Pokazy work in progress
Wszyscy w tej komedii śnią dziwne, straszne sny – mówi Miłka Dziasek, studentka V roku reżyserii w Akademii Teatralnej w Warszawie, która wygrała konkurs na koncepcję spektaklu w Teatrze Wybrzeże będący częścią Konkursu o nagrodę Nowego Yoricka w ramach 28. Festiwalu Szekspirowskiego.Rozpoczęliśmy próby do Snu nocy letniej Williama Szekspira w jej reżyserii. Będzie to work in progres, którego pokazy odbędą się 29 i 30 lipca na Scenie Malarnia Teatru Wybrzeże w ramach Festiwalu Szekspirowskiego.
W spektaklu Miłki Dziasek wszystkie sny nocy letniej śni kobieta. Poprzez wyeksponowanie Tytanii, a także innych postaci kobiecych dramatu, reżyserka chce poszerzyć horyzont szekspirowskiego świata o nowe, kobiece perspektywy. Spektakl, za pomocą snów Tytani, bada, w jaki sposób pracuje w nas dzisiaj patriarchat. Przygląda się też współczesnym kryzysom tożsamości oraz temu, jak redefiniują się dziś wzorce zarówno kobiecości, jak i męskości.
Wszyscy w tej komedii śnią dziwne, straszne sny – mówi Miłka Dziasek, studentka V roku reżyserii w Akademii Teatralnej w Warszawie, która wygrała konkurs na koncepcję spektaklu w Teatrze Wybrzeże będący częścią Konkursu o nagrodę Nowego Yoricka w ramach 28. Festiwalu Szekspirowskiego.
29 i 30 lipca w ramach Festiwalu Szekspirowskiego, na Scenie Malarnia Teatru Wybrzeże odbędą się dwa pokazy "Snu nocy letniej" Williama Szekspira w reżyserii Miłki Dziasek.
W spektaklu Miłki Dziasek wszystkie sny nocy letniej śni kobieta. Poprzez wyeksponowanie Tytanii, a także innych postaci kobiecych dramatu, reżyserka chce poszerzyć horyzont szekspirowskiego świata o nowe, kobiece perspektywy. Spektakl, za pomocą snów Tytani, bada, w jaki sposób pracuje w nas dzisiaj patriarchat.
Przygląda się też współczesnym kryzysom tożsamości oraz temu, jak redefiniują się dziś wzorce zarówno kobiecości, jak i męskości.
(-) (-)
Materiały Teatru Wybrzeże
23 lipca 2024