Weekendowe polecenia Dziennika Teatralnego - Szczecin

Teatr Współczesny w Szczecinie zaprasza na premierę "Snu nocy letniej" na podstawie dramatu Szekspira, a w Teatrze Polskim doroczne święto - Urodziny Czarnego Kota Rudego.

Szczecin

"Sen nocy letniej" - reż. Justyna Sobczyk, Jakub Skrzywanek - Teatr Współczesny w Szczecinie
25, 26 lutego, godz. 19 lutego
Jakub Skrzywanek wraz z Justyną Sobczyk, reżyserką i założycielką Teatru 21, laureata Grand Prix festiwalu „Kontrapunkt", zaprosili do współpracy szczecińskich artystów z niepełnosprawnościami, by wraz z zespołem Teatru Współczesnego w Szczecinie, spróbować opowiedzieć, o tym, czym dziś jest i może być pragnienie miłości.
Materiały Teatru Współczesnego w Szczecinie.

XXVI Urodziny Czarnego Kota Rudego - Teatr Polski w Szczecinie (Nowy Browar)
23, 24, 25 lutego, godz. 19
Tradycyjnie, jak co roku w lutym, odbędą się huczne obchody rocznicowe działającego w Teatrze Polskim kabaretu - Czarny Kot Rudy. W tym roku Kot obchodzi swoje XXVI urodziny! Corocznie imprezy jubileuszowe sceny kabaretowej są wyjątkowe, nawiązujące klimatem zarówno do francuskich kabaretów literackich, jak też twórczości artystów krakowskiej Piwnicy pod Baranami czy najlepszych polskich kabaretów sprzed kilku dekad. W czasie tradycyjnych wieczorów urodzinowych zaprezentowane zostaną największe przeboje Czarnego Kota Rudego, a także utwory premierowe.
Materiały Teatru Polskiego w Szczecinie.

"Bal maskowy" - reż. Waldemar Zawodziński - Opera na Zamku w Szczecinie
25 lutego, godz. 19.00, 26 lutego, godz. 18.00
Bal maskowy" Giuseppe Verdiego to kwintesencja opery włoskiej. Już od prapremiery w 1859 roku święcił triumfy, zachwycona publiczność wywoływała kompozytora aż... 20 razy. W inscenizacji Opery na Zamku z ożywionymi duchami monarchów w szczecińskim zamku! „Bal maskowy" opowiada historię zakazanej miłości, rzekomej zdrady, tragicznej przepowiedni, spisku, fałszywego oskarżenia i wreszcie morderstwa na tytułowym balu.
Materiały Opery na Zamku.

"Disco Macabre" - reż. Arkadiusz Buszko - Teatr Lalek Pleciuga w Szczecinie
24, 25 lutego, godz. 18.00
„Disco macabre" to prześmiewcza, pełna humoru i bezlitośnie kpiąca ze współczesnego świata opowieść o discopolowym tańcu ze śmiercią. To także spotkanie z najbardziej pogardzanym gatunkiem muzycznym w najbardziej zaskakujących aranżacjach. Odważ się! Wsiądź z nami do łódki i zaśpiewaj „Białego misia" na środku Styksu!
Materiały Teatru Lalek Pleciuga w Szczecinie.

"Przebieranki" - reż. Marta Łągiewka, Maja Bartlewska - Teatr Lalek Pleciuga w Szczecinie
25 lutego, godz. 15.00, 26 lutego, godz. 12.00
„Przebieranki" to spektakl najnajowy, inicjacyjny, w którym nie należy spodziewać się bajki z morałem. To zaproszenie małego widza do odkrywania własnego ciała oraz do odkrywania rzeczy, ubrań, które na różne części ciała można zakładać.
Materiały Teatru Lalek Pleciuga w Szczecinie.

"Bajki z rękawa - reż. zespół - Teatr Lalek Pleciuga w Szczecinie
24 lutego, godz. 10.00
Aktorzy improwizatorzy – Kasia Majewska, Paulina Majtas, Rafał Hajdukiwicz i Maciek Sikorski w spontanicznej grze, bez scenariusza i bez wcześniejszego przygotowania roli tworzą dialogi, akcję i niekiedy wyimaginowaną scenografię w trakcie występu.
Materiały Teatru Lalek Pleciuga w Szczecinie.

