"Twórcza zdrada w teatrze" – aut. Katarzyna Gołos-Dąbrowska - Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Wyszyńskiego
W czym ujawnia się potencjał kreacyjny prozy powieściowej? Czy medium, jakim jest teatr posiada szczególną predyspozycję do ujawniania walorów scenicznych prozy powieściowej? Katarzyna Gołos-Dąbrowska nie tylko odpowiada na te pytania w sposób przejrzysty, lecz w każdym aspekcie zagadnień związanych z problemem przeniesienia powieści do teatru, wykazuje niezwykle wysoki poziom merytoryczny.
(czytaj więcej)
Artykuł dnia: 22.05.2024 ŚRODA
Aktualności
29.3.2018
Każdy miał kiedyś swojego piaskowego ...
Rozmowa z Zuzanną Mukoid
Sztuka niesie wyraźny przekaz dla rodziców i opiekunów, by uznali odmienność postrzegania świata przez małego ...
Chłopcy malowani
"Ułani" - reż. Piotr Cieplak - Teatr Narodowy w Warszawie
Cieplak przypomina późnemu Rymkiewiczowi i jego wyznawcom twórczość wczesnego ...
My też was widzimy
"Spójrz na mnie" - reż. Adam Ziajski - Teatr Śląski w Katowicach
Akcja spektaklu Adama Ziajskiego rozgrywa się na niewielkiej, pustej i ...
Odyseja 1992
"Odys" - reż. Ewelina Marciniak - Teatr Polski w Poznaniu
W poznańskim "Odysie" Itaka to nazwa biura podróży, niedostępna bogini Atena ...
Olimpijska forma Wierszalina
Mickiewicz oczarował indyjską publiczność.
Wczoraj Teatr Wierszalin dał pierwszy pokaz „Dziadów - Nocy Drugiej" podczas 8. Międzynarodowej ...
To nie opowieść o triumfie, sławie i ...
„Salto w tył" - reż. Maćko Prusak - Teatr Ludowy
Jesteśmy na półmetku prób do pierwszej wiosennej premiery - „Salta w tył" na podstawie ...
To nie ten Czechow!
„Trzy siostry" – reż. Jędrzej Piaskowski – Teatr im. J. Osterwy w Lublinie
Zdaje się, że doskonale wiemy, jak powinno się wystawiać ...
W imieniu historii
"Zapiski z wygnania" - reż. Magda Umer - Teatr Polonia w Warszawie, "Sprawiedliwość" - reż. Michał Zadara - Teatr Centrala w Warszawie, ...