Jacek Świdziński
Rysownik i scenarzysta, kulturoznawca.

Urodził się w 1988 r.
Debiutował w 2008 r. komiksem „Paproszki, czyli małe piszczące ludziki". Pięć lat później ukazał się kolejny, „A niech cię, Tesla!", od którego rozpoczęła się współpraca Świdzińskiego z wydawnictwem Kultura Gniewu. Minimalistyczna kreska jest jego znakiem rozpoznawczym. Siłą jego komiksów jest sposób prowadzenia narracji. W swojej twórczości Świdziński opowiada o Polsce i Polakach – taka jest „Wielka ucieczka z ogródków działkowych" (2015 r.) i „Powstanie – film narodowy" (2017 r., nagroda Polskiego Stowarzyszenia Komiksowego), zainspirowane klasyką naszej groteski: Mrożkiem, Bareją czy Piwowskim.
Najnowszy „Festiwal" opowiada o słynnym Festiwalu Młodzieży w 1955 r. i oparty jest na wielu źródłach dokumentalnych. Świdziński pokazuje, jak projekt propagandowy wymyka się spod kontroli i staje się momentem otwarcia nowej epoki.
Pokazuje relacje międzyludzkie, a także polskie traumy i lęki tamtej epoki.
Debiutował w 2008 r. komiksem „Paproszki, czyli małe piszczące ludziki". Pięć lat później ukazał się kolejny, „A niech cię, Tesla!", od którego rozpoczęła się współpraca Świdzińskiego z wydawnictwem Kultura Gniewu. Minimalistyczna kreska jest jego znakiem rozpoznawczym. Siłą jego komiksów jest sposób prowadzenia narracji. W swojej twórczości Świdziński opowiada o Polsce i Polakach – taka jest „Wielka ucieczka z ogródków działkowych" (2015 r.) i „Powstanie – film narodowy" (2017 r., nagroda Polskiego Stowarzyszenia Komiksowego), zainspirowane klasyką naszej groteski: Mrożkiem, Bareją czy Piwowskim.
Najnowszy „Festiwal" opowiada o słynnym Festiwalu Młodzieży w 1955 r. i oparty jest na wielu źródłach dokumentalnych. Świdziński pokazuje, jak projekt propagandowy wymyka się spod kontroli i staje się momentem otwarcia nowej epoki.
Pokazuje relacje międzyludzkie, a także polskie traumy i lęki tamtej epoki.