Warsztaty i rozmowy

Fundacja Pomysłodalnia zaprasza na dyskusję i warsztaty w ramach projektu „Teatr polski poza Polską" realizowanego w partnerstwie z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie i dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Program:

10 listopada (piątek), godz. 10:00-15:00 i 10:00-13:00
Warsztaty: Głos na scenie oraz 1. Jak przyciągnąć widza do teatru? 2. Prawo autorskie w praktyce instytucji kultury

11 listopada (sobota), godz. 9:30-11:30
Unia Teatrów Polskich poza Polska – prezentacje i dyskusja zjazdowa

12 listopada (niedziela), godz. 10:00-15:00
Warsztat Ruch w teatrze

Na wszystkie warsztaty wstęp wolny, obowiązują zapisy. Na zgłoszenia i ewentualne pytania czekamy pod adresem mejlowym: pomyslodalnia@gmail.com

Informacje szczegółowe

Agnieszka Szydłowska, Głos na scenie
10 listopada (piątek), godz. 10:00-15:00

Warsztat dla aktorów i osób występujących publicznie. Celem warsztatów jest praca nad emisją dźwięku, kształtowanie jego nośności za pomocą dykcji, artykulacji, pracy oddechowej. W śpiewie, jako formie ekspresji emocjonalnej, nacisk zostanie położony na otwartość postawy, poczucie całego ciała jako nośnika głosu. Piękne harmonie otworzą wyobraźnię na pracę zespołową oraz tworzenie różnych jakości brzmienia.
Efektem końcowym warsztatów będzie utwór zaśpiewany przez uczestników zajęć.

Mateusz Gigiewicz, 1. Jak przyciągnąć widza do teatru? 2. Prawo autorskie w praktyce instytucji kultury
10 listopada (piątek), godz. 10:00-13:00

Warsztat ma na celu przybliżenie najważniejszych zagadnień związanych z marketingiem i promocją wydarzeń kulturalnych osobom, które w swojej codziennej pracy mierzą się z wieloma problemami związanymi z tym zagadnieniem. Szkolenie prowadzi praktyk z wieloletnim doświadczeniem pracy w największym teatrze muzycznym w Polsce, który przez wiele lat realizował zadania związane z marketingiem i promocją instytucji kultury oraz różnego rodzaju wydarzeń kulturalnych. Druga część warsztatu będzie poświęcona prawu autorskiemu w teatrze.

Monika Leśko-Mikołajczyk, Ruch w teatrze
12 listopada (niedziela), godz. 10:00-15:00

Warsztat dla aktorów i osób wykorzystujących ruch na scenie, którego celem jest uruchomienie ciała do jego świadomego wykorzystania w kreowaniu postaci. Przedmiotem zajęć będzie poszukiwanie różnych form ruchu i gestu do swobodnego wyrażania siebie poprzez język ciała.

Warsztaty obejmują:
– intensywny trening (elementy dynamiki, plastyki ruchu)
– pracę z partnerem i przestrzenią. Zwiększenie świadomości ciała i pracy w grupie
– improwizację twórczą

Efektem końcowym warsztatów będzie etiuda ruchowa w wykonaniu uczestników zajęć.

Sugestia: zalecane jest wygodne ubranie i obuwie nieutrudniające ćwiczeń ruchowych

——

Informacje o prowadzących warsztaty:

Monika Leśko-Mikołajczyk

Tancerka, aktorka scen muzycznych, pedagożka i choreografka, reżyserka autorskich spektakli tanecznych, mająca doświadczenie pracy z Wojciechem Misiurą w Teatrze Ekspresji (1998–2000: „Anioły ciemności", „Kantata", „Tańce śmierci", „Pasja", „Tango"). Jak wielu „ukąszonych" przez Misiurę, musiała założyć swój teatr i tak powstał w roku 2007 Teatr Ruchu Mo-sHe (moszi).

Agnieszka Szydłowska

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie oraz z wyróżnieniem Podyplomowe Studia Chórmistrzowskie w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w 2014 r. Asystent Kierownika Muzycznego i Chórmistrzyni w Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej od 2002 r. Od 2013 r. w Akademii Muzycznej w Gdańsku prowadzi zajęcia: Zespoły wokalne – interpretacja musicalu na wydziale Wokalno-Aktorskim specjalność Musical.

Działalność dyrygencką rozpoczęła od wystąpienia na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Chóralnej we Francji, zdobywając wyróżnienie. Następnie współpracowała i prawykonywała swoje utwory z Chórem Uniwersytetu Gdańskiego, Cappellą Gedanensis, Chórem Mieszczan Gdańskich, Cantores Resovenses oraz Leszkiem Możdżerem, M. Bałatą. Dyrygowała koncertem Trust Kreatywny organizowanym przez Nadbałtyckie Centrum Kultury wykonując Psalmy Leszka Możdżera. Dyrygowała Missa Criolla Ariela Ramireza w opracowaniu jazzowym. Uczestniczyła w licznych warsztatach wokalnych i kursach dyrygenckich prowadzonych przez: K. Masura, E. Ericsona, U. Gronostaja, J. Łukaszewskiego, M. Scott, D. Kaelina. Brała również czynny udział w Międzynarodowej Akademii Jazzu w Krakowie, współpracując z G. Auguścik, A. Piśko.

