Prapremiera podwójnie

Teatr Wybrzeże zaprasza na podwójną "Randkę z feministą" Samanthy Ellis w reżyserii Michała Derlatki! Powstały dwa spektakle, w dwóch różnych obsadach. Choć oparte na tym samym tekście, są to z pewnością dwie różne "Randki z feministą"...

Prapremiery: sobota, 15 lipca o godzinie 21.00 w obsadzie z Anną Kociarz i Maciejem Konopiński oraz sobota, 22 lipca o godzinie 21.00 w obsadzie z Joanną Kreft-Baką i Krzysztofem Matuszewskim na Scenie Letniej Teatru Wybrzeże w Pruszczu Gdańskim. Wstęp wolny.

Randka z feministą to przewrotna komedia romantyczna, w której dwoje aktorów wciela się jednocześnie w zakochaną parę tuż przed ślubem, byłych kochanków i niechętnych małżeństwu rodziców. Zmieniając wcielenia jak rękawiczki aktorzy dokonują wiwisekcji na emocjach bohaterów a zarazem opowiadają historię relacji zdawać by się mogło niemożliwej: przecież Ona lubi złych mężczyzn, a On jest feministą... Przezwyciężyć wszystkie przeszkody może jedynie, jak to w komediach romantycznych bywa, miłość, miłość, miłość.

Samantha Ellis - brytyjska pisarka i dramaturg. Urodziła się w rodzinie iracko-żydowskiej i dorastała w Londynie. Studiowała w Queens' College w Cambridge. Jej sztuka The Candy Jar została pokazana podczas festiwalu Fringe w Edynburgu w 1996 roku. Ellis pracowała jako dziennikarka, pisała felietony o historii teatru dla gazety The Guardian. W 2003 roku Theatre 503 wystawił jej sztukę Patching Havoc. W 2006 roku BBC Radio 4 wyemitowało jej słuchowisko Sugar and snow, którego akcja rozgrywa się w społeczności kurdyjskiej w północnym Londynie; zaprezentowano je także w londyńskim Hampstead Theatre. Sztuka Ellis Randka z feministą mająca swą premierę w Arcola Theatre we wrześniu 2016 roku spotkała się ze znakomitym przyjęciem publiczności i krytyki teatralnej.

Michał Derlatka (ur. 1981) - absolwent reżyserii i aktorstwa Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, studiował też reżyserię i dramaturgię w Hiszpanii (Institut del Teatre, Barcelona). Specjalizuje się w przedstawieniach teatru formy i teatru młodego widza. Trójmiejskiej publiczność znany głównie z realizacji w Tetrze Wybrzeże (Podróże Guliwera, Przygody Koziołka Matołka) oraz w Teatrze Miniatura (Fahrenheit, Siedmiu krasnoludków, Tramwaje). Pod jego pieczą powstał realizowany od trzech lat cykliczny projekt lektur udramatyzowanych dla najmłodszych Lekcje niegrzeczności. Poza Trójmiastem współpracował z teatrami w całej Polsce, m. in. we Wrocławiu, Warszawie, Olsztynie, Jeleniej Górze, Kaliszu, a także za granicą: w Barcelonie, Kordobie w Czechach i na Słowacji.

Joanna Sówka-Sowińska (ur. 1982) - architekt, projektant przestrzeni dźwiękowych, animator kultury. Absolwentka Wydziału Architektury na Politechnice Gdańskiej oraz wydziału fotografii na uczelni Bellas Artes de Valencia w Hiszpanii. Autorka dźwięku do ponad 20 spektakli teatralnych, etiud ulicznych i czytań udramatyzowanych. m.in. do wyreżyserowanych przez Michała Derlatkę spektakli: Sznycel górski, Siedmiu krasnoludków, Tesla vs Edison, Rydygier, Mój przyjaciel Wampir, Przygody Koziołka Matołka i innych.

Magdalena Gajewska - scenograf. Absolwentka wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej ASP oraz Wydziału Scenografii ASP w Krakowie. Pracowała m.in. w Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Od 2006 roku scenograf Teatru Wybrzeże. Laureatka nagrody im. Teresy Roszkowskiej przyznawanej przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu ITI. Jest autorką scenografii m.in. do Farsy z Walworth Endy Walsha, Baby Chanel Nikołaja Kolady, Broniewskiego Radosława Paczochy w reżyserii Adama Orzechowskiego oraz do Arabeli Maliny Prześlugi w reżyserii Pawła Aignera.

Michał Kurkowski (ur. 1989) - autor scenariuszy teatralnych, dramaturg, doktorant w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył Dramaturgię teatralną na Wydziale Reżyserii Dramatu krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych (d. PWST). Współpracował z reżyserką Małgorzatą Warsicką przy spektaklach Król oraz Dzieje upadków (przez miesięcznik Teatr przedstawienie zostało wyróżnione jako najlepsza adaptacja sezonu 2015/ 2016). Autor scenariuszy czytań dla Teatru Polskiego w Warszawie, Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku oraz scenariuszy słuchowisk dla Audioteki. W czasie studiów asystował m.in. Piotrowi Gruszczyńskiemu przy Kabarecie Warszawskim w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego, Andrzejowi Chyrze przy operze Czarodziejska góra Pawła Mykietyna oraz Mariuszowi Trelińskiemu podczas prac nad Tristanem i Izoldą Richarda Wagnera. Swoje teksty publikował w miesięczniku literackim Akant oraz kwartalniku Konteksty, wydawanym przez Instytut Sztuki PAN. W 2011 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Swoje teksty publikował w miesięczniku literackim Akant, kwartalniku Konteksty wydawanym przez Instytut Sztuki PAN oraz Ruchu muzycznym.



(-) (-)
Materiał Teatru
8 lipca 2017
Portrety
Michał Derlatka