powiedzieć, kiedy się wszystko zaczęło. Nie byłoby „Muzycznego Ateneum” gdyby nie wyborny zespół aktorski, który wymieniać by długo: Magdalena Zawadzka, Piotr Fronczewski, Krzysztof Gosztyła, Katarzyna Łochowska, Marian Opania, Krzysztof Tyniec, Agata Kulesza, Dorota Nowakowska, Marzena Trybała, Anna Gorajska, Artur Barciś, Grzegorz Damięcki. Nie byłoby „Muzycznego Ateneum” gdyby nie Wojciech Młynarski - ojciec chrzestny kabaretowej Sceny na Dole Teatru Ateneum. Z jego nazwiskiem łączą się takie repertuarowe hity jak np. „Brel” i „Hemar”. W ostatnich sezonach spektakle muzyczne owładnęły również i dwie pozostałe sceny. Na Głównej scenie zagrano m.in.: „Stacyjkę Zdrój”, a jest to „La Boheme”.

Teatr Ateneum, 3 i 4 kwietnia 2012, godz. 19:00, Sala Główna



(-)
Materiały Teatru
26 marca 2012
Spektakle
La Bohéme,