Oprócz działalności dyrygenckiej interesuje się kompozycją i aranżacją. W 2015 r. przygotowywała wokalnie i chóralnie galę 70-lecia „Dziennika Bałtyckiego". Skomponowała hymn Sopotu „Ave Sopot" z okazji 100-lecia miasta wykonany przez Polską Filharmonię Kameralną oraz połączone chóry pod dyrekcją W. Rajskiego w Operze Leśnej w Sopocie. Napisała między innymi Hymn Jasnogórski „Do Ciebie", „Metamorfozę Janosika", „Veniet Dominus", „Allegro ma non troppo", „Subvenite Sancti Dei". Jest również autorem licznych opracowań chóralnych – utworów musicalowych i rozrywkowych.

Przygotowywała od strony wokalnej miedzy innymi następujące przedstawienia Teatru Muzycznego: „Dziewczyny z kalendarza" (reż. J. Szydłowski, 2023), „Pan Disney zaprasza" (reż. B. Szyc, 2023), „Something rotten, czyli coś się psuje" (reż. T. Dutkiewicz, 2022), „Mistrz i Małgorzata" (reż. J. Józefowicz, 2021), „Księga dżungli" (reż. J. Szydłowski, 2020), „Wiedźmin" (reż. W. Kościelniak, 2017), „Piotruś Pan" (reż. J. Józefowicz, 2016), „Ghost", reż. T. Dutkiewicz (2015), „Zły", reż. W. Kościelniak (2015), „Przygody Sindbada Żeglarza", reż. J. Kilian (2014), „Chłopi", reż. W. Kościelniak (2013), „Klub Kawalerów", reż. J. Celeda (2013), „Przebudzenie wiosny" (reż. K. Gordon, 2012), „Różowy młynek" (reż. M. Korwin, 2012), „Bal w operze" (reż. W. Kościelniak, 2012), „Pchła Szachrajka", reż B. Szyc (2012), „Shrek", reż. M. Korwin (2011), „Grease", reż. M. Korwin (2011), „Spamalot", reż. M. Korwin (2010), „Lalka", reż. W. Kościelniak (2010), „My fair lady" (reż. M. Korwin, 2009), „Skrzypek na dachu", reż. J. Gruza (2008), „Piękna i bestia" (reż. M. Korwin, 2008), „Francesco" (reż. W. Kościelniak, 2007), „Fame" (reż. J. Staniek, 2007), „Być jak Marylin" (reż. B. Szyc, 2006), „Przejście przez morze. Kolęda" (reż. M. Korwin, 2005), „Pięciu Braciach Moe" (reż. O. Lubaszenko, 2005), „Dracula" (reż. M. Korwin, J. Staniek 2004), „Muzyka Gershwina" (reż. B. Szyc, 2004), „Klatka wariatek" (reż. M. Korwin, 2003), „Hair" (reż. W. Kościelniak, 2003), „Pinokio", reż. B. Szyc (2003), „Chicago" (reż. M. Korwin, 2002), „Jesus Christ Superstar" (reż. M. Korwin, 2002), „Atlantis" (reż. M. Korwin, J. Staniek, 2001), „Chess" (reż. M. Korwin, 2000)

Objęła kierownictwo muzyczne w przedstawianiu: „Słowa – Jacek Kaczmarski" (reż. M. Korwin, 2005). Aranżowała wokalnie przedstawienia: „Przygody Sindbada Żeglarza", reż. J. Kilian (2014), „Pchła Szachrajka", reż. B. Szyc (2012), „Muzyka Gershwina" (reż. B. Szyc, 2004).

Nagrody i wyróżnienia: I Nagroda na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Musica Sacra w Częstochowie, Wyróżnienie na Konkursie Kompozytorskim w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie.

Mateusz Gigiewicz

Kierownik Działu Marketingu Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Manager kultury, producent spektakli teatralnych, specjalista w zakresie prawa autorskiego w instytucji kultury, marketingu, reklamy, zarządzania procesem przetwarzania danych osobowych oraz sytuacjami kryzysowymi. W Teatrze Muzycznym w Gdyni od grudnia 2010 roku w Dziale Marketingu. W latach 2018-2022 pełnił funkcję Głównego Specjalisty ds. Umów Licencyjnych.

W zakresie powierzonego samodzielnego stanowiska realizował zadania związane ze współpracą z polskimi i zagranicznymi agencjami reprezentującymi właścicieli praw autorskich w aspekcie tworzenia umów licencyjnych na spektakle repertuarowe teatru, negocjował warunki i zapisy umów prawnoautorskich. Od marca 2022 roku Kierownik Działu Marketingu. Nadzoruje zadania związane z ogólnopolskimi kampaniami reklamowymi, tworzeniem planów marketingowych, opracowywaniem budżetu, redagowaniem wydawnictw teatralnych, prowadzeniem kanałów social media i współpracą z mediami. Producent po stronie polskiej największego wydarzenia w historii polskiego teatru – polskiej prapremiery musicalu „Notre Dame de Paris".

Organizator: Fundacja Pomysłodalnia



(-) (-)
Materiał organizatora
6 listopada 2023