"Calineczka" - reż. Valdis Pavlovskis - Teatr Lalek Pleciuga w Szczecinie
25 lutego, godz. 16.00, 26 lutego, godz. 11.00
Aktorzy improwizatorzy – Kasia Majewska, Paulina Majtas, Rafał Hajdukiwicz i Maciek Sikorski w spontanicznej grze, bez scenariusza i bez wcześniejszego przygotowania roli tworzą dialogi, akcję i niekiedy wyimaginowaną scenografię w trakcie występu.
Materiały Teatru Lalek Pleciuga w Szczecinie.

„Apetyt na czereśnie" - reż. Michał Janicki - Teatr Kameralny w Szczecinie
25 lutego, godz. 17.00, 26 lutego, godz. 19.00
Perypetie małżeńskie – z cyklu polska literatura dramatyczna w Teatrze Kameralnym. Mężczyzna i Kobieta. Oboje po przejściach. Spotykają się w przedziale pociągu i skazani na wspólną podróż wspominają dobre i złe chwile swoich zakończonych związków, wcielając się w postaci z przeszłości.
Materiały Teatru Kameralnego w Szczecinie.

"Projekt: Ojciec" - reż. Mateusz Przyłęcki - Teatr Kana w Szczecinie
25 lutego, godz. 19.00, 26 lutego, godz. 17.00
"Projekt: Ojciec" jest "odpowiedzią" na "Projekt: Matka" – spektakl, który ukazuje doświadczenia rodzicielstwa z perspektywy mam (premiera: wrzesień 2014 w Ośrodku Teatralnym Kana, scenariusz i reżyseria – Mateusz Przyłęcki). W trakcie rozmów z publicznością okazało się, że istnieje zapotrzebowanie na opowiedzenie o doświadczeniu bycia rodzicem z perspektywy młodych ojców.
Materiały Teatru Kana w Szczecinie.

"Burmistrz" - reż. Waldemar Patlewicz - Teatr Piwnica przy Krypcie na Zamku
25 lutego, godz. 17.00
„Burmistrz" Teatru Piwnica przy Krypcie to pełen anegdot i przebojów monodram w wykonaniu znakomitego Adama Dzieciniaka na podstawie tekstu Tomasza Jachimka, artysty kabaretowego, konferansjera, publicysty i tekściarza. Reżyserem jest Waldemar Patlewicz, którego widzowie zamkowego teatru znają już z cenionego (kilkanaście lat na afiszu) spektaklu „Kolega Mela Gibsona".
Materiały Zamku Książąt Pomorskich.

"Carmen | BIZET | RAVEL | Solidarni z Ukrainą" dyr. Michał Nesterowicz - Filharmonia im. Karłowicza w Szczecinie
24 lutego, godz. 19.00
Przez ten niezwykły repertuar Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii w Szczecinie poprowadzi maestro Michał Nesterowicz – jeden z najbardziej rozchwytywanych polskich dyrygentów, stały współpracownik Sinfonieorchester Basel, mający na koncie koncerty z najlepszymi orkiestrami Europy, m.in. BBC Symphony Orchestra, Orchestra della Svizzera Italiana czy Deutsches Symphonie-Orchester Berlin.
Materiały Filharmonii im. Karłowicza w Szczecinie.

Koszalin

"Mój boski rozwód" - reż. Żanetta Gruszczyńska – Ogonowska - Bałtycki Teatr Dramatyczny
24, 25 lutego, godz. 17.00
Monodram, czyli najtrudniejsza z form teatralnych w brawurowym wykonaniu Żanetty Gruszczyńskiej – Ogonowskiej. „Mój boski rozwód" to prześmieszna komedia, która w charakterystyczny dla Brytyjczyków sposób miesza ze sobą wzruszenie, zaskoczenie i genialny, choć nieco sarkastyczny dowcip. Historia Angeli, która musi się zmierzyć z życiem, starzeniem się i potrzebą bliskości w sytuacji, w której zawalił się jej świat po odejściu męża. Sztuka utkana z dowcipnych spostrzeżeń na temat relacji damsko-męskich, przyjaźni i zazdrości, miłości i seksu zapewni Państwu wieczór pełen śmiechu i jednocześnie dostarczy refleksji na temat życia w wieku dojrzałym.
Materiały BTD.

