Plan i cele
Przez cały rok kalendarzowy 2013, zrealizowanych zostanie 13 najlepszych spektakli teatralnych. Planujemy prezentacje różnych form teatralnych.• W każdym miesiącu przeprowadzony będzie minimum jeden kodowany przekaz adresowany do ok 400 szkół.
• W projekt zaangażowane są Oddziały Terenowe TVP, które transmitować będą spektakle grane przez Teatry z danego województwa. W każdym OTV powołani zostali koordynatorzy do współpracy ze szkołami.
• Projekt przewiduje powołanie Honorowej Rady Programowej Internetowego Teatru TVP dla szkół, reprezentowanej przez środowiska: artystyczne, resortowe i medialne. Rola doradcza zakłada pomoc merytoryczną i organizacyjną w realizacji projektu i imprez towarzyszących.
• Imprezy towarzyszące to m.in. konkursy dla uczestników projektu oraz Internetowy przegląd szkolnych zespołów teatralnych.
• Finał projektu w grudniu 2013 roku przewiduje uroczystą galę z nagrodami dla aktywnej twórczo młodzieży szkolnej i podziękowaniami dla osób i instytucji wspierających projekt.
Cele
Ważnym aspektem projektu jest wzbogacenie i urozmaicenie szkolnych zajęć, edukacja artystyczna i pobudzanie nawyku korzystania z życia kulturalnego wśród młodych odbiorców. Nowoczesne rozwiązania technologiczne pozwalają zrealizować te cele szybko i na dużą skalę.
W 2013 roku pokazanych zostanie na żywo 13 najlepszych spektakli teatralnych adresowanych do dzieci i młodzieży z małych miejscowaości. Z kodowanego przekazu skorzysta od 3 000 do 6 000 szkół. To oznacza, że projekt może objąć swym zasięgiem niemal wszystkie polskie szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne różnego typu, które dysponują szerokopasmowym internetem. Z teatrem "na żywo" ma szansę spotkać się przynajmniej raz w roku prawie każdy polski uczeń.
• Internetowy Teatr TVP dla szkół to wydarzenie nie tylko dla grona uczniów i nauczycieli.
• To święto dla wielu małych lokalnych społeczności, które doceniają okazane im zainteresowanie i nawiązują z pomysłodawcami i organizatorami projektu trwałe emocjonalne więzi.
• To wreszcie wyjątkowa chwila dla twórców i artystów, którzy w rozproszonych po całym kraju salkach lekcyjnych czynią teatralną magię, budząc zachwyt i podziw wdzięcznej publiczności.
• Projekt wpisuje się znakomicie w misję telewizji publicznej a dla potencjalnych Mecenasów stwarza niepowtarzalną okazję do promowania dobrej marki swojej firmy.
(-)
Materiał TVP
13 lutego 2013