"Twórcza zdrada w teatrze" – aut. Katarzyna Gołos-Dąbrowska - Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Wyszyńskiego
W czym ujawnia się potencjał kreacyjny prozy powieściowej? Czy medium, jakim jest teatr posiada szczególną predyspozycję do ujawniania walorów scenicznych prozy powieściowej? Katarzyna Gołos-Dąbrowska nie tylko odpowiada na te pytania w sposób przejrzysty, lecz w każdym aspekcie zagadnień związanych z problemem przeniesienia powieści do teatru, wykazuje niezwykle wysoki poziom merytoryczny.
(czytaj więcej)
Artykuł dnia: 22.05.2024 ŚRODA
Aktualności
15.6.2019
Czerwiec, 2019
W Trzech Zdaniach
Czerwiec, 2019
***
Jak sugeruje wielu komentatorów, opozycja przegrała (tak wyraźnie!) wybory do Europarlamentu na ...
Jak zatańczyć „Kopciuszka"
„Kopciuszek” - chor. Giorgio Madia - Opera Krakowska
Wszyscy byliśmy kiedyś dziećmi i kochaliśmy bajki. Mnie ta miłość pozostała. Dzisiaj ...
Czy tylko o pieniądze w tej grze chodzi?
"Kupiec wenecki" - reż. Szymon Kaczmarek - Nowy Teatr w Słupsku
Porcja, wypełniając wolę zmarłego ojca, godzi się na dziwaczny ...
Jubileuszowa edycja festiwalu ...
10. Krakowskie Miniatury Teatralne
Pod koniec lipca czeka nas wyjątkowe wydarzenie na kulturalnej mapie Krakowa, a to za sprawą gwiazd ...
Niemęsko-męska, niekobieco-kobieca
"Roma i Julian" – reż. Krzysztof Jasiński , Krakowski Teatr Scena STU
Freudowski koszmar i kompleks Edypa w jednym. Co dzieje się kiedy ...
Pomiędzy Kandydem a Cyrulikiem
23. Letni Festiwal Opery Krakowskiej
„Kandyd" Leonarda Bernsteina otworzył 7 czerwca 23. Letni Festiwal Opery Krakowskiej. Zakończy go ...
Raczej konie
"Podróże Guliwera" - reż. Paweł Miśkiewicz - Narodowy Stary Teatr w Krakowie
Paweł Miśkiewicz zabiera nas w podróż długą i ...
Ziemia im poddana
"Hamlet" - reż. Maja Kleczewska - Teatr Polski w Poznaniu
Starorzeźnicki "Hamlet" Mai Kleczewskiej rozstraja nerwy dezorientującą ...