"Kolacja dla głupca" - reż. Zdzisław Derebecki – Ogonowska - Bałtycki Teatr Dramatyczny
24, 25 lutego, godz. 19.00
Pierre Brochant, bogaty wydawca bestsellerów, wraz z przyjaciółmi z paryskich wyższych sfer urządza raz w tygodniu swoisty, a zarazem okrutny turniej zwany „kolacją dla głupca". Istotą konkursu jest przyprowadzenie ze sobą na wspomnianą kolację największego nieudacznika – wygrywa ten, kto przyprowadzi największego głupca. Pierre jest przekonany o wygranej – jego „gość" to François Pignon, wyjątkowo nierozgarnięty księgowy z ministerstwa finansów, którego pasją jest budowanie makiet z zapałek. Niestety, tuż przed kolacją Pierre'owi wypada dysk... i to jest dopiero początek jego nieszczęść.
Materiały BTD.

Zielona Góra

"Słodkie lata 20.-30." - reż. Jan Szurmiej - Lubuski Teatr w Zielonej Górze
24, 25, 26 lutego, godz. 19.00
Lata dwudzieste i trzydzieste były w Polsce czasem barwnym, rozśpiewanym, roztańczonym. Panie w długich rękawiczkach, powłóczystych sukniach, zdobionych sznurami pereł i eleganccy panowie w smokingach czy frakach – świętowali życie w rewiach i kabaretach.
Materiały Lubuskiego Teatru w Zielonej Górze.

"Stworzenia sceniczne" - reż. Robert Czechowski - Lubuski Teatr w Zielonej Górze
25, 26 lutego, godz. 16.00
Pewnego dnia król Karol II zbyt długo czekał w teatrze na rozpoczęcie przedstawienia... Zniecierpliwiony pyta dlaczego to trwa tak długo. Aktor grający królową goli nogi – usłyszał w odpowiedzi. Niech więc grają kobiety! – tak rozpoczęła się rewolucja w teatrze. "Stworzeniami scenicznymi" nazywano aktorki w XVII wiecznym Londynie, gdzie kobiety po raz pierwszy uzyskiwały pozwolenie grania na scenie razem z mężczyznami. Sztuka April de Angelis jest historią o czterech aktorkach okresu Restauracji Angielskiej, która staje się okazją do pokazania teatru jako miejsca odwiecznej walki o pozycję i godność.

Gorzów Wielkopolski

"BASZERT. Dziewczyna z Nowolipek" - reż. Daria Anfelli - Teatr im. J. Osterwy w Gorzowie Wlkp.
24 lutego, godz. 11.00, 26 lutego, godz. 19.00
Monodram w wykonaniu Karoliny Miłkowskiej-Prorok. Aktorka wciela się w dwie kobiety, Olę i Idę, które dzieli wszystko, ale połączył je los... i adres na warszawskich Nowolipkach, gdzie w 1942 roku zakopano dokumenty Podziemnego Archiwum Getta Warszawy, tzw. Archiwum Ringelbluma.
Materiały Teatru im. J. Osterwy w Gorzowie Wlkp.

"Papusza znaczy lalka" - reż. Jacek Głomb - Teatr im. J. Osterwy w Gorzowie Wlkp.
25 lutego, godz. 18.00
Papusza w spektaklu będzie symbolicznie zwielokrotniona, jej dzieje opowiada sześć aktorek (obok roli męskich), które będą metaforą kobiecej wspólnoty, ale także siły, jaką może uruchomić ambicja i upór, kiedy walczy się o swoje pragnienia. Życiorys Papuszy to doskonały przykład trudnej drogi po własne marzenia i cele, drogi pięknej duszy, która musi zmagać się z trudami narzuconymi przez swoją wspólnotę, czasem także ze światem przemocy i uzależnień.
Materiały Teatru im. J. Osterwy w Gorzowie Wlkp.



Małgorzata Klimczak
Dziennik Teatralny Szczecin
25 lutego 2023