Polska Sieć Tańca po raz pierwszy we Wrocławiu!

Po przerwie ruszyły jesienne pokazy Polskiej Sieci Tańca 2020/21. W I połowie października widzowie z Krosna, Lublina i Warszawy mieli okazję spotkać się na żywo z Kieleckim Teatrem Tańca, Polskim Teatrem Tańca i krakowskimi artystami. W najbliższy weekend dwa taneczne wieczory we wrocławskim Narodowym Forum Muzyki w ramach nowego programu Taniec w NFM. 23 października odbędzie się pokaz spektaklu Teatru Tańca Zawirowania „Real love” w choreografii Daniela Abreu oraz solo „Lullaby for the Restless” Aleksandry Krajewskiej. 25 października na tej samej scenie wystąpi Janusz Orlik ze swoim solowym spektaklem „Mute”. Prezentacje odbywają się w poszanowaniu wszystkich zaleceń sanitarnych.

"Real Love" to misterium narodzin, przemijania i śmierci w wykonaniu trzech kobiet w różnym wieku. Czym jest dla nich prawdziwa miłość? Być może jest nią uczucie jakim darzy matka swoje dziecko. Jak czuje się kobieta będąc matką? Co czuje, kiedy ktoś z jej bliskich umiera? Miłość i śmierć, to dwa wątki, które pojawiają się ustawicznie w spektaklu „Real Love" i oddziaływają na siebie w każdej chwili. Bycie matką i bycie blisko śmierci. Real Love to forma choreograficznego wiersza, przepełnionego poetycką symboliką oraz znaczeniami z pogranicza metafizyki...

"Lullaby for the Restless" to podróż wątpiącego umysłu, myśli zakłócającej spokój. Tutaj, pomiędzy snem a rzeczywistością, czas płynie inaczej. Brutalna fizyczność spotyka się tu z delikatnością oddając emocje, konflikty, wątpliwości oczekiwania i marzenia które okupują przestrzeń z tyłu głowy.

"Mute"
W stanie ciągłego strachu, niepewności, zagrożenia, potrzeby i wykluczenia ... otoczeni przez wydarzenia, którym staramy się nadać jakiś sens i ludzi, z którymi chcemy, ale nie potramy się porozumieć ... prowokowani fizycznie, emocjonalnie, mentalnie – wyczerpani ... w świecie, wktórym czyny zdają się mówić głośniej niż słowa, a słowa już nie są słyszane ... gdzie nie chcemy widzieć i boimy się patrzeć

Przyznam, że nie umiem rozgryźć tego fenomenu, jak można tak skutecznie połączyć delikatność i siłę.
Stanisław Godlewski dla Gazety Wyborczej

„Intensywna obecność sceniczna" – tak się określa w teatrze podstawowy aktorski poziom „jeszcze nie ekspresji" charakteryzujący wybitnych przedstawicieli oraz przedstawicielki tego zawodu i tego powołania. I Orlik to ma! (...) Owo teoretyzowanie, analizowanie i „odmyśliwanie" występu Orlika w poznańskiej Słodowni nie jest jednak aż tak znowu istotne wobec potęgi jego scenicznego istnienia.
Juliusz Tyszka dla portalu teatralny.pl

Polska Sieć Tańca (PST) to pierwsza sformalizowana sieć współpracy między instytucjami i organizacjami wspierającymi rozwój tańca współczesnego w Polsce. Każdego sezonu partnerzy PST wybierają do wspólnego repertuaru najciekawsze produkcje polskich niezależnych artystów i instytucjonalnych zespołów tanecznych. Spektakle wskazane do realizowania w danym roku wyruszają w trasę w ramach PST, podczas której odwiedzają ośrodki partnerskie. Aktualnie PST 2020 tworzy 15 partnerów prezentujących 14 spektakli tanecznych z udziałem niemal 100 artystów. Do końca 2020 roku odbędzie się prawie 80 pokazów w całym kraju. Organizatorem PST jest Instytut Muzyki i Tańca.



Alicja Berejowska
Materiał Teatru
23 października 2020