Słowo przede wszystkim

Marcin Liber tworzy w poznańskim Teatrze Nowym kolejny autorski spektakl, który stawia publiczności trudne pytania. Pretekstem, punktem wyjścia, tematem jest nagrodzony Oskarem w 1972 roku film "Dyskretny urok burżuazji". Premiera 16 listopada.

Reżyser sięgnął także po Trzy monologi Dario Fo i Franki Rame oraz fragmenty dramatu Śmierć człowieka-wiewiórki Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk, jednej z najczęściej nagradzanych i wystawianych dramatopisarek polskich.

Michał Pabian zdradził podczas konferencji prasowej, że tworząc wspólnie z reżyserem scenariusz, odwołują się do dramatu, który stał się pierwowzorem scenariusza filmu Bunuela w nowym przekładzie.

Realizatorzy postanowili zderzyć różne estetyki i różne języki: film i teatr. Forma, jaką udało się podejrzeć podczas próby sugeruje, że będzie to teatr, w którym bardzo ważne jest słowo.
Liber do współpracy zaprosił - oprócz dramaturga Michała Pabiana - Grupę Mixer (scenografia) i Filipa Kaneckiego (muzyka).



Stefan Drajewski
Polska Głos Wielkopolski
15 listopada 2012
Portrety
Marcin Liber