Owacje w Odessie

W miniony czwartek, soliści Teatru Wielkiego w Łodzi wystąpili na scenie jednej z najpiękniejszych oper europejskich - w Odeskim Narodowym Akademickim Teatrze Opery i Baletu. Wydarzenie miało charakter koncertu świąteczno - noworocznego.

- Wrażenia są jak najlepsze. Publiczność nagrodziła solistów stojącymi owacjami. To jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych w Odessie ostatniego roku - mówi Konsul Generalny RP Joanna Strzelczyk.

Wykonanie spotkało się z żywiołową reakcją publiczności. Uroczysty  wieczór upłynął przy dźwiękach kolęd, pieśni polskich kompozytorów, fragmentów oper Stanisława Moniuszki oraz powszechnie znanych arii i duetów z wielkich dzieł operowych. Duże wrażenie na publiczności zrobiły, wykonane w Teatrze Wielkim
w Łodzi, polskie tradycyjne kostiumy narodowe, w których zaprezentowali się łódzcy soliści. Nie zabrakło także bisów, na które złożyły się światowe standardy kolędowe.

- Cieszymy się tak pozytywną reakcją odeskiej publiczności. Najlepszym potwierdzeniem niezmiernie ciepłego przyjęcia jest wstępne zaproszenie do udziału w kolejnym koncercie latem przyszłego roku - mówi Dorota Wójcik, solistka Teatru Wielkiego w Łodzi.

Na odeskiej scenie, publiczność usłyszała: Dorotę Wójcik, Annę Cymmerman, Roberta Ulatowskiego i Mirosława Niewiadomskiego. Artystom, przy fortepianie, towarzyszyła  Ewa Szpakowska.

Czwartkowy koncert jest pierwszym etapem, zapowiadającej się na stałe, współpracy produkcyjnej między Teatrem Wielkim w Łodzi a Odeskim Narodowym Akademickim Teatrem Opery i Baletu. Obecnie toczą się rozmowy dotyczące wspólnej pracy nad realizacją spektaklu operowego.

Program koncertu:

I część

1. Kolęda „Wśród nocnej ciszy”
2. Kolęda „Dzisiaj w Betlejem”
3. Kolęda „Lulajże Jezuniu”
4. S. Moniuszko aria Stefana z opery „Straszny Dwór”
5. S. Moniuszko aria Anny z opery „Straszny Dwór”
6. S. Moniuszko aria Skołuby z opery „Straszny Dwór”
7. S. Moniuszko aria Hrabiny z opery „Hrabina”

Pieśni polskich kompozytorów Fryderyka Chopina,
Franciszka Maklakiewicza, Ludomira Różyckiego, Mieczysława Karlowicza

II część

1. W.A. Mozart aria Bartolo z Opery „Wesele Figara”
2. W.A. Mozart duet Don Juana i Zerliny z opery “Don Juan”
3. G. Verdi pieśń Herzoga z opery „Rigoletto” 
4. F. Cilea aria Adriany z opery „Adriana Lecouvreur”
5. G. Verdi aria Cavaradossiego z opery „Tosca”
6. A. Dworak aria Rusałki z opery „Rusałka”
7. Ch. Gounod aria Mefistofelesa z opery „Faust”
8. F. Lehar aria Su-Chonga z operetki „Kraina uśmiechu”
9. I. Kalman aria Sylwii z operetki „Królowa czardasza”
10. I. Kalman duet Sylwii i Dwinona z operetki „Królowa czardasza”
11. F. Lehar aria Giuditty z operetki „Giuditta”
12. J. Strauss aria Barinkaya z operetki „Baron Cygański”
G. Verdi pieśń „Więc pijmy” z opery „La Traviata”



Oprac. GG
Materiały Teatru
20 grudnia 2010