Giorgio Madia
Tancerz, choreograf, reżyser baletowy, operowy, operetkowy i musicalowy, pedagog.
Urodził się 29 lipca 1965. Jest Włochem z urodzenia.
Ukończył Skołę baletową przy Teatro alla Scala w Mediolanie, a karierę tancerza klasycznego rozpoczął w zespole baletowym La Scala. Jako solista występował w Balecie XX Wieku u Maurice Bejarta, a później w Béjart Ballet Lausanne, następnie jako pierwszy tancerz występował w zespołach Pennsylvania Ballet, Milwaukee Ballet, San Francisco Ballet, Aterballetto i Zurich Ballet. Rudolf Nureyev zaprosił go do udziału w swoim pożegnalnym tournée po świecie, gdzie tańczyli razem w dwóch utworach, m.in. w duecie Maurice'a Béjarta Le Chant du compagnon errant.
Po zakończeniu kariery tancerza w 1997 roku Giorgio Madia pracował jako pedagog i został zaangażowany jako baletmistrz Balletto di Toscana, Ballett Basel i w BerlinBallett w Operze Komicznej. Następnie był dyrektorem artystycznym Baletu Teatru Wielkiego w Łodzi. Od 2003 do 2005 roku był mianowany dyrektorem baletu i głównym choreografem w Wiener Volksoper.
Giorgio Madia zajął się choreografią i reżyserią w roku 1995. Jego dorobek jest bardzo szeroki. Obok wielkich klasyków repertuaru baletowego: Śpiąca królewna, Dziadek do orzechów, Jezioro łabędzie, Romeo i Julia, Córka źle strzeżona i Coppelia - stworzył pełnowymiarowe spektakle na podstawie własnej oryginalnej choreografii: Nudo, Alicja w Krainie Czarów, Kopciuszek, Czarnoksiężnik z Krainy OZ, Chopin imaginaire, La dolce vita, Piotruś Pan i Don Juan.
Jest choreografem i reżyserem ceremonii otwarcia słynnego Life Ball w Wiedniu.
Ukończył Skołę baletową przy Teatro alla Scala w Mediolanie, a karierę tancerza klasycznego rozpoczął w zespole baletowym La Scala. Jako solista występował w Balecie XX Wieku u Maurice Bejarta, a później w Béjart Ballet Lausanne, następnie jako pierwszy tancerz występował w zespołach Pennsylvania Ballet, Milwaukee Ballet, San Francisco Ballet, Aterballetto i Zurich Ballet. Rudolf Nureyev zaprosił go do udziału w swoim pożegnalnym tournée po świecie, gdzie tańczyli razem w dwóch utworach, m.in. w duecie Maurice'a Béjarta Le Chant du compagnon errant.
Po zakończeniu kariery tancerza w 1997 roku Giorgio Madia pracował jako pedagog i został zaangażowany jako baletmistrz Balletto di Toscana, Ballett Basel i w BerlinBallett w Operze Komicznej. Następnie był dyrektorem artystycznym Baletu Teatru Wielkiego w Łodzi. Od 2003 do 2005 roku był mianowany dyrektorem baletu i głównym choreografem w Wiener Volksoper.
Giorgio Madia zajął się choreografią i reżyserią w roku 1995. Jego dorobek jest bardzo szeroki. Obok wielkich klasyków repertuaru baletowego: Śpiąca królewna, Dziadek do orzechów, Jezioro łabędzie, Romeo i Julia, Córka źle strzeżona i Coppelia - stworzył pełnowymiarowe spektakle na podstawie własnej oryginalnej choreografii: Nudo, Alicja w Krainie Czarów, Kopciuszek, Czarnoksiężnik z Krainy OZ, Chopin imaginaire, La dolce vita, Piotruś Pan i Don Juan.
Jest choreografem i reżyserem ceremonii otwarcia słynnego Life Ball w Wiedniu.
Zwiedziony uwodziciel 07.06.2024
Weekendowe Polecenia Dziennika Teatralnego - Wrocław 11.02.2023
Diabelski urok Don Juana 28.10.2022
Diabelski urok Don Juana 24.10.2022
Czy gestem można wyrazić wszystkie uczucia? 21.03.2022
Konsekwencje czynów niecnych - "Don Juan" - chor. Giorgio Madia - Opera Wrocławska04.02.2022
Seryjny uwodziciel w Operze Wrocławskiej - "Don Juan" - chor. Giorgio Madia - Opera Wrocławska02.02.2022
Czar uczuć i magiczna moc nocy 04.05.2021
Perypetie miłosne podczas czarownej nocy 27.04.2021